IKM uke 11

Nå er vi 23 stk her inne! :D (Så sant jeg har husket på alle!) Kjekt, nå begynner vi å bli en bra gjeng her inne. Ligger an til en veldig spennende uke 11! Skal såklart ha 23 (evt flere) positive tester! :D
Krysser alt jeg kan for at det blir mange positive tester :)

Ønsker oss en liten skatt ❤️

Er det regel som sier man får fast etter 4 år? Uff har veldig flink pike syndromet :O Men kanskje det blir litt lettere når jeg ikke har en praksislærer som skal vurdere alt jeg gjør hele tiden :O Nå skal jeg jo virkelig vise meg og prestere. Det er vel en lærdom det også... at man ikke kan strekke til 100 % hele tiden, men gjøre så godt man kan.. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å riste det av meg da.. håper kanskje på at det å få barn kan hjelpe meg litt med å få perspektiv på ting da.. Er jo slitsomt å være sånn :S
I min kommune er det sånn, vet ikke ellers. Noen får før også altså, men jeg har hatt maks uflaks med masse nedskjæringer i kommunen hvert år. Det hjelper på prioriteringene at man har barn selv, men det kan også gjøre at du får enda en ting å ha dårlig samvittighet for;) Det er vanskelig å riste det av seg, særlig når man har litt for bra arbeidsmoral og yrkesstolthet:p Men man skal jo ha et liv utenom jobben også, og ikke minst holde ut i mange år. Det er skremmende mange av mine unge kollegaer, meg selv inkludert, som har fysiske plager pga stress. Kjenner også noen i 30 årene som har valgt bort yrket fordi det ble for tøft.

Skjønner hva du mener med at du vil prestere foran øvingslæreren! Husker det selv. Min siste øvingslærer var en klok dame som virkelig prøvde å formidle hvordan jeg kunne ta best mulig vare på meg selv i yrket. Lærte mye av henne, og ble tryggere på at det jeg gjør er godt nok.:)

I min kommune er det sånn, vet ikke ellers. Noen får før også altså, men jeg har hatt maks uflaks med masse nedskjæringer i kommunen hvert år. Det hjelper på prioriteringene at man har barn selv, men det kan også gjøre at du får enda en ting å ha dårlig samvittighet for;) Det er vanskelig å riste det av seg, særlig når man har litt for bra arbeidsmoral og yrkesstolthet:p Men man skal jo ha et liv utenom jobben også, og ikke minst holde ut i mange år. Det er skremmende mange av mine unge kollegaer, meg selv inkludert, som har fysiske plager pga stress. Kjenner også noen i 30 årene som har valgt bort yrket fordi det ble for tøft.

Skjønner hva du mener med at du vil prestere foran øvingslæreren! Husker det selv. Min siste øvingslærer var en klok dame som virkelig prøvde å formidle hvordan jeg kunne ta best mulig vare på meg selv i yrket. Lærte mye av henne, og ble tryggere på at det jeg gjør er godt nok.:)

Uff håper virkelig at du får fast snart! Ja dårlig samvittighet er vanskelig å riste av seg. En ting er hvertfall sikkert. Barn vil jeg ha og det skal komme aller først :) Så bra du fikk bra øvingslærer. Har egentlig vært heldig jeg også :)

Her testes det for harde livet. Hvis jeg er helt standard og som i forrige pp har jeg EL på fredag. Men i forrige mnd var testene sterkere så nærme EL så vi får se!
ImageUploadedByBV Forum1393448878.302477.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff håper virkelig at du får fast snart! Ja dårlig samvittighet er vanskelig å riste av seg. En ting er hvertfall sikkert. Barn vil jeg ha og det skal komme aller først :) Så bra du fikk bra øvingslærer. Har egentlig vært heldig jeg også :)
Takk! Vi får se nå i mai. Er 99% sikker på at jeg får fortsette iallefall, så da har jeg jo fast til neste år uansett. Men kjipt å måtte søke hvert år og leve litt i usikkerhet. Håper det er bedre der du bor:) Skjønner veldig godt at ønsket om barn kommer først!:) Det passer jo ikke perfekt å få barn midt i skoleåret uansett hvor lenge man har jobbet. Men sånn er det jo bare:)

Takk! Vi får se nå i mai. Er 99% sikker på at jeg får fortsette iallefall, så da har jeg jo fast til neste år uansett. Men kjipt å måtte søke hvert år og leve litt i usikkerhet. Håper det er bedre der du bor:) Skjønner veldig godt at ønsket om barn kommer først!:) Det passer jo ikke perfekt å få barn midt i skoleåret uansett hvor lenge man har jobbet. Men sånn er det jo bare:)

Nei det er vel akkurat det. Hvis man skal tenke når det passer er vel svaret alltid: aldri... heheh :P så nå har vi lyst å da kjører vi på :) Håper jeg ikke blir dårlig slik jeg ikke får fullført da.. men satser på å være sprek:) Så får jeg heller ha oppkastpauser på skolen :)

