IKM uke 13 & 14

15dpo/4+1 og i dag var det økning og 2-3 på digital! Da jeg hadde Sa så kom ikke den før 4+4. Har lagt inn testene inn i premom og den viser økning og... Tredje positiv teste runde og start å svangerskap på et halvt år, så er et nervevrak, så må bare unnskylde for mye negativ mas :)

Vedlegg

• 20260331_073414.jpg
    20260331_073414.jpg
    1 MB · Visninger: 43
Last edited:
15dpo/4+1 og i dag var det økning og 2-3 på digital! Da jeg hadde Sa så kom ikke den før 4+4. Har lagt inn testene inn i premom og den viser økning og... Tredje positiv teste runde og start å svangerskap på et halvt år, så er et nervevrak, så må bare unnskylde for mye negativ mas :)

Dette ser så bra ut :Heartpinkkrysser fingrene for at det fortsetter slik! skal jeg sette den på gravid?

Men enn så lenge ser det veldig bra ut :Heartred

Dette er nok gullegget som sitter nå! :Heartred

så fine❤️ Krysser alt jeg har for at dette blir en terminspire ❤️

Ja, kropp og suklus er ikke alltid lett. Spesielt når man ikke får systemet i gang før en stund også.

Jeg tror vi alle er bygd slik at når en har bestemt seg for at nå vil bli gravide så skulle det helst skjedd i går. Jeg er i hvertfall sånn, og selvom jeg er roligere denne gangen når vi prøver så merker jeg jo at underbevisst så tar det litt over.

Krisemaksimering er jeg god på også, så tenker jo alt er galt hvis det ikke klaffer men har vært hos gynekolog flere ganger og hun sier hver gang at alt ser fint ut og i fjor sa hun at hun så at jeg kom til å få en fin eggløsning. Hvordan de ser sånt på en svart/hvit skjerm skjønner ikke jeg :hilarious:
Men da prøvde vi ikke så jeg hoppet ikke på det toget, men nå håper jeg vi alle får positive tester før sommeren!

Tenk så deilig å bare kunne slafse i oss is uten å tenke på sommerkroppen si :cool::smiley-bounce016
Ja jeg krysser fingrene for oss alle ❤️

Ser veldig fint ut :love2 Håper på et vellykket svangerskap for deg!

Som sagt aner ikke hvilken dpo, men har ikke sett denne streken så tydelig før. Kan være rundt 13-14 dpo. Har kommet frem til hvis dette er en baby strek, slo den digitale ut på når jeg hadde eggløsning derfor jeg hadde 0,4 i blodet dagen etterpå hos legen og negativ digital samme dag.. har lest om at de kan reagere med LH topp. Jeg fikk ikke positiv digital på forrige graviditet før 16,17 dpo. Og tydelig strek rundt 15 dpo på denne testen. Blir spennende hos legen, gud for en Berg og dalbane dette har vært føler jeg har testet meg ihjel. :hilarious: Men dette må vel være baby strek?? :pompus:

Vedlegg

• IMG_6871.jpeg
    IMG_6871.jpeg
    248,4 KB · Visninger: 37
  • IMG_6872.jpeg
    IMG_6872.jpeg
    446,4 KB · Visninger: 30
  • IMG_6873.jpeg
    IMG_6873.jpeg
    341,3 KB · Visninger: 27
  • IMG_6874.jpeg
    IMG_6874.jpeg
    551,1 KB · Visninger: 29
  • IMG_6875.jpeg
    IMG_6875.jpeg
    424,9 KB · Visninger: 35
  • IMG_6876.jpeg
    IMG_6876.jpeg
    336 KB · Visninger: 35
Demonterte like gjerne clearblue ukesindikator.

Er de strimlene alltid sånn?

Fikk selvsagt «ikke gravid», som jeg regnet med men ville bare se på strimlene.

