IKM uke 24 - 2021

Jeg hadde veldig ømme bryster, såpass at jeg ikke orket å ligge på magen eller løpe. Ellers ingenting før nå, men nå har småkvalmen kommet og jeg må passe på å spise sunt og holde blodsukkeret så stabilt som mulig for å ikke bli uvel. :spitoutdummy:
Uff, kvalme er ikke gøy. Får håpe det gir seg etter hvert ❤️ Jeg har vært gravid en gang tidligere men aborterte i uke 11, da hadde jeg ikke symptomer før litt ute i svangerskapet. Men vet at hvert svangerskap er ulikt. Hadde magesmerter 7 juni, som gikk over etter ganske kort tid. Kan jo tenkes det var en sen eggløsning, men vanskelig å si.
 
Uff, kvalme er ikke gøy. Får håpe det gir seg etter hvert ❤️ Jeg har vært gravid en gang tidligere men aborterte i uke 11, da hadde jeg ikke symptomer før litt ute i svangerskapet. Men vet at hvert svangerskap er ulikt. Hadde magesmerter 7 juni, som gikk over etter ganske kort tid. Kan jo tenkes det var en sen eggløsning, men vanskelig å si.

Nei, men det er som du sier velkomment allikevel fordi det kanskje betyr at hcg'en holder seg bra. Trist å høre at du hadde en abort så sent som uke 11. :( Håper virkelig at det klaffer for deg denne gangen, og at det var eggløsingssmerter du kjente 7. juni. Da kan det jo være litt tidlig å få positiv test nå, men om mensen ikke kommer snart så er det jo håp!! :Heartred:Heartred
 
Nei, men det er som du sier velkomment allikevel fordi det kanskje betyr at hcg'en holder seg bra. Trist å høre at du hadde en abort så sent som uke 11. :( Håper virkelig at det klaffer for deg denne gangen, og at det var eggløsingssmerter du kjente 7. juni. Da kan det jo være litt tidlig å få positiv test nå, men om mensen ikke kommer snart så er det jo håp!! :Heartred:Heartred
Graviditetskvalme er sikkert tegn på økende hcg ja Det er sant, hvis det ikke var eggløsningssmerter så kanskje det kunne ha vært festesmerter i stedet. I såfall vil en test kunne være positiv nå. Jammen ikke lett å forstå seg på kroppen får håpe på det beste ❤️
 
Takk alle sammen vanligvis har jeg magekramper/mensaktige smerter ei lita uke før mensen starter men det har jeg foreløpig ikke kjent på enda. Litt øm i brystene, men det kan være innbilning. Dere som har testet positivt, hvilke symptomer har dere?
Uka før ikm var jeg umettelig. Åt og sjeska hele tiden. Var knapt ferdig med å spise før jeg kjente sulten gnog igjen. Ellers har jeg vært litt småkvalm, men ikke mer enn jeg har vært generelt som et «symptom» på søvnmangel. Har nemlig også en ett-åring hvis soving ikke er en interesse...
 
Tenk om det var akkurat det det betydde :Heartred:Heartred:Heartred

Edit: Argh! Fikk ikke sitert hattifnatt som skrev om stikkende smerte i magen på 4dpo:banghead:

Hva var det du lurte på om det? Jeg kjente det da, og lurte på om det kunne være festesmerter, men det tror jeg ikke nå siden jeg ikke fikk svaaak positiv før 11 dpo. Men er vel mye man kan kjenne i denne prosessen!
 
Hva var det du lurte på om det? Jeg kjente det da, og lurte på om det kunne være festesmerter, men det tror jeg ikke nå siden jeg ikke fikk svaaak positiv før 11 dpo. Men er vel mye man kan kjenne i denne prosessen!
Jeg lurte ikke på noe, bare tenkte om det kunne være det. :couchpotato:
 
Graviditetskvalme er sikkert tegn på økende hcg ja Det er sant, hvis det ikke var eggløsningssmerter så kanskje det kunne ha vært festesmerter i stedet. I såfall vil en test kunne være positiv nå. Jammen ikke lett å forstå seg på kroppen får håpe på det beste ❤️

