Ikm uke 20

Hei. Er i pp 17. Du kan sette meg opp på søndag 17. Denne pp blir spennende. Har time hos Gyn den 12. Håper vi får den hjelpen vi trenger da.

Veldig negativ el test i dag, men klarte å få trua i meg et glass med grapefruktjuice :P Men har hatt el smerter siden i går, så hvis det blir som de 2 forrige pp, så er det positiv el test i morgen :) Så enda godt vi starta med aksjer i går :P

Hmm når er man egentlig mest fruktbar? Mye rart å lese på nett. En lege sa at sperm lever i en uke og derfor er man man safe om en har seg en gang i uka, andre sier sperm lever 1-2dager. Så er det fruktbarheten.. Min app sier en er mest fruktar FØR EL, mens andre etter, og noen PÅ EL?? FORVIRRET. Og jeg som sku ta det med ro..:p

Hmm når er man egentlig mest fruktbar? Mye rart å lese på nett. En lege sa at sperm lever i en uke og derfor er man man safe om en har seg en gang i uka, andre sier sperm lever 1-2dager. Så er det fruktbarheten.. Min app sier en er mest fruktar FØR EL, mens andre etter, og noen PÅ EL?? FORVIRRET. Og jeg som sku ta det med ro..:p

Sædcellene kan leve i opptil 5 dager ;) Så jeg ville ikke satset på 1 gang i uka :P Jeg er veldig usikker på når man er mest fruktbar faktisk :S

Sperm lever gjennomsnittlig 2-3 dager men kan med optimale forhold leve opptil 4-5 dager.de fleste som blir gravid blir gravid ved sex de 2 dagene før eggeløsning og selve eggløsningsdagen.
Ville nok satset på sex så nærme som 2 dager før EL eller enda nærmere ;)

Sædcellene kan leve i opptil 5 dager ;) Så jeg ville ikke satset på 1 gang i uka :p Jeg er veldig usikker på når man er mest fruktbar faktisk :S

Hehe, nei man leser mye rart, tror det var lommelegen som sa det.

Sperm lever gjennomsnittlig 2-3 dager men kan med optimale forhold leve opptil 4-5 dager.de fleste som blir gravid blir gravid ved sex de 2 dagene før eggeløsning og selve eggløsningsdagen.
Ville nok satset på sex så nærme som 2 dager før EL eller enda nærmere ;)

Takk for svar :) Kanskje appen min stemmer sånn ca da ;)

Faktisk klart å fått i meg 2,5 glass med grapefrukt juice i dag :D Nå håper jeg at det gjør susen på el slimet! :)

En har størst sjangs for å lykkes om en har sex to dager før, dagen før eller aller helst på EL dagen. :)

Noen som har begynt å teste etter EL? Her sank tempen på kurven i dag, med andre ord har jeg EL i dag. Fått lagt inn aksjer hver dag, samtidig at jeg har drukket grapefruktjuice og brukt glidekrem! Håper sånn på positiv test om 14 dager :D

En har størst sjangs for å lykkes om en har sex to dager før, dagen før eller aller helst på EL dagen. :)

Noen som har begynt å teste etter EL? Her sank tempen på kurven i dag, med andre ord har jeg EL i dag. Fått lagt inn aksjer hver dag, samtidig at jeg har drukket grapefruktjuice og brukt glidekrem! Håper sånn på positiv test om 14 dager :D

Bare lurte! Leste en plass at glidekrem ikkje burde brukast når en prøver bli gravide? :o feil det kanskje? :p

El-test var negativ igjen i dag, smerter på venstre side og kviseutbrudd. Eggløsning er i dag :D Ikke fått lagt aksjer i dag, men la inn både i går og i forgårs så det burde holde :D

Da jeg skulle stå opp i morges fikk jeg en rivende smerte i magen, og har hatt murringer siden. Mulig det er el som er påvei :-)
Sambo kom hjem sent i går kveld, så i kveld skal vi legge inn aksjer;-)

Da er jeg i dpo-land :D

Venter også på el! De 2 siste pp så har jeg fått positiv el test på cd 10, men ikke denne gangen gitt :P spent på når jeg får positiv el test, men vi fortsetter hvert fall med aksje innlegg og jeg fortsetter med grapefrukt juicen :)

Venter EL lørdag eller søndag og det virker såå lenge til og etterpå er det å vente i dpo land.. Venting,venting og atter venting ;) ;)

Back
Topp