IKM uke 33

Tror ikke dette lover godt for min del. Første test er tatt i morges. Midten rundt 1630 og siste nå. Den er betydelig svakere enn den jeg tok i ste:shifty:
Så hvor mange dpo tror vi disse testene er? Jeg aner ikke selv:gen014
De svinger jo fort i starten når hcg er så lav, så tror du kan være positiv inntil videre♥️ seg ut som mine tester har vært rundt 10dpo, men vanskelig å si da fargestoffet varierer en del..

Hvit og enda mer hvit 10 dpo kveld, hvis den er like deprimerende imorgen så slutter jeg på progesteron så mensen bare kan komme :grumpy:
Ett naturlig forsøk igjen, før ivf i september, og jeg gleder meg faktisk!

Vis vedlegget 488253
Uff.. godt å vite at du har ivf forsøk der fremme. Du har virkelig hatt en lang og tung reise♥️ :sorry:

Dagens! Vil tippe mellom 10-12 dpo :Heartred

Vedlegg

• IMG_4790.jpeg
    IMG_4790.jpeg
    248,6 KB · Visninger: 34
Tror ikke dette lover godt for min del. Første test er tatt i morges. Midten rundt 1630 og siste nå. Den er betydelig svakere enn den jeg tok i ste:shifty:
Så hvor mange dpo tror vi disse testene er? Jeg aner ikke selv:gen014
Kan det være at det var litt utvannet urin? Ser streken godt på alle tre. Og det dobles vel gjerne annenhver dag bare. Så kanskje det er sterkere i morgen? Kanskje de er 9-12 DPO et sted?
Jeg tenkte også som Bompibjørnen at det kanskje skinne være litt tynnere urin som utgjør forskjellen hvis det er litt tidlig? Kan fortsatt hende den vil stige mer etter hvert!

Ikke noe spennende å se i dag heller! Kom først en mystisk strek, men den forsvant nesten like fort som den kom, så det var nok en evapline :meh:

Da ser jeg imot en ny syklus, og gidder ikke ta progesteron i dag, så mensen kan komme. Kjenner det er veldig godt å være tilbake på jobb og kunne tenke på andre ting!

Gratulerer til alle gravide! Håper det blir fine vårbarn på dere :Heartred

Jeg kan settes på TR. Det ble en 23 dagers syklus med 9 eller 10 dager lutealfase :arghh:
Så kjedelig :Heartred Om det er noe trøst har jeg alltid hatt 10 dagers lutealfase, og har fått to små skatter på PP3 og en luring som kom før vi rakk å prøve, så det trenger ikke bety at det ikke vil ordne seg, men forstår veldig godt fortvilelsen din :Heartred

Gratulerer så mye til alle gravide! Spennende å følge med på dere som enda tester - måtte spirene klamre seg fast :Heartred

Jeg er for lengst ute og er på dag 3 av mensen. Ser det har kommet en del klumper/koagulert blod denne gangen. Størrelse på mellom 1 og 2 cm tror jeg. Siden jeg har fått kortere sykluser etter uttak av spiral (23-24 mot 28-29) er jeg selvsagt bekymret for at dette også er et dårlig tegn. Synes ikke jeg merket så mye til klumper tidligere. Noen som har erfaring med at mensen endrer seg på denne måten?

Var optimist da jeg fikk positiv test på søndag, men så forsvant symptomene og mensen kom i dag. Så da ble det ikke noe allikevel:(
Å det var synd. Kan det ha vært noe på gang, kanskje en kjemisk? Det er jo kanskje positivt å tenke at det faktisk var en liten begynnelse. Selv om det sikkert ikke føles positivt ut nå. :Heartred

Å det var synd. Kan det ha vært noe på gang, kanskje en kjemisk? Det er jo kanskje positivt å tenke at det faktisk var en liten begynnelse. Selv om det sikkert ikke føles positivt ut nå. :Heartred
Ja, det er det jeg kanskje tror. Tok en test fordi jeg hadde veldig like symptomer som sist jeg var gravid (ble veldig fort andpusten og småkvalm). Ble så glad da jeg fikk positiv test på søndag, så dette var litt nedtur :( men det er jo sant, at det kanskje var en begynnelse på noe, så da er det kanskje håp for å gravid igjen snart:)

Gratulerer så mye til alle gravide! Spennende å følge med på dere som enda tester - måtte spirene klamre seg fast :Heartred

Jeg er for lengst ute og er på dag 3 av mensen. Ser det har kommet en del klumper/koagulert blod denne gangen. Størrelse på mellom 1 og 2 cm tror jeg. Siden jeg har fått kortere sykluser etter uttak av spiral (23-24 mot 28-29) er jeg selvsagt bekymret for at dette også er et dårlig tegn. Synes ikke jeg merket så mye til klumper tidligere. Noen som har erfaring med at mensen endrer seg på denne måten?
Ikke noe erfaring med spiral, men litt erfaring med klumper. Leste mye om det i forkant av hystroskopisk myomektomi. For noe hadde skjedd som gjorde at min mens hadde endret seg. (Langvarig spotting i follikelfasen).

Husker jeg leste at små klumper er ganske normalt. (Størrelse med en liten mynt er normalt). Er stort sett bare koagulert blod som har ligget litt lenge i livmoren før livmoren støter det ut. Jeg har alltid hatt noen klumper, men i 2025 syntes jeg de begynte å bli vel store. Men var spottingen som bekymret meg mest.

Etter jeg fikk fjernet muskelknuten, endret mensen seg ganske mye. Gikk fra å blø i 5 dager + mange dager med spotting, til å bare blø i 3 dager, også forsvant spottingen. Klumpene forsvant også.

Min teori er at den type muskelknute jeg hadde, irriterte endometriet = spotting. Men også at den hindret livmoren fra å gjøre de naturlige krampetrekningene som støter ut slimhinnen = blod blir liggende lenge før det kommer ut.

Merkelig hvor lite gynekologene brydde seg om mine blødningsendringer. De sa t.o.m at "det er vanlig at syklusen endrer seg jo eldre vi blir", men jeg bare visste at noe ikke var riktig. Fikk magefølelsen bekreftet da knuten var fjernet! Sannsynligvis har den vært en faktor som har gjort det vanskelig for meg å bli gravid.

Så i følge litteraturen er ikke små klumper noe å bekymre seg over - men hvis magefølelsen din sier at noe ikke stemmer, så er jeg fan av å lytte på den altså. Skal ikke kimse av kvinnelig intuisjon, det mener jeg helt oppriktig. :)

Back
Topp