Ja, blir spennende å se testene dine fremover! :):Heartred
 
ÅÅÅ!! Så fantastisk å høre!!! :Heartred:Heartred:Heartred Tenke at vi var gravide begge to da, vi som begynte å skravle her helt i starten av syklusen og var så spente på hvordan dette skulle gå. Så gøy! Jeg tok en digital i går som jeg hadde igjen, men ellers er jeg tom for tester. Mulig jeg MÅ kjøpe en pakke strimler til bare for å se hcg-økningen. :hilarious:

Ja, det er så kjekt altså! Haha, det er innafor å kjøpe en pakke til. Selv kjenner jeg faktisk litt ro rundt det med testing nå. Merkelig, det har jeg ikke opplevd før :hilarious: ellers kan jeg melde at kvalmen har kommet til meg! Men ikke noe uoverkommelig, så det er nesten litt hyggelig (fordi det føles mer ekte). Skal snakke med lege på telefon nå om et par timer. Ikke fastlegen, men en spesialist som har medisinoppfølging på en sykdom jeg har. Snakket med han om medisinene før vi startet prøvingen, så vet egentlig hvordan det er, men greit å ha en gjennomgang til nå som jeg er gravid og eventuelt gjøre justeringer ❤️ Er lite risiko knyttet til medisinene, men ikke helt risikofritt.
 
Ja, det er så kjekt altså! Haha, det er innafor å kjøpe en pakke til. Selv kjenner jeg faktisk litt ro rundt det med testing nå. Merkelig, det har jeg ikke opplevd før :hilarious: ellers kan jeg melde at kvalmen har kommet til meg! Men ikke noe uoverkommelig, så det er nesten litt hyggelig (fordi det føles mer ekte). Skal snakke med lege på telefon nå om et par timer. Ikke fastlegen, men en spesialist som har medisinoppfølging på en sykdom jeg har. Snakket med han om medisinene før vi startet prøvingen, så vet egentlig hvordan det er, men greit å ha en gjennomgang til nå som jeg er gravid og eventuelt gjøre justeringer ❤️ Er lite risiko knyttet til medisinene, men ikke helt risikofritt.

Hehe, og nå har jeg faktisk kjøpt noen strimler til da. :hilarious: Her er utviklingen fra 8 dpo til 10 dpo til 13 dpo i dag. God stigning. :) :Heartred Herregud den der tidlig-testinga altså!!! Så håpløst selvplageri. :hilarious: Skjønner hva du mener med at kvalmen er din venn altså. Kjenner det litt sånn selv. Men vet jo at det kommer en periode der jeg lever som om jeg sitter på karusellen tekoppene hele døgnet rundt, så får seg hva jeg føler da. :hilarious: Men så lykkelig over å være gravid!! Og så bra at du får god oppfølging av spesialist ift medikamenter. Jeg hadde gjort det samme, godt å få en ekstra bekreftelse på at alt er på plass!

Testene er tatt på litt ulike tider på døgnet og under litt forskjellige lysforhold, men stigningen er veldig lett å se irl i hvert fall. :)

IMG_2756.jpg


IMG_2776.jpg


IMG_2796.jpg
 
Last edited:
Hehe, og nå har jeg faktisk kjøpt noen strimler til da. :hilarious: Her er utviklingen fra 8 dpo til 10 dpo til 14 dpo i dag. God stigning. :) :Heartred Herregud den der tidlig-testinga altså!!! Så håpløst selvplageri. :hilarious: Skjønner hva du mener med at kvalmen er din venn altså. Kjenner det litt sånn selv. Men vet jo at det kommer en periode der jeg lever som om jeg sitter på karusellen tekoppene hele døgnet rundt, så får seg hva jeg føler da. :hilarious: Men så lykkelig over å være gravid!! Og så bra at du får god oppfølging av spesialist ift medikamenter. Jeg hadde gjort det samme, godt å få en ekstra bekreftelse på at alt er på plass!

