* * * IKM uke 36 <3 * * *

Nei, ikke enda. Men det er kanskje bare å begynne med det Skal man tempe kun på morgenen eller er det ikke nøye så lenge det er til samme tidspunkt?

Det må være etter minst 4 timer sammenhengende søvn/hvile, for ellers varierer temperaturen for mye til at man kan stole på å se stigningen som signaliserer el. Så jeg temper tidlig om morgenen for å være sikker på at jeg får tempet til samme tid hver mnd denne syklusen. Kostet meg under en hundrelapp for et termometer da, så sparer det jo fort inn i forhold til el-tester. :)
 
Det må være etter minst 4 timer sammenhengende søvn/hvile, for ellers varierer temperaturen for mye til at man kan stole på å se stigningen som signaliserer el. Så jeg temper tidlig om morgenen for å være sikker på at jeg får tempet til samme tid hver mnd denne syklusen. Kostet meg under en hundrelapp for et termometer da, så sparer det jo fort inn i forhold til el-tester. :)
Takk. Da skal jeg starte i morgen :) Må lese meg litt opp på temping i samme sleng ;-)
 
Takk. Da skal jeg starte i morgen :) Må lese meg litt opp på temping i samme sleng ;-)

Greit å ha et termometer med to desimaler da, og som kan brukes oralt eller evt. vaginalt. Man må tempe på samme sted hele tiden da, kan ikke bytte fra oralt til vaginalt midt i syklusen f.eks. :) Så hvis du har termometer er det bare å kjøre på. :)
 
Noen av dere som vet om allergimedisin kan gjøre det vanskelig å bli gravid? Ikke hatt el slim siden jeg starta med allergimedisin i mai, og lurer på om det kan ha sammenheng? :)
Prøvde solvipect en pp, uten at det ble noe slim :p
 
Noen av dere som vet om allergimedisin kan gjøre det vanskelig å bli gravid? Ikke hatt el slim siden jeg starta med allergimedisin i mai, og lurer på om det kan ha sammenheng? :)
Prøvde solvipect en pp, uten at det ble noe slim :p

Man må jo ikke merke det for å bli gravid, men om du føler det er tørt kan dere jo prøve preseed?
 
Har bestilt conceive plus :D synes ikke det er tørt heller, bare stusset på at jeg aldri har el slim lenger :p

Kan jo godt hende det er en sammenheng, men håper ikke det er en hindring i alle fall. Allergisesongen er vel snart over, så hvis du ikke er preggers til da så får du følge med om du får tilbake slimet :p
 
Kan jo godt hende det er en sammenheng, men håper ikke det er en hindring i alle fall. Allergisesongen er vel snart over, så hvis du ikke er preggers til da så får du følge med om du får tilbake slimet :p

Jepp! Skal prøve meg uten tabletter uka før el ;) bare for å sjekke :D
 
Håper det blir mange positive tester i uke 36, nå er det vår tur!

Mandag 31. august
Marsgulle pp 1
Emilie89 pp 2

Tirsdag 1. september
Idamamma pp 2
Chanett pp 8
Verpehøna pp 5
Smikksmokk pp 1

Onsdag 2. september
toneany pp 6
MarleneF pp 1
drømmeren84 pp 57/14

Torsdag 3. september
Smuta pp 8
Frk.Smestad pp 1

Fredag 4. september


Lørdag 5. september
Ugle<3 pp 2
Minnie89 pp 5
Milly1 pp 5

Søndag 6. september
Jellybean88 pp 4
Gutt2010, spire2015? pp 8

Gravid <3


Tante på besøk...


Passert IKM??


Ikke oppdatert


Bare skriv når du tror IKM er og hvilken pp du er i, hvis du ønsker. Quote gjerne så jeg er sikker på at jeg får alle med. :)
Ikm 2 sept :)
 
tok ut spiralen i jan 2012, og ble gravide men mistet i uke 8 i mai-12..
etter dette hadde vi sex og koste oss når vi ville ( rundt el alltid) men pga vi fortsatt leide leilighet osv så tok vi det litt sånn hipp som happ og tenkte at det skjer når det skjer...
Men var ikke før i aug 2014, etter vi kjøpte oss hus, at jeg for alvor begynte med eltesting og temping for å klare å se om jeg skjønner hva som egentlig har skjedd og hvorfor ikke vi har klart det selv...
og derfor pp14, som er fra da jeg startet med dette.
Vi tok så kontakt med fastlegen som henviste oss til utredning og i desember 2014 tok vi alle blodprøver og sendte søknad til riksen om ivf.
Vi ble fortalt at ingenting feil ble funnet på noen av oss og jeg skjønte da enda mindre hvorfor ikke noe har skjedd enda...

