IKM uke 20

Fikk de nye testene på dørmatta allerede i natt, så fikk testet i morges! Også var den blank :dance011 jaja, fortsatt tidlig, så får se om det blir til noe i løpet av helgen.
Eller i kveld, hehe. Kommer ikke akkurat til å klare å holde meg når jeg så skygge i går.

Endelig kryss, da krysser jeg fingrene for at det stemmer at jeg er 4 dpo, selv om tempen er mye lavere enn den pleier å være på denne tiden :cat:
IMG_4594.jpeg

Hei! Jeg begynner på progesteronstøtte idag 3DPO pga 10 dager lutealfase og litt spotting før. Gyn mente det ikke var noe problem, men jeg kunne prøve progesteron hvis jeg ville. Jeg er ikke en som tester før mensen kommer (har nesten ikke rukket å teste uansett når den kommer så fort). Nå er jo dilemmaet litt: jeg er 13 dpo på 17 mai! Og siden jeg går på progesteron vil ikke mensen komme før jeg tar siste pille. Vurderte nesten og slutte på prog. 11dpo så jeg kan se om mensen kommer og leve litt i håp. Er det dumt å ta siste prog 11dpo? Må jo teste uansett 17 mai for å vite om jeg kan drikke eller ikke..

Hei! Jeg begynner på progesteronstøtte idag 3DPO pga 10 dager lutealfase og litt spotting før. Gyn mente det ikke var noe problem, men jeg kunne prøve progesteron hvis jeg ville. Jeg er ikke en som tester før mensen kommer (har nesten ikke rukket å teste uansett når den kommer så fort). Nå er jo dilemmaet litt: jeg er 13 dpo på 17 mai! Og siden jeg går på progesteron vil ikke mensen komme før jeg tar siste pille. Vurderte nesten og slutte på prog. 11dpo så jeg kan se om mensen kommer og leve litt i håp. Er det dumt å ta siste prog 11dpo? Må jo teste uansett 17 mai for å vite om jeg kan drikke eller ikke..
Dette ble for avansert for en nybegynner som meg! Håper det er noen kloke hoder som kan svare deg :Heartpink

Jeg vet ikke helt om jeg forstår problemet/spørsmålet :smiley-ashamed004 Ønsker du å slutte på progesteron tidligere slik at du får blødning før 17 mai for å avklare om du er gravid tidligere for å se om du kan drikke eller ikke? Om jeg forstår deg riktig må jeg nok være ærlig å si at jeg syntes det høres ut som en dårlig plan:Heartpink En brå eller tidlig avslutning av progesteron før det er avklart om du er gravid eller ikke tror jeg at vil kunne fremkalle en bortfallsblødning uavhengig av om det er en graviditet i «etableringsfasen» eller ikke.

Når det er sagt, du må jo avgjøre selv og kanskje ta en prat med legen som foreskrev deg progesteron? Personlig tenker jeg at det å gå glipp av de glassene med bobler på 17.mai når man prøver å bli gravid kanskje ikke er så viktig i det store bildet:angelic:

Testet negativt i dag 10 dpo. Vet at det fortsatt er tidlig, men jeg kjenner at mensen er rett rundt hjørnet. Jeg har også en endometriose som kjennes betent ut, så da var det ikke vår tur denne gangen heller :Heartpink Ønsker alle dere andre masse lykke til!!

Mulig jeg tok jubelen for tidlig, begynte å blø i gårkveld, lyserosa på papiret ved flere tørk.. men så ingenting igjen frem til nå, lyserosa på papiret igjen nå. Men ingenting i bindet..
Skal til legen nå for å måle hcg, også ny måling igjen på mandag.. ingen smerter eller ubehag, så håpe det bare er en harmløs blødning :smiley-angelic001

Jeg vet ikke helt om jeg forstår problemet/spørsmålet :smiley-ashamed004 Ønsker du å slutte på progesteron tidligere slik at du får blødning før 17 mai for å avklare om du er gravid tidligere for å se om du kan drikke eller ikke? Om jeg forstår deg riktig må jeg nok være ærlig å si at jeg syntes det høres ut som en dårlig plan:Heartpink En brå eller tidlig avslutning av progesteron før det er avklart om du er gravid eller ikke tror jeg at vil kunne fremkalle en bortfallsblødning uavhengig av om det er en graviditet i «etableringsfasen» eller ikke.

Når det er sagt, du må jo avgjøre selv og kanskje ta en prat med legen som foreskrev deg progesteron? Personlig tenker jeg at det å gå glipp av de glassene med bobler på 17.mai når man prøver å bli gravid kanskje ikke er så viktig i det store bildet:angelic:
Tusen takk for svar! Du forsto meg riktig! Hun mente jeg skulle ta alle 15 pillene i pakka, men hun sa ikke så mye om det ettersom hun ikke trodde prog var nødvendig. Får bare ta en test 17 mai på 13dpo, og er den negativ trenger jeg kanskje ikke ta pille den kvelden? ☺️

Har fått en kjeeempesvak skygge på tidligtest fra babyplan i kveld. 8 dpo. Aldri fått skygge så tidlig, men er jo dessverre vant med kjemiske graviditeter for tiden, så er veldig spent på om skyggen blir til en strek i løpet av de neste 2-3 dagene (gikk selvfølgelig tom i kveld, og jeg som trodde jeg hadde 5 til :facepalm:). Orker ikke helt å håpe på det, blir alltid så skuffa. :rolleyes:
Rettelse, 7 dpo. Jeg tellte feil i kalenderen. Så det var nok mest sannsynlig en fordampningsstrek. Har kun hatt blenda tester etter denne. Tror jeg er 9 dpo i dag, men kan hende jeg er 8 dpo; Hadde en spotting rundt eggløsning som varte i to dager, med mest blod dag 2. Så vet ikke om det var første eller andre dag med det som var eggløsning.

Back
Topp