IKM Uke 3 ❤️

Når fikk du peak på testene? 28/12? Eggløsning skal være dagen etter peak, så hvis peak var 28/12 var EL trolig i går og da stemmer det med 1 dpo i dag :happy:
Jeg hadde peak i går, men EL-smertene kom også på kvelden. Jeg regner at EL likevel er i dag og 1 dpo i morgen.
Tusen takk, da har jeg tenkt rett ihvertfall :laughing002 så nå kommer bare den lange vente tiden om når man kan begynne å teste:laughing002

Tusen takk, da har jeg tenkt rett ihvertfall :laughing002 så nå kommer bare den lange vente tiden om når man kan begynne å teste:laughing002
Haha, det er sant! Her tenker jeg å drøye testingen til 8. januar, da skal jeg være 9 dpo. Spørs om jeg ryker på en test 7. januar fordi det er en merkedag i livet mitt, det hadde vært så gøy å få positiv test i tillegg :woot: Men jeg tror 8 dpo er for tidlig :smiley-ashamed004 det er jo kjedelig å bli skuffa også.
Har du tenkt på når testingen begynner? :happy:

2 dpo og jeg klør etter å begynne testinga :laughing002 Dpo-land er utålmodighetens land altså. Som om noen noensinne har fått positiv test 2 dpo ved bekreftet eggløsning:laughing002
Når tenker du at første test ryker? :angelic:

2 dpo og jeg klør etter å begynne testinga :laughing002 Dpo-land er utålmodighetens land altså. Som om noen noensinne har fått positiv test 2 dpo ved bekreftet eggløsning:laughing002
2dpo jeg og :happy: Prøver å nyte litt de dagene hvor det ikke er vits med tester. Må nok ta første test tidlig, for skal øke progesteron til to ganger daglig ved evt positiv test

Har veldig sterke EL-smerter i kveld. Begynte for 10 ish minutter siden og nå er det såpass at jeg må ligge. Har hatt det sånn etter barn nr 2. Varer ikke sånn altfor lenge, men som regel på kvelden. Er veldig vondt. Men da vet jeg i alle fall at EL skjer. Fikk lagt inn en aksje til i dag, lå med beina opp i ti minutter etterpå! :hilarious: Nå har vi gjort vårt!! :smiley-ashamed004 Håper håper!!

Har veldig sterke EL-smerter i kveld. Begynte for 10 ish minutter siden og nå er det såpass at jeg må ligge. Har hatt det sånn etter barn nr 2. Varer ikke sånn altfor lenge, men som regel på kvelden. Er veldig vondt. Men da vet jeg i alle fall at EL skjer. Fikk lagt inn en aksje til i dag, lå med beina opp i ti minutter etterpå! :hilarious: Nå har vi gjort vårt!! :smiley-ashamed004 Håper håper!!
Selv om det er veldig vondt, er det greit med bekreftelsen :happy:

Når tenker du at første test ryker? :angelic:
2dpo jeg og :happy: Prøver å nyte litt de dagene hvor det ikke er vits med tester. Må nok ta første test tidlig, for skal øke progesteron til to ganger daglig ved evt positiv test
Jeg skal klare å holde meg uansett til 4 dpo. Håper jeg klarer å vente til 6 dpo :shy: Klarer ikke vente lenger enn det, såpas godt kjenner jeg meg selv:laughing002

Du som skal ta progesteron. Hvorfor får man det? Og hva bidrar/gjør progesteron i prosessen? :happy:

Haha, det er sant! Her tenker jeg å drøye testingen til 8. januar, da skal jeg være 9 dpo. Spørs om jeg ryker på en test 7. januar fordi det er en merkedag i livet mitt, det hadde vært så gøy å få positiv test i tillegg :woot: Men jeg tror 8 dpo er for tidlig :smiley-ashamed004 det er jo kjedelig å bli skuffa også.
Har du tenkt på når testingen begynner? :happy:
Vurderer selv å prøve å vente til ihvertfall 8 eller 9 dpo, men redd det kan begynne å klø i fingrene 7 dpo :knegg:

Ååh,men krysser fingrene for at du kan få positiv test på merkedager din da:Heartred
Har jo vært noen som har fått svake tester 7 dpo tidligere som jeg har sett, så vi kan jo håpe og krysse fingrene for at vi også kan være en av de :knegg::angelic:

Har det på samme vis med EL-smerter etter tredje fødsel, hvaaa er greia med det :dead: må ta Paracet for å fungere på redusert kapasitet, har oppriktig lyst til å legge meg ned å gjøre ingenting til det går over :meh:
Krysser fingrene for at det var gullegget som slapp for oss begge :angelic:

Vurderer selv å prøve å vente til ihvertfall 8 eller 9 dpo, men redd det kan begynne å klø i fingrene 7 dpo :knegg:

Ååh,men krysser fingrene for at du kan få positiv test på merkedager din da:Heartred
Har jo vært noen som har fått svake tester 7 dpo tidligere som jeg har sett, så vi kan jo håpe og krysse fingrene for at vi også kan være en av de :knegg::angelic:
Hadde positiv test 9dpo med andremann, den streken var det bare jeg som så :laughing002 Til og med responsen her inne på forumet var ikke optimistisk :bag: hadde positiv digital neste dag da, så da ble det jo åpenbart for alle at jeg hadde rett :angelic: poenget er i alle fall at jeg ikke har troen på at jeg kan se noe før :laughing002 men det kommer jo an på implantasjon, så man vet jo ikke. Vi får se hva det blir til :happy: må telle over hvor mange tester jeg har å sløse :laughing002

