IKM uke 33

Jeg blir gal! Absolutt 100% gal! Hadde masse murringer 5DPO, og en bitteliten blødning med kanskje en dråpe typ ferskt, lyserosa blod den kvelden. Ingenting mer. I går murra det mer og mer, tok seg på en måte opp i ryggen og alt, og ny runde med typ en dråpe lyserosa på papiret, og noen fler dråper ved første toalettbesøk i dag. Igjen, ikke noe mer. Murrer av og på, men ikke like ille som i går kveld. Er i dag 8DPO (ish), men har ikke testet eller tempet, så går kun på symptomer og tidligere erfaringer. Testene er foreløpig blenda, men har aldri spottet noe som helst før. Har LF på 10 dager vanligvis.. så nå bare venter jeg på at TR skal komme, og er livredd for at hele syklusen min er blitt fullstendig herpa av forrige svangerskap og ammeslutt i sommer :(

16 dpo og det er ingen tvil om at strekene blir sterkere. Men styrken varierer helt ekstremt. Bare se på disse to, Nr 1 etter to timer uten å ha vært på do, og nr 2 bare 30 min senere.
Screenshot_20260812_155915_Premom.jpg

16 dpo og det er ingen tvil om at strekene blir sterkere. Men styrken varierer helt ekstremt. Bare se på disse to, Nr 1 etter to timer uten å ha vært på do, og nr 2 bare 30 min senere.
Vis vedlegget 488367
Jeg opplever også dette. Helt sykt at de varierer sånn i styrke :shifty:

Jeg blir gal! Absolutt 100% gal! Hadde masse murringer 5DPO, og en bitteliten blødning med kanskje en dråpe typ ferskt, lyserosa blod den kvelden. Ingenting mer. I går murra det mer og mer, tok seg på en måte opp i ryggen og alt, og ny runde med typ en dråpe lyserosa på papiret, og noen fler dråper ved første toalettbesøk i dag. Igjen, ikke noe mer. Murrer av og på, men ikke like ille som i går kveld. Er i dag 8DPO (ish), men har ikke testet eller tempet, så går kun på symptomer og tidligere erfaringer. Testene er foreløpig blenda, men har aldri spottet noe som helst før. Har LF på 10 dager vanligvis.. så nå bare venter jeg på at TR skal komme, og er livredd for at hele syklusen min er blitt fullstendig herpa av forrige svangerskap og ammeslutt i sommer :(
Vil tro syklusen kommer seg til normalen igjen, men forstår frustrasjonen din.. min syklus ble helt herpa etter svangerskap, og det tok lang tid før den var normal. Faktisk flere år. Men det er jo individuelt! Kan jo også være at du faktisk er gravid:bored:

Vil tro syklusen kommer seg til normalen igjen, men forstår frustrasjonen din.. min syklus ble helt herpa etter svangerskap, og det tok lang tid før den var normal. Faktisk flere år. Men det er jo individuelt! Kan jo også være at du faktisk er gravid:bored:
Jeg har to svangerskap bak meg, og syklusen klokka rett inn på normalt mellom barna så er ikke vant til at den tuller sånn, men veldig godt å høre din erfaring :Heartred Syntes mellomblødninger er veldig skumle, selv om det er så lite at det knapt kan kalles en blødning. Jeg har gitt opp denne syklusen helt, men kan vel på papiret være en sjanse ja - håper i det lengste :smiley-angelic001

Jeg har to svangerskap bak meg, og syklusen klokka rett inn på normalt mellom barna så er ikke vant til at den tuller sånn, men veldig godt å høre din erfaring :Heartred Syntes mellomblødninger er veldig skumle, selv om det er så lite at det knapt kan kalles en blødning. Jeg har gitt opp denne syklusen helt, men kan vel på papiret være en sjanse ja - håper i det lengste :smiley-angelic001
Ja er ikke alltid like lett å bli klok på denne syklusen.. jeg har hatt stabil syklus i flere mnd nå. Med eggløsning på dag 18-19. denne gangen fikk jeg plutselig positiv graviditetstest på dag 20 :bored: Må jo ha hatt eggløsning omtrent rett etter mens, veldig spesielt. Mellomblødninger er skummelt ja.. jeg har de hele tiden, men jeg er visst bare en bløder som legene kaller det:hilarious:

