IKM uke 21

Melder meg inn her da.

Vanillasukilla-PP5- B2- 34 år- EL usikker- IKM 24/5.

Forsiden ser ikke ut som i de andre IKM gruppene? kan det ordnes :) :) ?

Så spennende! Gjøre også hjemmeinseminering! Jeg tar i tillegg mens-kopper for at svømmerne ikke kommer ut igjen. Har du prøvd det?
Nei det har jeg ikke prøvd.. Føler ikke behov for det heller siden det jeg har gjort til nå tydeligvis funker greit, å ta runden om kvelden og sove etterpå, siden jeg ble gravid begge prøveperiodene.
Så spennende at det er flere som benytter seg av hjemmeinseminering.

Melder meg inn her da.

Forsiden ser ikke ut som i de andre IKM gruppene? kan det ordnes :) :) ?
Tror det er helt greit som den ser ut. Det er jo en oversikt hvem som er her inne og på hvilken dager de enkelte har Ikm. Men du må gjerne opprette neste Ikm.

Hei på dere! Tenkte å opprette den, siden jeg ikke så en ny tråd. :happy:
Det blir min 6. pp denne gangen, 5. på Femar, 3. på Ovitrelle og 2. på Litinus. Jeg sender baby dust til alle dere som har Ikm i uke 21 med meg og håper på flest mulig gravide!:gen014

Oversikt over Ikm Uke 21

18 Anine
19 Wii, Nutte
20 Prøverpånr.3, MIT90, Elst, Maggie86
21 Hennie88, Babyprøver, Kammy
22 Prinsesse Leia, Smurfeline2020
23 Hemmeligefrue, lillehjerteknuser
24 Siigmitz, ConCon, Vanillasukilla

Nutte - 27 - PP10 - B1 - EL 8/5 IKM 19/5

Hennie88 - 32 år - pp1 etter MA - el 08.05 - ikm 21.05

Maggie86-33-pp6 etter sa-B1-el 6/5-ikm 20/5

Prinsesse Leia - 26 - pp1 - B2 - el 8/5 - ikm 22/5

Wii - 32 - pp2 - B1 - EL6/5 - IKM19/5

MIT90 - 29 år - pp 16 - B2 - EL 06.05 - IKM 20.05

Elst - 27 - pp6 - B1 - el 06.05 - ikm 20.05

prøverpånr3- 32 år- pp6- B3- EL 5/5- IKM 20/5

Anine - 32 - pp2 etter SA nr 4 - B1 - EL 06/05 - IKM 18/05

hemmeligefrue - 31år - pp 2 - B3 - EL 09. 05 - IKM 23.05

Siigmitz - snart 30 - pp2 - b3- El 09.05 - IKM 24.05

Babyprøver -37 - pp6 - B1 - el 8/9 a - Ikm 21/22.05.

Kammy - 27 - B2 - PP12 - EL6/5 - IKM21/5

lillehjerteknuser - 24 - pp5 - b1 - EL 11.05 - IKM 23.05

ConCon - 33 - PP3 - B1 - EL 08.05 - IKM 24.05

Smurfeline2020 - 31 - PP2 - el ca 07.05 - IKM 22.05

Noe liknende dette oppsettet gjør det veldig oversiktlig for oss som liker å følge med på statistikken over gravid/ikke-gravid. Bare å kopiere og lime inn:

:Heartred Mandag 18. mai
Anine - 32 - pp2 etter SA nr 4 - B1 - EL 06/05 - IKM 18/05

:Heartred Tirsdag 19. mai
Wii - 32 - pp2 - B1 - EL6/5 - IKM19/5
Nutte - 27 - PP10 - B1 - EL 8/5 IKM 19/5

:Heartred Onsdag 20. mai
prøverpånr3- 32 år- pp6- B3- EL 5/5- IKM 20/5
MIT90 - 29 år - pp 16 - B2 - EL 06.05 - IKM 20.05
Elst - 27 - pp6 - B1 - el 06.05 - ikm 20.05
Maggie86-33-pp6 etter sa-B1-el 6/5-ikm 20/5