Jeg skal klare å holde meg uansett til 4 dpo. Håper jeg klarer å vente til 6 dpo :shy: Klarer ikke vente lenger enn det, såpas godt kjenner jeg meg selv:laughing002

Du som skal ta progesteron. Hvorfor får man det? Og hva bidrar/gjør progesteron i prosessen? :happy:
Håper du klarer å vente til minst 6, så slipper du å sløse flere tester ❤️

Progesteron fåes på resept, resten skal Håpefull selv få svare på :happy: et preparat fra helsekosten som kan ligne (en slags mild versjon av) progesteron er Wild Yam, om du googler det + graviditet vil du få opp noen artikler fra babyverden. Vurderer å ta det denne syklusen selv, tok det den PP jeg ble gravid sist :happy:

Vil bare ønske dere alle et riktig så godt nytt år, og så håper jeg at så mange som mulig her inne får to streker på testene innen et par ukers tid :love017 også håper jeg dere med EL i dag får til å legge de aksjene dere trenger, til tross for kanskje travelt program?

Selv feirer vi med naboene for ellevte året på rad. Vi blir syv voksne og syv barn, de tre yngste er 2025-babyer med 7 og 5 uker mellom, to stk fra 2020 med 16 dagers mellomrom og de to eldste er fra 2018 med 10 uker mellom. Mine tre gutter og naboens tre jenter, pluss et vennepar med sin første datter. Vi er så heldige med at barna våre vokser opp sammen, går i samme barnehage og havner i samme klasse på skolen :love017 Et fjerde barn blir en stor bonus for oss, men om det ikke går er jeg veldig takknemlig for den trioen jeg har. Blir nesten rett sentimental i natten her nå :laughing002

Tror jeg skal vente til 9dpo, tidligste jeg har sett noe. Har ikke bestilt tidligtester, siden de ga meg så sterke skygger forrige dpo.

Jeg har mistet tre ganger nå, to hvor utviklingen har stoppet ganske tidlig, men kroppen fortsatt. Har også hatt litt rar temp i lutealfasen, så prøver for sikkerhets skyld progesteron. Fikk resept fra gynekolog da jeg jeg forklarte situasjonen

Håper du klarer å vente til minst 6, så slipper du å sløse flere tester ❤️

Progesteron fåes på resept, resten skal Håpefull selv få svare på :happy: et preparat fra helsekosten som kan ligne (en slags mild versjon av) progesteron er Wild Yam, om du googler det + graviditet vil du få opp noen artikler fra babyverden. Vurderer å ta det denne syklusen selv, tok det den PP jeg ble gravid sist :happy:
Wild yam blir sagt å kunne bli omdannet til progesteron i kroppen, men liten dokumentasjon på effekten. Leste at man kunne omdanne i lab. Litt misvisende når det står progesteron krem og så er det ikke det.

Hadde positiv test 9dpo med andremann, den streken var det bare jeg som så :laughing002 Til og med responsen her inne på forumet var ikke optimistisk :bag: hadde positiv digital neste dag da, så da ble det jo åpenbart for alle at jeg hadde rett :angelic: poenget er i alle fall at jeg ikke har troen på at jeg kan se noe før :laughing002 men det kommer jo an på implantasjon, så man vet jo ikke. Vi får se hva det blir til :happy: må telle over hvor mange tester jeg har å sløse :laughing002
Haha, da er vi 2 :knegg:
Med første her, så visste jeg heller ikke at jeg var gravid før kvalmen kom, så fant det ikke ut før jeg var ca 4 uker på vei.
Beste "uhellet" som skjedde:Heartred

Våknet opp med små kramper idag, og ble nesten litt stressa :bag:
Tok en EL test på kanskje litt vel konsentrert urin, men den var sterkere idag enn igår ihvertfall.
Er ganske sikker på at jeg hadde EL for 2 dager siden. Å nå har jo gubben selvfølgelig reist på jobb:bag:
Hva tror dere om denne?

Vedlegg

• Screenshot_20251231_083347_Premom.jpg
    Screenshot_20251231_083347_Premom.jpg
    14,4 KB · Visninger: 29
Våknet opp med små kramper idag, og ble nesten litt stressa :bag:
Tok en EL test på kanskje litt vel konsentrert urin, men den var sterkere idag enn igår ihvertfall.
Er ganske sikker på at jeg hadde EL for 2 dager siden. Å nå har jo gubben selvfølgelig reist på jobb:bag:
Hva tror dere om denne?
Hvordan så testen ut for noen dager siden da du tenkte el var da? Denne ser negativ ut og er jo også vanlig å kjenne litt div dagene etter el! Så kan godt være naturlig variasjon i testene :Heartred Sist syklus fikk jeg f.eks. 0.41 på testen 3 dager etter el, selv om de var enda lavere 1 og 2 dager etter el. Så var den lavere igjen dagen etter det igjen om du skjønner. Kan legge med bilde! Hadde peak cd 16
IMG_1722.jpeg

Wild yam blir sagt å kunne bli omdannet til progesteron i kroppen, men liten dokumentasjon på effekten. Leste at man kunne omdanne i lab. Litt misvisende når det står progesteron krem og så er det ikke det.
Hvilken krem refererer du til? Har ikke prøvd krem selv. Jeg har bare tatt piller, den her https://www.med24.no/kosttilskudd/a...MNxSvDbqkuyashTxsRk_kzIKQylOgztUaAk36EALw_wcB
Har opplevd å bli gravid mens jeg har tatt det - men også å ta det uten resultat, så jeg tror ikke det har all verdens for seg :smiley-ashamed004 Prøver jo etter hvert ut litt diverse når prøvingen trekker ut :smiley-ashamed005 håper at ekte progesteron gjør susen for deg :smiley-angelic001❤️

Back
Topp