Blenda test i dagslys 10 dpo. Men blitzen på telefonen fanga opp noe som ligner på en hvit strek, men det er sikker bare mest en ønsketenkning
Jeg tror dessverre den hvite streken bare er «gropa» der en babystrek egentlig skulle ha kommet, altså helt negativ :Heartred Men du er jo bare 10 dpo, så en babystrek kan jo fortsatt komme! :smiley-angelic001

Ikke noe erfaring med spiral, men litt erfaring med klumper. Leste mye om det i forkant av hystroskopisk myomektomi. For noe hadde skjedd som gjorde at min mens hadde endret seg. (Langvarig spotting i follikelfasen).

Husker jeg leste at små klumper er ganske normalt. (Størrelse med en liten mynt er normalt). Er stort sett bare koagulert blod som har ligget litt lenge i livmoren før livmoren støter det ut. Jeg har alltid hatt noen klumper, men i 2025 syntes jeg de begynte å bli vel store. Men var spottingen som bekymret meg mest.

Etter jeg fikk fjernet muskelknuten, endret mensen seg ganske mye. Gikk fra å blø i 5 dager + mange dager med spotting, til å bare blø i 3 dager, også forsvant spottingen. Klumpene forsvant også.

Min teori er at den type muskelknute jeg hadde, irriterte endometriet = spotting. Men også at den hindret livmoren fra å gjøre de naturlige krampetrekningene som støter ut slimhinnen = blod blir liggende lenge før det kommer ut.

Merkelig hvor lite gynekologene brydde seg om mine blødningsendringer. De sa t.o.m at "det er vanlig at syklusen endrer seg jo eldre vi blir", men jeg bare visste at noe ikke var riktig. Fikk magefølelsen bekreftet da knuten var fjernet! Sannsynligvis har den vært en faktor som har gjort det vanskelig for meg å bli gravid.

Så i følge litteraturen er ikke små klumper noe å bekymre seg over - men hvis magefølelsen din sier at noe ikke stemmer, så er jeg fan av å lytte på den altså. Skal ikke kimse av kvinnelig intuisjon, det mener jeg helt oppriktig. :)
Åå, tusen takk for langt, utfyllende og omtenksomt svar! Dette var veldig interessant å lese. Glad det ordnet seg for deg til slutt! Jeg er spent på hvordan denne sykkusen blir, men dersom spotting og klumper gjentar seg (og uten at jeg blir gravid så klart) kommer jeg til å undersøke om det er noe bakenforliggende. Følge magefølelsen, som du sier! Takk :Heartred

Bilder fra igår morges DPO8, i dag morges DPO 9 og i kveld.
Kan jeg begynne å stole på at dette går veien? Etter 10 prøvemåneder så har det endelig kommet en strek. Eneste forskjell jeg har gjort er å ta vitaminer og Inositol tilskudd siste 1,5 mnd. kanskje var det tilfeldig eller det som skulle til!

Vedlegg

• IMG_1115.jpeg
    IMG_1115.jpeg
    798,7 KB · Visninger: 7
Bilder fra igår morges DPO8, i dag morges DPO 9 og i kveld.
Kan jeg begynne å stole på at dette går veien? Etter 10 prøvemåneder så har det endelig kommet en strek. Eneste forskjell jeg har gjort er å ta vitaminer og Inositol tilskudd siste 1,5 mnd. kanskje var det tilfeldig eller det som skulle til!
Helt klart gravid, gratulerer :Heartred

Back
Topp