:Heartred Torsdag 21. mai
Kammy - 27 - B2 - PP12 - EL6/5 - IKM21/5
Babyprøver -37 - pp6 - B1 - el 8/9 a - Ikm 21/22.05
Hennie88 - 32 år - pp1 etter MA - el 08.05 - ikm 21.05

:Heartred Fredag 22. mai
Smurfeline2020 - 31 - PP2 - el ca 07.05 - IKM 22.05
Prinsesse Leia - 26 - pp1 - B2 - el 8/5 - ikm 22/5

:Heartred Lørdag 23. mai
lillehjerteknuser - 24 - pp5 - b1 - EL 11.05 - IKM 23.05
hemmeligefrue - 31år - pp 2 - B3 - EL 09. 05 - IKM 23.05

:Heartred Søndag 24. mai
Vanillasukilla-PP5- B2- 34 år- EL usikker- IKM 24/5
ConCon - 33 - PP3 - B1 - EL 08.05 - IKM 24.05
Siigmitz - snart 30 - pp2 - b3- El 09.05 - IKM 24.05

:love7 Gravid

:smiley-angry002 Ikke gravid

Heeei! Hvis noen har lyst til å svare på disse spørsmålene, hadde jeg blitt veldig glad :p

1. Hvor mange ganger har du planer om å "legge aksjer" denne pp?

2. Har du tenkt til å bruke noe "hjelpemidler" som f.eks babyklister osv?

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg er i tenkeboksen selv. Vi la aksjer 4 av de 5 mest fertile dagene forrige pp, men det gikk ikke likevel. Har aldri brukt noe for å "hjelpe svømmerne" heller, så er veldig nysgjerrig på om noen av dere gjør det.

Stooor klem fra en som gleder seg til å følge med på dere alle denne prøveperioden :Heartred

1. har tenkt å legge inn aksjer annenhver dag minst, fra nå og til IKM egentlig :) tester ikke etter EL så har ingen andre indikasjoner på EL annet enn hva appen sier og EL-smerter. Meen det pleier jo å dabbe liitt av siste dagene før IKM :p

2. Tenkte kanskje å drikke grapefruktjuice fram mot EL, det skal visstnok hjelpe for å få mer EL-slim etter det jeg har sjønt (prøvd en gang før, hjalp ikke den pp’n da) og redusere litt på koffeininntaket :)

Alt så bra ut hos gyn i dag:) så da gjenstår det bare å ta blodprøver senere i syklusen og på CD 3 :) tok full sjekk av både det ene og det andre:) så ho var optimistisk ❤️ Vekta hadde ikke så mye å si sa ho så lenge jeg hadde regelmessig sykluser og det har jeg jo:)

Alt så bra ut hos gyn i dag:) så da gjenstår det bare å ta blodprøver senere i syklusen og på CD 3 :) tok full sjekk av både det ene og det andre:) så ho var optimistisk ❤️ Vekta hadde ikke så mye å si sa ho så lenge jeg hadde regelmessig sykluser og det har jeg jo:)
Så bra! Var den samme beskjeden jeg fikk:) Er neste blodprøver av både deg og mannen samt sædprøve? Vi kunne gjøre det, men ombestemte oss da TR kom.. Vi var ikke helt klare for det! Men kanskje vi gjennomfører det om TR kommer neste gang:confused005

Så bra! Var den samme beskjeden jeg fikk:) Er neste blodprøver av både deg og mannen samt sædprøve? Vi kunne gjøre det, men ombestemte oss da TR kom.. Vi var ikke helt klare for det! Men kanskje vi gjennomfører det om TR kommer neste gang:confused005
Jeg tar blodprøver bare på CD 22 og CD 2/3:) mannen skal ikke gjøre noe foreløpig :) ikke før til høsten! Vi får nok ikke kommet inn på sædprøve lab før til høsten uansett med tanke på korona situasjonen! Første steg er bare å sjekke om jeg har eggløsning og om alle prøver ser ok ut :) med tanke på celleprøve og kjønnssykdommer osv:)

Jeg tar blodprøver bare på CD 22 og CD 2/3:) mannen skal ikke gjøre noe foreløpig :) ikke før til høsten! Vi får nok ikke kommet inn på sædprøve lab før til høsten uansett med tanke på korona situasjonen! Første steg er bare å sjekke om jeg har eggløsning og om alle prøver ser ok ut :) med tanke på celleprøve og kjønnssykdommer osv:)
Aha, da fungerer nok tilbud ulikt fra gyn til gyn! Den sjekken jeg ble tilbudt het fertilitetssjekk for par, som da innebærer blodprøve av meg på cd2-4 og blodprøve av mannen + sædtest :) Videre utredning blir hos fertilitetsklinikk i en annen by i så fall.