Testene er tatt på litt ulike tider på døgnet og under litt forskjellige lysforhold, men stigningen er veldig lett å se irl i hvert fall. :)

Vis vedlegget 358936


Vis vedlegget 358937


Vis vedlegget 358938

Kjempefine tester! Jeg lurer på å svi av en digital nå. Men er bare 2,5 t siden jeg var på do sist, så usikker på om det holder :hilarious: for et opplegg..

krysser fingrene for at du slipper sånn alvorlig kvalme denne gangen! Jeg har jo ingen erfaring med å være gravid, så spent på hvordan det blir for meg.

Legetimen jeg har i dag var faktisk helt tilfeldig. Har jevnlige kontroller, og den falt på i dag. Så ved forrige mens at det passet veldig bra med syklusen også, og tenkte at hvis jeg blir gravid på denne syklusen vet jeg det til den timen. Og det var jo rett :)
 
Kjempefine tester! Jeg lurer på å svi av en digital nå. Men er bare 2,5 t siden jeg var på do sist, så usikker på om det holder :hilarious: for et opplegg..

krysser fingrene for at du slipper sånn alvorlig kvalme denne gangen! Jeg har jo ingen erfaring med å være gravid, så spent på hvordan det blir for meg.

Legetimen jeg har i dag var faktisk helt tilfeldig. Har jevnlige kontroller, og den falt på i dag. Så ved forrige mens at det passet veldig bra med syklusen også, og tenkte at hvis jeg blir gravid på denne syklusen vet jeg det til den timen. Og det var jo rett :)

Å herregud skjønner at du ikke klarer å vente noe lenger med det!!! Jeg tok jo min 8 dpo når jeg måtte ha på dobbel monokkel :pompus: og briller for å se strek på strimmelen. :hilarious:

Ja, alle svangerskap er jo ulike også, så man må vel nesten bare erfare det ja. :Heartred Åå, tenk så fint det er altså!! :Heartred:Heartred
 
Å herregud skjønner at du ikke klarer å vente noe lenger med det!!! Jeg tok jo min 8 dpo når jeg måtte ha på dobbel monokkel :pompus: og briller for å se strek på strimmelen. :hilarious:

Ja, alle svangerskap er jo ulike også, så man må vel nesten bare erfare det ja. :Heartred Åå, tenk så fint det er altså!! :Heartred:Heartred

Hahah! Tror bare ikke den kommer til å få utslag, er derfor jeg venter. Føler mine streker fremdeles er i 8 dpo-styrke :joyful: mannen var så skjønn i morges. Våknet og sa at «nå blir det spennende med testen». Han gledet seg til å se nok en strek.
 
Da kom TR hit i dag, som ventet.
Har ikke testet etter graviditet hverken denne PP eller forrige PP. Har ikke trang til å gjøre det, heller det motsatte. Har mistet trua på at vi noen gang kommer til å få det til. Ikke får vi hjelp av det offentlige heller, fikk rent avslag :shifty:
 
Da kom TR hit i dag, som ventet.
Har ikke testet etter graviditet hverken denne PP eller forrige PP. Har ikke trang til å gjøre det, heller det motsatte. Har mistet trua på at vi noen gang kommer til å få det til. Ikke får vi hjelp av det offentlige heller, fikk rent avslag :shifty:

Huff, så synd. :Heartred Hva er grunnen til at dere fikk avslag tror du? Var det på grunn av ung alder? Trodde man fikk hjelp dersom det gikk 1 år? Håper for dere! :Heartred
 
Da kom TR hit i dag, som ventet.
Har ikke testet etter graviditet hverken denne PP eller forrige PP. Har ikke trang til å gjøre det, heller det motsatte. Har mistet trua på at vi noen gang kommer til å få det til. Ikke får vi hjelp av det offentlige heller, fikk rent avslag :shifty:

Det var synd ❤️ Hvorfor har dere fått avslag? Aktuelt å kontakte noen private? Jeg har et vennepar som har prøvd i flere år uten hell, og som har blitt møtt med å «gi det litt tid» siden de enda er unge. Hun byttet lege, og nå har de vært gjennom utredning og skal begynne med assistert. Så ikke gi opp!
 
Back
Topp