I dag har jeg vært hos gyn, og kommer neppe til å gå tilbake til henne igjen.
Hun var svært lite interessert i å høre på hva jeg sa, og fikk egentlig ikke forklart meg ordentlig engang. Jeg fikk en masse kritiske spørsmål av henne, som "Hvorfor gjør du dette?", "Hvorfor kom du egentlig hit i dag?", "Hva er det du vil med dette?"
Hun var veldig opptatt av å påpeke at det ikke var noe vits i å se hvordan ting stod til, da det var alt for kort tid siden jeg hadde sluttet på pillen. Jeg prøvde å forklare at jeg ville sjekke om eggleder/eggstokker/livmor var i orden, og at hvis det var noe i veien, følte jeg at det var bedre å finne ut av det tidlig, sånn at noe kunne gjøres med det, men hun var fortsatt veldig negativ.
Jeg hadde printet ut grafene mine, men de var hun ikke interessert i å se på en gang. "Sånt der er for pasienter, ikke noe for leger!", fikk jeg brysk beskjed om. Ble faktisk usikker på om hun i det hele tatt kom til å ville undersøke meg, for følte at jeg var på vei til å bli kastet ut når som helst.
Fikk i hvertfall tatt ultralyd og prøver, men måtte faktisk bruke litt tid inne på toalettet på undersøkelsesrommet for å samle meg før undersøkelsen.
Men men, livmoren min var fin, og hun fant en folikkel på den ene eggstokken på 15 mm. Det var litt problemer med å finne eggstokkene, da tarmene mine var i veien...
Resultatet var på en måte bra - kroppen min funker. Er ikke særlig fornøyd med hvordan jeg ble behandlet, selv om hun ble hyggeligere etter undersøkelsen. Fikk beskjed om at det var normalt at man ikke hadde eggløsning hver måned og at det var veldig mye som virket inn på syklusen, som stress, alkohol, kosthold osv. Forsøkene mine på å si at grafene mine viste at jeg hadde hatt el, ble rett og slett ignorert. Var til tider virkelig på grå
ten, og satt igjen med følelsen av at jeg var utrolig dum og uvitende som hadde trodd at jeg kom til å bli gravid innen 9 pp