Aha, da fungerer nok tilbud ulikt fra gyn til gyn! Den sjekken jeg ble tilbudt het fertilitetssjekk for par, som da innebærer blodprøve av meg på cd2-4 og blodprøve av mannen + sædtest :) Videre utredning blir hos fertilitetsklinikk i en annen by i så fall.
Ja vi har jo blitt gravide før :) og vi mista jo i desember det er jo ikke 5 måneder siden engang :) å hadde en kjemisk nå denne måneden så jeg tror vi har gode sjangser! Men kan nok stemme at de praktiserer litt forskjellig rundt om kring! Ho sa hvertfall at hun skulle hjelpe meg om det viser seg at det er noe galt med en av oss:) og det er betryggende:) veldig hyggelig dame hun jeg var hos ❤️ Følte meg virkelig sett og hørt :) det var koselig :) håper du også finner ut av ting:) men fant du ut om du hadde eggløsning??

Ja vi har jo blitt gravide før :) og vi mista jo i desember det er jo ikke 5 måneder siden engang :) å hadde en kjemisk nå denne måneden så jeg tror vi har gode sjangser! Men kan nok stemme at de praktiserer litt forskjellig rundt om kring! Ho sa hvertfall at hun skulle hjelpe meg om det viser seg at det er noe galt med en av oss:) og det er betryggende:) veldig hyggelig dame hun jeg var hos ❤️ Følte meg virkelig sett og hørt :) det var koselig :) håper du også finner ut av ting:) men fant du ut om du hadde eggløsning??
Da tror jeg dere fint kan blir gravide igjen ganske snart:) Verre med meg som bare har hatt en kjemisk i løpet av 9 pper..:( Han antok bare at jeg hadde eggløsning siden jeg har regelmessige sykluser (21-28 dager):confused005 Jeg sa at jeg brukte eltester og at jeg temper og vet at jeg har el, men han virket ikke så interessert i det:confused013

Da tror jeg dere fint kan blir gravide igjen ganske snart:) Verre med meg som bare har hatt en kjemisk i løpet av 9 pper..:( Han antok bare at jeg hadde eggløsning siden jeg har regelmessige sykluser (21-28 dager):confused005 Jeg sa at jeg brukte eltester og at jeg temper og vet at jeg har el, men han virket ikke så interessert i det:confused013
Lønner seg og ta blodprøvene du skal ta da:) ville gjort det for sikkerhets skyld :) kan hende du har problemer med at egget fester seg og du må ha litt støtte til progesteron eller noe? De sjekker det på blodprøvene hvertfall om du har nok av det:)

Lønner seg og ta blodprøvene du skal ta da:) ville gjort det for sikkerhets skyld :) kan hende du har problemer med at egget fester seg og du må ha litt støtte til progesteron eller noe? De sjekker det på blodprøvene hvertfall om du har nok av det:)
Ja, er det også jeg tenkte, men greia er at de kun skulle ta blodprøve på cd2-4 (1 gang mellom der), og da sjekker de østrogen?? Fikk ikke spørsmål om å ta blodprøve senere i syklusen for å sjekke progesteron. Men vi føler ikke vi har prøvd «lenge nok» og orker ikke å kategoriseres som ufrivillige barnløse enda.. Det går litt på psyken:sorry: Har prøvd 8 mnd nå, og det er jo normalt at det kan ta 12 mnd:wideyed: Har som sagt kjøpt inn wild yam (inneholder progesteronliknende hormon) til denne ppen, så håper det kan hjelpe:)