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    967,1 KB · Visninger: 24
Er styrken på denne streken evt. lik som andres 9-10 dpo?
Dette vet du sikkert.. men er så lett å sammenligne seg med alle som får så sterke streker i starten rundt 10 dpo. Det er helt normalt at teststreken varierer mye 9–10 dager etter eggløsning (DPO). Selv om man er like langt i syklusen, kan to personer få helt ulike resultater.
Hovedårsaken er at 9–10 DPO bare forteller når eggløsningen var, ikke når egget faktisk festet seg. Dette skjer vanligvis mellom dag 5 og 10, og hormonproduksjonen starter ikke før egget er på plass. Hvis ditt egg festet seg litt senere enn andres, vil testen naturlig nok være svakere i starten.
I tillegg tar det gjerne 1–2 dager ekstra før hormonnivået i urinen er høyt nok til å gi utslag, sammenlignet med i blodet. Siden vi alle produserer hormoner i ulikt tempo, er det umulig å sammenligne streken sin direkte med andre. En svak, rosa strek er et like godt tegn som en sterk en!

Men jeg synes jeg ser noe på alle dine tester :pompus:
Min forrige graviditet så ikke jeg strek før 6 dager etter festesmerter.. 15 dpo. han er 10 mnd i dag. Når fargen ført kom så utviklet den seg raskt og ble betydelig sterkere annen hver dag.

Dette vet du sikkert.. men er så lett å sammenligne seg med alle som får så sterke streker i starten rundt 10 dpo. Det er helt normalt at teststreken varierer mye 9–10 dager etter eggløsning (DPO). Selv om man er like langt i syklusen, kan to personer få helt ulike resultater.
Hovedårsaken er at 9–10 DPO bare forteller når eggløsningen var, ikke når egget faktisk festet seg. Dette skjer vanligvis mellom dag 5 og 10, og hormonproduksjonen starter ikke før egget er på plass. Hvis ditt egg festet seg litt senere enn andres, vil testen naturlig nok være svakere i starten.
I tillegg tar det gjerne 1–2 dager ekstra før hormonnivået i urinen er høyt nok til å gi utslag, sammenlignet med i blodet. Siden vi alle produserer hormoner i ulikt tempo, er det umulig å sammenligne streken sin direkte med andre. En svak, rosa strek er et like godt tegn som en sterk en!

Men jeg synes jeg ser noe på alle dine tester :pompus:
Min forrige graviditet så ikke jeg strek før 6 dager etter festesmerter.. 15 dpo. han er 10 mnd i dag. Når fargen ført kom så utviklet den seg raskt og ble betydelig sterkere annen hver dag.
Ja, må bare vente og se :Heartbigred :Heartbigred

Her jeg jeg 7 eller 8 DPO, alt etter hvilken digital enhet jeg stoler på. :hilarious:Er jeg 7, betyr det at vi ikke fikk lagt inn aksjer på EL, men dagen før.
Syns jeg skimter en skyggete greie, men skal ikke en gang PRØVE å tenke på at den er positiv før denne skyggen lar seg avbilde i det hele tatt.

Håper nå på enten rask strek eller rask mens, så jeg kan drikke noe drinks i påska. :angelic: Mens kan komme litt før antar jeg, siden EL var litt på tur pga kjemisk (4-5 dager sen, som mens/abortblødning også var).

Fikk først strek på 14/15 nå i feb., var helt blank på 13. Så håper uansett på raskere strek da. (Men kommer det en strek på 15 og FORBLIR en strek, så takker jeg ikke nei da.

Her jeg jeg 7 eller 8 DPO, alt etter hvilken digital enhet jeg stoler på. :hilarious:Er jeg 7, betyr det at vi ikke fikk lagt inn aksjer på EL, men dagen før.
Syns jeg skimter en skyggete greie, men skal ikke en gang PRØVE å tenke på at den er positiv før denne skyggen lar seg avbilde i det hele tatt.

Håper nå på enten rask strek eller rask mens, så jeg kan drikke noe drinks i påska. :angelic: Mens kan komme litt før antar jeg, siden EL var litt på tur pga kjemisk (4-5 dager sen, som mens/abortblødning også var).

Fikk først strek på 14/15 nå i feb., var helt blank på 13. Så håper uansett på raskere strek da. (Men kommer det en strek på 15 og FORBLIR en strek, så takker jeg ikke nei da.
Da har du noen spennende dager med testing foran deg! :joyful: :pompus: Gjerne legg ut bilder, gøy å følge med på.

Back
Topp