IKM uke 21

Ja da er det ikke mange dagene igjen til el:) ikke her heller! Fruktbar periode allerede til helgen :joyful: wooohooo! ❤️

Samme her! Tenkte jeg skulle teste etter EL med clearblue sine digitale for første gang. Spent på om EL kommer når jeg tror den kommer.

Jøss! Da var vi plutselig 16 stykk! Dette er spennende tider!
Jeg har da ikke aning når jeg får el osv lenger, da legene har satt meg på Gonal f isteden. Skal på kontroll den 06. og ser hvor mange egg det er. Kjenner imidlertid at det jobbes noe sinnsyk i høyre eggstokk, iallfall! :happy: Så jeg håper på 2-3 egg, og hadde blitt kjempe glad for tvillinger eller drillinger!

Jeg og fikk time fort for et par uker siden, ho sa at det var mange som avbestilte pga korona! Helt greit det:hilarious: Du må oppdatere oss i morgen!:)
Ja :hilarious: er helt sikkert det som har skjedd :) fint for meg:joyful::p jepp skal oppdatere :)

Tror jeg også har fruktbar periode som begynner i helga :joyful: Håper bare el-testene mine kommer i posten før helga :rolleyes:
Lørdag på meg i følge Flo:) så da er det bare å starte å legg inn aksjer :joyful: jeg har el på onsdag og regner med positiv el test på tirsdag:) vet ikke om jeg skal ta strimler denne perioden:hilarious: jeg temper på morningen nå:) så satser på at jeg finner den da likevel :)

Lørdag på meg i følge Flo:) så da er det bare å starte å legg inn aksjer :joyful: jeg har el på onsdag og regner med positiv el test på tirsdag:) vet ikke om jeg skal ta strimler denne perioden:hilarious: jeg temper på morningen nå:) så satser på at jeg finner den da likevel :)

Jeg har også fruktbar periode fra søndag og EL på onsdag i følge appen. Tenkte å teste fra fredag. Har hørt at ved temping ser man at EL har funnet sted, og ved testing ser man at egget er i ferd med å bli sluppet?

Heeei! Hvis noen har lyst til å svare på disse spørsmålene, hadde jeg blitt veldig glad :p

1. Hvor mange ganger har du planer om å "legge aksjer" denne pp?

2. Har du tenkt til å bruke noe "hjelpemidler" som f.eks babyklister osv?

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg er i tenkeboksen selv. Vi la aksjer 4 av de 5 mest fertile dagene forrige pp, men det gikk ikke likevel. Har aldri brukt noe for å "hjelpe svømmerne" heller, så er veldig nysgjerrig på om noen av dere gjør det.

Stooor klem fra en som gleder seg til å følge med på dere alle denne prøveperioden :Heartred

Heeei! Hvis noen har lyst til å svare på disse spørsmålene, hadde jeg blitt veldig glad :p

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg er i tenkeboksen selv. Vi la aksjer 4 av de 5 mest fertile dagene forrige pp, men det gikk ikke likevel. Har aldri brukt noe for å "hjelpe svømmerne" heller, så er veldig nysgjerrig på om noen av dere gjør det.

Stooor klem fra en som gleder seg til å følge med på dere alle denne prøveperioden :Heartred

Skal gjøre samme som de siste PP:
De siste 2 PP så har vi lagt aksjer 6 ganger. De tre dagene før positiv EL test, samme kveld som positiv test, og kvelden etter. Og også den femte dagen før positiv el-test. Mest bare i tilfelle EL ikke kom til å havne på den dagen jeg trodde.
Hjelpemiddel pga at vi gjør det ved hjelp av hjemme inseminering er et glidemiddel som heter pre-seed, hovedsaklig for å hjelpe svømmerne.
Ligger også med hoftene hevet i 30 min etterpå, for så å legge meg til å sove rett etterpå. Dette for å unngå at svømmerne slipper unna så fort :hilarious:
Ble gravid begge pp men første endte i kjemisk og andre i sa men jeg tviler veldig sterkt på at det er pga framgangsmåte.

Jeg har gjort det samme som deg- 4/5 ganger hver gang. Denne perioden skal jeg også ta preseed som ConCon.

Skal gjøre samme som de siste PP:
De siste 2 PP så har vi lagt aksjer 6 ganger. De tre dagene før positiv EL test, samme kveld som positiv test, og kvelden etter. Og også den femte dagen før positiv el-test. Mest bare i tilfelle EL ikke kom til å havne på den dagen jeg trodde.
Hjelpemiddel pga at vi gjør det ved hjelp av hjemme inseminering er et glidemiddel som heter pre-seed, hovedsaklig for å hjelpe svømmerne.
Ligger også med hoftene hevet i 30 min etterpå, for så å legge meg til å sove rett etterpå. Dette for å unngå at svømmerne slipper unna så fort :hilarious:
Ble gravid begge pp men første endte i kjemisk og andre i sa men jeg tviler veldig sterkt på at det er pga framgangsmåte.
Så spennende! Gjøre også hjemmeinseminering! Jeg tar i tillegg mens-kopper for at svømmerne ikke kommer ut igjen. Har du prøvd det?

Jeg har også fruktbar periode fra søndag og EL på onsdag i følge appen. Tenkte å teste fra fredag. Har hørt at ved temping ser man at EL har funnet sted, og ved testing ser man at egget er i ferd med å bli sluppet?
Ved temping stiger temperaturen etter eggløsning, så det er først i ettertid man kan se at egget har sluppet:) Men da kan man hvertfall se at man ar hatt eggløsning i det hele tatt! Selv om man får positiv eltest (måler LH hormon), betyr ikke det nødvendigvis at egget slipper! Og det kan slippe alt fra 12-48 timer etter positiv eltest! Og det er fra da man regner DPO, ikke etter positiv test:) Som regel synker tempen litt også den dagen man har el, så man har en viss anelse:)

1. Har prøvd å legge inn aksjer så mye som mulig alle de tidligere ppene (4-6 dager i fertil periode). Men har hørt/lest flere ganger at det holder med annenhver dag, for da får sæden spart seg opp igjen. Typ sex 4 og 2 dager før el, samme dag som el og dagen etter el, skal være optimalt:)

2. Har prøvd alt fra concieve+, ananas, grapefruktjuice, babyklister, solvipect, men uten at noe har funket! Denne ppen blir det wild yam:) Og så bruker jeg eltester og temper hver gang:)

Last edited:

1. Dette er bare PP2, men jeg tenkte kanskje hver andre dag ca. 4-5 dager før forventet EL og rundt EL. Sist PP tror jeg at EL kom senere enn jeg trodde, og at vi dermed bommet med når vi hadde sex. Derfor tester jeg også med El-test for å se om EL kommer ca. når jeg tror den kommer:rolleyes:

2. Ingen hjelpemiddel, hvis ikke EL-tester regnes som det?

Back
Topp