IKM uke 4 ❤

Nå har jeg kjøpt meg en graviditetstest, rsfu test tidlig. Jeg er 8 dpo i morgen, er det altfor tidlig å teste? Det står at man kan teste så tidlig som som 6 dager før man forventer mens og det er i morgen, men synes det virker så fryktelig tidlig? Ville dere prøvd i morgen eller ventet litt til? Når jeg ser tilbake til den prøveperioden jeg ble gravid sist hadde jeg også veldig ømme bryster og det hadde jeg ikke de prøveperiodene jeg ikke ble gravid, det kan jo selvfølgelig være tilfeldig men jeg blir jo litt ekstra spent :nailbiting:

Nå har jeg kjøpt meg en graviditetstest, rsfu test tidlig. Jeg er 8 dpo i morgen, er det altfor tidlig å teste? Det står at man kan teste så tidlig som som 6 dager før man forventer mens og det er i morgen, men synes det virker så fryktelig tidlig? Ville dere prøvd i morgen eller ventet litt til? Når jeg ser tilbake til den prøveperioden jeg ble gravid sist hadde jeg også veldig ømme bryster og det hadde jeg ikke de prøveperiodene jeg ikke ble gravid, det kan jo selvfølgelig være tilfeldig men jeg blir jo litt ekstra spent :nailbiting:

Tror dette er veldig forskjellig fra person til person og fra graviditet til graviditet. Da jeg ble gravid testet jeg tydelig positivt på 9dpo, og det var en vanlig test - ikke tidligtest. Venninna mi testet negativt dagen før mens til og med og positivt dagen etter. Så det er umulig å vite. Tror egentlig bare man må kjenne på tålmodigheten, og økonomien i forhold til hvor mange graviditetstester man er villig til å brenne av :happy::happy: Selv brenner jeg langt flere enn det som jeg egentlig hadde trengt.. men det er jo så spennende! hehe

Hvis du kun har den ene testen, er det sikrere jo lenger du klarer å vente egentlig :happy: Men det er jo alt for spennende!

Ps! De tidligtestene er anbefalt fra 6 dager før uteblitt mens, det vil si 5 dager før dagen du forventer mensen. Leser at sjansen for at den faktisk viser positiv om du er gravid, øker fra 75% til 95% sikkerhet fra 5 til 4 dager før forventet mens. Så det blir jo litt opp til deg når du vil teste. Jeg tror jeg begynner på 9 DPO. Jeg kjøper en haug på Babyplan, så kan jeg teste hver dag uten dårlig samvittighet :D

Tror dette er veldig forskjellig fra person til person og fra graviditet til graviditet. Da jeg ble gravid testet jeg tydelig positivt på 9dpo, og det var en vanlig test - ikke tidligtest. Venninna mi testet negativt dagen før mens til og med og positivt dagen etter. Så det er umulig å vite. Tror egentlig bare man må kjenne på tålmodigheten, og økonomien i forhold til hvor mange graviditetstester man er villig til å brenne av :happy::happy: Selv brenner jeg langt flere enn det som jeg egentlig hadde trengt.. men det er jo så spennende! hehe

Ja, det varier vel endel når egget fester seg i livmoren fra person til person og prøveperiode til prøveperiode. Så ikke godt å vite om det er så lurt å teste i morgen, jeg skal prøve å vente til onsdag! Men det er jo som du sier utrolig spennende så det er så vanskelig å la være å teste! :D

Hvis du kun har den ene testen, er det sikrere jo lenger du klarer å vente egentlig :happy: Men det er jo alt for spennende!

Ps! De tidligtestene er anbefalt fra 6 dager før uteblitt mens, det vil si 5 dager før dagen du forventer mensen. Leser at sjansen for at den faktisk viser positiv om du er gravid, øker fra 75% til 95% sikkerhet fra 5 til 4 dager før forventet mens. Så det blir jo litt opp til deg når du vil teste. Jeg tror jeg begynner på 9 DPO. Jeg kjøper en haug på Babyplan, så kan jeg teste hver dag uten dårlig samvittighet :D

Åh, det visste jeg ikke, da er det vel best å vente til onsdag, skal prøve å la være selv om det er veldig fristende å teste! :D Jeg brukte babyplan sine tester sist jeg ble gravid så da testet jeg myye! Skal kjøpe noen tester derfra jeg også, så kan jeg teste i vei! :D

Noen som merker kvalme nå eller? Følte meg kvalm i dag men vet det er tillig. Tror derfor dette ikke gikk siden jeg er små kvalm i dag

Noen som merker kvalme nå eller? Følte meg kvalm i dag men vet det er tillig. Tror derfor dette ikke gikk siden jeg er små kvalm i dag

Opplevde aldri noen kvalme da jeg gikk gravid med lille, så jeg har ingen erfaring her. Hvilken DPO er du? Hvis du er rundt 10-12 DPO, så kan det være mulig.