MEN igår etter 8 mnd fikk jeg beskjed om at gyn hadde glemt å informere meg om at jeg har max progesteron mangel med verdi på 1 i desember og 9 nå!.
Så situasjonen og antall pp ville nok vært helt annerledes om gyn hadde gjort jobben sin fra dag 1.

men nå får vi en siste pp med tilskudd av crinone, så får vi se... selv om jeg ikke har store forhåpningene egentlig siden jeg har så minimalt med progesteron at jeg sikkert burde tatt dette hver pp for å øke verdiene litt men...

Burde ikke vært lov!!
Får håpe det klaffer må snart da :D
 
Bare skriv når du tror IKM er og hvilken pp du er i, hvis du ønsker. Quote gjerne så jeg er sikker på at jeg får alle med. :)

Ikm 6. september. Kanskje :p (nylig tatt ut spiral så er jo veldig usikkert)
Pp 1.
 
Kjære vene... Er skikkelig i babylagemodus!!! Makan!! Ser el test reklamer på YouTube hvis jeg ser en video der, eller graviditetstest reklame på tv. Og bare venter på
El og deretter testing i begynnelsen av september..

Begynte også å jobbe igjen på mandag og er så lei av jobben og brenner ikke for det lengee. Er ferdig der føler jeg. Så hååper på positiv test og deretter snart permisjon (blir mest sannsynlig også sykemeldt eller svangerskapspenger ganske tidlig også da legen min ikke vil ha meg på jobb av forskjellige grunner)
 
Da har endelig TR forsvunnet, og jeg er råklar for denne PP. Hadde passt sååå bra om det klaffer denne gang, da det vil bli på bryllupsreisen. :D
 
Tenk så gøy om det faktisk hadde klaffet denne syklusen da! Og hvis ikke, så vet dere jo at hjelpen er rett rundt hjørnet og sjansen er stor da. Det må være litt befriende etter så lang tid? :)

Det er en helt ubeskrivelig følelse å være så nær hjelp :)
Og ja det hadde vært super moro om det nå klaffet denne siste sjansen men har mine tvil..
Uansett så gir vi 110% en siste gang så får vi se hihi :)
 
Nei, ikke enda. Men det er kanskje bare å begynne med det Skal man tempe kun på morgenen eller er det ikke nøye så lenge det er til samme tidspunkt?

Man temper på morgenen til samme tid ja :)
Også må det ha vært minst tre timer sammenhengende søvn :)
 
Oh lord! Kjenner presset. Fant nettop ut at søsteren min også har lastet pillene og hun blir jo gravid bare du ser på henne! Kommer til å bli så sjalu når hun blir gravid før meg :nailbiting:

Tanta er på besøk for SYVENDE dag på rad! Aldri hatt så langt besøk før... Syns godt hu kan dra nå. Rimelig lei hehe
 
Oh lord! Kjenner presset. Fant nettop ut at søsteren min også har lastet pillene og hun blir jo gravid bare du ser på henne! Kommer til å bli så sjalu når hun blir gravid før meg :nailbiting:

Tanta er på besøk for SYVENDE dag på rad! Aldri hatt så langt besøk før... Syns godt hu kan dra nå. Rimelig lei hehe

Jeg har begynt å få tanta strekt utover på lengre besøk jeg også. De siste gangene har det vært 10 dager totalt når man regner med et par dager spotting før og etter. Er kanskje på dag 11 i dag, for jeg tror jeg spotter litt enda, men det var så lite i går at i dag tok jeg mørkt undertøy og dreit i det, orket ikke truseinnlegg enda en dag. :p

Svigersøstra mi vet vi prøver også, men der må det ivf til så vi får se. Håper jo de også får et barn i samme årskull som oss. Så har jeg en venninne som prøver, de prøvde også lenge med førstemann (hun har lavt stoffskifte og lange sykluser), og en annen venninne som forsåvidt skulle begynt å prøve, men mannen er kald på beina da tiden plutselig kom og tør visst ikke helt ta spranget. :p Så vi får se :D Det morsomme er jo at det er plass til alle over vinnerstreken, bare så surt for de som kanskje blir sistemann ut og blir stående på sidelinja alene lenge.
 
Back
Topp