IKM uke 13 & 14

Flere som får progesteron? Her har det vært snakk om progesteron og cerclage dersom jeg i det hele tatt blir gravid. Usikker på hvor rask oppstart det evt blir. Er det noe fordeler/ulemper? Prøver å ikke tenke så mye på det, siden første steg er å se om det går. Men tankene streifer innom uansett såklart.

Kjenner kroppen forbereder seg på EL, så håper alt funker som det skal :Heartpink Tester etter EL for første gang, bare for å se at det kommer som det skal. Men pleier å kjenne el-smerter godt i alle fall.

Jeg har hatt begge :) eller har begge.
Men begynte først med progesteron i uke 14 og nå i uke 16

Jeg har hatt begge :) eller har begge.
Men begynte først med progesteron i uke 14 og nå i uke 16
Ååh! Både cerclage og progesteron? Føler det ikke er så vanlig, men mulig jeg bare ikke har hørt noe særlig om det. Heller ikke helt turt å tenke så mye på det siden vi ikke vet om det går å få flere. Hvor langt var du på vei når du fikk cerclage eventuelt? Har du mye bivirkninger av progesteron?:)

Ååh! Både cerclage og progesteron? Føler det ikke er så vanlig, men mulig jeg bare ikke har hørt noe særlig om det. Heller ikke helt turt å tenke så mye på det siden vi ikke vet om det går å få flere. Hvor langt var du på vei når du fikk cerclage eventuelt? Har du mye bivirkninger av progesteron?:)

Det er ikke veldig vanlig, nei.
Har svak livmorhals så derfor fikk jeg det i andre svangerskap.
Var i uke 14 når jeg fikk det.
nei, har ingen bivirkninger.
Nå har jeg intern cerclage:)

Det er ikke veldig vanlig, nei.
Har svak livmorhals så derfor fikk jeg det i andre svangerskap.
Var i uke 14 når jeg fikk det.
nei, har ingen bivirkninger.
Nå har jeg intern cerclage:)
Takk for svar! Håper det funker godt for deg. Blir spennende å se om og evt hvor fort jeg kanskje er i samme båt. Har historie med mange kynnere som påvirker livmorhals, denne gangen er livmorhals veldig kort og mye arrdannelse. Men vi gjør det et forsøk og krysser fingrene :)

Takk for svar! Håper det funker godt for deg. Blir spennende å se om og evt hvor fort jeg kanskje er i samme båt. Har historie med mange kynnere som påvirker livmorhals, denne gangen er livmorhals veldig kort og mye arrdannelse. Men vi gjør det et forsøk og krysser fingrene :)

Fødte i uke 32+3 nr 2 i motsetning til første der jeg ble lagt inn uke 24+1 med åpning.
Så den gjorde en god jobb, vet om flere som har gått til så og si termin - selv når den ble klipt i uke 37 :)
Får håpe arrdannelsen også gjør litt jobb med å holde det lukket og låst litt lenger :)

Fødte i uke 32+3 nr 2 i motsetning til første der jeg ble lagt inn uke 24+1 med åpning.
Så den gjorde en god jobb, vet om flere som har gått til så og si termin - selv når den ble klipt i uke 37 :)
Får håpe arrdannelsen også gjør litt jobb med å holde det lukket og låst litt lenger :)
Wow, 24 med første ja.. godt den gjorde nytten helt til 32 med andremann. Godt å høre at du vet flere som har holdt så lenge :) . Jeg har nok flere spørsmål hvis jeg blir gravid! :)

Morgentest :joyful:

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Visninger: 9
Flere som har erfaring med svangerskap etter konisering?

Koniserte i 2022 eller 2023, husker ikke :hilarious:
De tok så lite som mulig, og har vært ok der nede siden med ingen forandringer.

Premom slo ikke ut på peak, men testene er svakere igjen i dag. Får utifra at eggløsning er i dag? Hvordan ville dere tolket det? Kommer selvsagt til å teste igjen etter jobb. :)
Screenshot_20260316_060757_Premom.jpg

Sniker fra september 2026. Jeg ble konisert i januar 2023, og fødte til termin i september 2024 :happy: Er nå gravid igjen med termin i september i år:joyful: Og regner med det går knirkefritt denne gangen også.

Har hørt bare bra erfaringer etter konisering hos de jeg vet om. De fleste tar jo veldig lite, og det er jo ganske vanlig. Selv har jeg måtte ta vekk flere cm, så spent på hvordan det går.☺️

Jeg venter og jeg venter på denne eggløsningen, nå er jeg på dag 20! Blir en lang syklus :smiley-ashamed004

I går var testene ganske sterke men fortsatt ikke positive, hadde også temp dip i går så jeg krysser fingrene for at jeg får LH topp i dag!

Hvordan går det med dere andre?

Back
Topp