Da er det EL tenker eg:happy:

Vedlegg

• IMG_20210118_210954.jpg
    IMG_20210118_210954.jpg
    26,6 KB · Visninger: 83
Kvalme kan man ha i forbindelse med EL, altså som et symptom på at folikkelen har begynt å produsere progresteron. Jeg er skikkelig kvalm allerede men er kun 2-3 dpo så jeg setter det på EL. Ellers har jeg aldri hatt så ømme brystvorter som jeg har nå uten at jeg har vært gravid, men det er også et kjent post-EL-symptom. Jeg er EKSTREM symptomjeger men jeg prøver å rasjonalisere med meg selv denne pp:wacky: Får se hvor godt det går om et par dager, da!

Vis vedlegget 346409 Troublemaker2.0 - 33 år - pp3 - b3 - EL 17.01. - IKM 31.01.

Som vanlig el søndag/mandag, så vanskelig å si hvor jeg hører til, men prøver meg her jeg :)

Mulig jeg kanskje ikke hører til her allikevel, når jeg ser på testene mine. Hvorfor blir de ikke negative? Betyr det at egget ikke har sluppet?
Jeg leste et sted at man egentlig bare trengte å ta tester til man fikk første positive test. Da ville egget slippet innen 48 timer uansett. Men skjønner at det ikke funker sånn med premom, og at man skal teste til man får negativ. Hadde voldsomme el-smerter i går, men foreløpig ikke noe el-slim. Blir ikke klok på dette her...
CD13 og CD15 er begge positive for meg. Det ser ut til at du har et gradvis LH-bølgemønster. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for det, det er vanlig at du har to topper i en syklus. Vanligvis skjer eggløsning innen 24-48 timer etter siste topp. Men jeg vil si å ha sex hver toppdag for å gripe enhver sjanse.:happy112

Tenk, berre ei veke til første IKM:excited001 det betyr reint teoretisk sett at nokre kan begynne å teste om få dager ❤ er det mange tidlig-testere her? Eventuelt når tenke du først å teste?

Tenk, berre ei veke til første IKM:excited001 det betyr reint teoretisk sett at nokre kan begynne å teste om få dager ❤ er det mange tidlig-testere her? Eventuelt når tenke du først å teste?

Jeg hadde tenkt til å teste i morgen, da er jeg 9 dpo, jeg starter ofte å teste veldig tidlig fordi jeg ikke klarer å vente :shy: Men i dag tidlig våknet jeg med mensmurringer (men ingen blødning) så nå føler jeg meg ikke så håpefull lenger så jeg vet ikke om det er noen vits i å teste :(

På testkjøret fra fredag her muligens :D Selv om det egentlig er litt tidlig :shy: Tenkte å holde meg til lørdag, men tror ikke jeg klarer!

Hvis den skulle være positiv, så hadde det vært så gøy å pakke inn en test og gi i bursdagsgave til mannen til uka. Men da må jeg holde resultatet hemmelig :nailbiting: Og er såå dårlig på å lyve :wideyed:

På testkjøret fra fredag her muligens :D Selv om det egentlig er litt tidlig :shy: Tenkte å holde meg til lørdag, men tror ikke jeg klarer!

Hvis den skulle være positiv, så hadde det vært så gøy å pakke inn en test og gi i bursdagsgave til mannen til uka. Men da må jeg holde resultatet hemmelig :nailbiting: Og er såå dårlig på å lyve :wideyed:

Åh det hadde vært en fin bursdagsgave! <3 Men utrolig vanskelig å holde hemmelig da, hadde sikkert slitt veldig med det selv :D

Jeg hadde tenkt til å teste i morgen, da er jeg 9 dpo, jeg starter ofte å teste veldig tidlig fordi jeg ikke klarer å vente :shy: Men i dag tidlig våknet jeg med mensmurringer (men ingen blødning) så nå føler jeg meg ikke så håpefull lenger så jeg vet ikke om det er noen vits i å teste :(

Pleie du få mensmurringer så tidlig? Husk at pms og gravidsymtomer ofte er veldig like, så ikkje møst håpet endo ❤

Kor mange dpo er du på bursdagen hans då? Veit han ikkje at det er teste tid, eller tenker du du skal lyge om negativt resultat? For de hadde nok dei fleste slete med :hilarious:
Min mann har tatt våre MA ufattelig tungt, så han får vite resultatet 5+0, siden kjemiske er så vanlig. Så slipper han den sorgen der oppo alt. Eg derimot er på eit heilt anna ståsted og takler slikt bra ❤ skal teste tidlig, så blir kanskje lenge eg skal holde det for meg sjøl! Blir rart, har jo tilogmed fortalt det til jentene (5år og 7år) samme dag som positiv test før..

Back
Topp