Ja de fleste bruker fra 5-12 måneder å bli gravid så det er jo ikke noe hastverk:) er ikke det for oss enda heller:) men jeg blir 34 år å føler at klokka tikker veldig :hilarious: derfor vil jeg vite om det er noe galt med meg nå enn å surre med alt dette når jeh bikker 35 å får tidligere hjelp:) er sånn kontrollfreak og må ha kontroll på alt :hilarious: jo du skal måle progesteron mellom av 22 og 23 det er jo en uke etter el om du har syklus på 28 dager :) hva de måler på cd2/3 vet jeg ikke:) men fikk nå med meg blodprøve skjema for begge gangene å skulle ta de da:) jeje! Jeg har også frukt wild yam funka en gang men da mistet jeg når jeg slutta på de :shifty: det kan folenge LF da om man sliter med korte:shy: blir spennende nå fremover iallfall :) snart er el uken her :)

Ja de fleste bruker fra 5-12 måneder å bli gravid så det er jo ikke noe hastverk:) er ikke det for oss enda heller:) men jeg blir 34 år å føler at klokka tikker veldig :hilarious: derfor vil jeg vite om det er noe galt med meg nå enn å surre med alt dette når jeh bikker 35 å får tidligere hjelp:) er sånn kontrollfreak og må ha kontroll på alt :hilarious: jo du skal måle progesteron mellom av 22 og 23 det er jo en uke etter el om du har syklus på 28 dager :) hva de måler på cd2/3 vet jeg ikke:) men fikk nå med meg blodprøve skjema for begge gangene å skulle ta de da:) jeje! Jeg har også frukt wild yam funka en gang men da mistet jeg når jeg slutta på de :shifty: det kan folenge LF da om man sliter med korte:shy: blir spennende nå fremover iallfall :) snart er el uken her :)
De fleste eller 50% blir faktisk gravid allerede de første 2 pp'ene. Når alt er i orden. :)
Og hele 81% har faktisk blitt gravid innen 6 pp'er om de har timet sexen riktig, så det stemmer ikke helt:)
Men du har jo blitt gravid før så det beviser jo hvertfall dere kan bli gravid sammen:love2

20200430_154021.jpg
20200430_154053.jpg
20200430_154107.jpg

De fleste eller 50% blir faktisk gravid allerede de første 2 pp'ene. Når alt er i orden. :)
Og hele 81% har faktisk blitt gravid innen 6 pp'er om de har timet sexen riktig, så det stemmer ikke helt:)
Men du har jo blitt gravid før så det beviser jo hvertfall dere kan bli gravid sammen:love2

Vis vedlegget 324705 Vis vedlegget 324706 Vis vedlegget 324707
Da konkluderer jeg med at jeg er gammal og grå :hilarious: for 3 år siden ble jeg gravid på pilla:hilarious: så her gikk det fort gitt:dead:

Haha uff! Men du har jo blitt gravid kjære deg!:laughing005:Heartred
Så du blir det nok straks igjen!:love017
Fine deg❤️ Ja jeg har jo det:) og jeg blir sjekket nå så da finner jeg jo fort ut om det er no galt! Men alt så hvertfall fint ut hos gyn i går! :) fint inni oppi der:) gjenstår bare svar på blodprøver osv :) håper du får den hjelpen dere trenger nå å du er jo på god vek allerede :)❤️ Gjør meg glad :)
Jeg tror vi bare må slappe av litt jeg så kommer det når det kommer :) nå er det vår og lysere tider og de sier det er lettere å bli gravid da :)

Fine deg❤️ Ja jeg har jo det:) og jeg blir sjekket nå så da finner jeg jo fort ut om det er no galt! Men alt så hvertfall fint ut hos gyn i går! :) fint inni oppi der:) gjenstår bare svar på blodprøver osv :) håper du får den hjelpen dere trenger nå å du er jo på god vek allerede :)❤️ Gjør meg glad :)
Jeg tror vi bare må slappe av litt jeg så kommer det når det kommer :) nå er det vår og lysere tider og de sier det er lettere å bli gravid da :)
Det høres veldig bra ut og betryggende og bare få en sjekk :love7
Tror nok bare det er spørsmål om tid nå for oss begge!:love017

Back
Topp