Nei det er vel akkurat det. Hvis man skal tenke når det passer er vel svaret alltid: aldri... heheh :p så nå har vi lyst å da kjører vi på :) Håper jeg ikke blir dårlig slik jeg ikke får fullført da.. men satser på å være sprek:) Så får jeg heller ha oppkastpauser på skolen :)
Om du ikke har maks uflaks og får hyperemesis, så tror jeg garantert at du klarer å fullføre:) Det passer perfekt å bli gravid i disse tider mtp jobbintervjuer, da vises det ikke enda og man trenger ikke si noe om det:p

Om du ikke har maks uflaks og får hyperemesis, så tror jeg garantert at du klarer å fullføre:) Det passer perfekt å bli gravid i disse tider mtp jobbintervjuer, da vises det ikke enda og man trenger ikke si noe om det:p

Ja er nettopp det jeg tenker også :) Veldig spennende! :) Håper jeg er heldigere enn min søster. :S Hun har vært VELDIG dårlig begge gangene! Men satser på det går fint

Ja er nettopp det jeg tenker også :) Veldig spennende! :) Håper jeg er heldigere enn min søster. :S Hun har vært VELDIG dårlig begge gangene! Men satser på det går fint

Det trenger ikke bety noe:) Jeg var mye kvalm, mens søsteren min var frisk som en fisk med begge sine. Får tro at du har de gode genene på det:p

Ah. Sorry, jeg blander deg med en annen med pcos da. Jeg husket at du hadde hatt sa, men ja, jeg blandet pcos inn. Blir ofte litt for fort og litt for mange å huske. :p

Jeg har EL på cd 17 som standard tror jeg. Og så har jeg 12 dager lutealfase. Så jeg har 29 dager syklus, men så har jeg hatt en del kjemiske graviditeter og nå en MA som sikkert endrer EL. Etter kjemisk har EL blitt endret både til cd 10 en gang og til cd 21 en annen gang. Det er jo normalt med syklus opp til 35 dager uten at det regnes som veldig lang syklus. Med 14 dager lutealfase (som også er normalt) så vil man jo da ha EL som standard på cd 21. Og etter abort kan EL være på tur i både 1 og 2 to sykluser etterpå dessverre.
Så mange som vi er her på FS så er ikke det så rart da! ;)

Hmm, dette er veldig interessant.. Med min syklus på 30 dager så kan jo el tilogmed være på lørdag dersom jeg har lutealfase på 12 dager. Det er mye senere enn jeg trodde, men jeg aner ikke hvor lang litealfasen er så alt er mulig. I hvert fall nå som alt kanskje er på tur.

Sukk, hvorfor kan ikke ungene bare komme med storken ;) Er jo så mye å lure på. Kanskje trikset bare er å slutte å lure, og bare ha sex annen hver dag hele syklusen :p

Hei! Så trist at du mistet:( Men veldig lovende at du allerede har fått EL:) Håper spira sitter igjen raskt:)

Takk :) det var trist, men det går også utrolig bra. Synes fortsatt det er vondt å tenke på. Men man må bare videre, synes det er verre å høre om de som mister sent :(

Så mange som vi er her på FS så er ikke det så rart da! ;)

Hmm, dette er veldig interessant.. Med min syklus på 30 dager så kan jo el tilogmed være på lørdag dersom jeg har lutealfase på 12 dager. Det er mye senere enn jeg trodde, men jeg aner ikke hvor lang litealfasen er så alt er mulig. I hvert fall nå som alt kanskje er på tur.

Sukk, hvorfor kan ikke ungene bare komme med storken ;) Er jo så mye å lure på. Kanskje trikset bare er å slutte å lure, og bare ha sex annen hver dag hele syklusen :p

Hvis du finner ut ca. hvor lang lutealfase du har så er det veldig kjekt, fordi kroppen vår er sånn at lutealfasen er så og si nøyaktig like lang hver syklus. Det er eggstokkene som bestemmer lengden på lutealfasen, og de er liksom laget på en innstilling hos hver kvinne.

Perioden før EL derimot kan variere. Hos mange er den også ganske stabil, men f.eks. etter abort, eller andre sykdommer eller ting som kan ha påvirket hormonene i kroppen, eller bare helt plutselig uten god forklaring (mange vil oppleve noen ustabile sykluser i løpet av livet selv om de egentlig har stabile sykluser). Så om man vet lutealfasen sin så vil man likevel vite IKM selv om EL har blitt forskjøvet.

Lykkeliten du vet jo ALT! :-) Takk for info, så snillt av deg at du tar deg tid til å forklare alt dette - sikkert gang på gang :)

Lykkeliten du vet jo ALT! :) Takk for info, så snillt av deg at du tar deg tid til å forklare alt dette - sikkert gang på gang :)

Jeg har kanskje fått jernmangel etter aborten min (voldsom blødning), så jeg har ikke energi for tiden, så da blir det mye sofaen med BV på PC'en og TV på i bakgrunn. Så da kan jeg like gjerne dele. Jeg har lært masse, og lest mye mye mye. Både på forum, i medisinske bøker (jeg jobber innen helsefag) og studier. Og når jeg deltar i en tråd kan jeg godt dele det jeg vet. :)

Lutealfasen er lur å sjekke uansett, for om den er kort vil ikke egget kunne feste seg, for det rekker ikke å feste seg og gi beskjed til kroppen om å stoppe mensen. Så da blør man bort befruktede egg gang på gang. Det skyldes stort sett progesteronmangel. Så det å sjekke at lutealfasen er over 10 dager uten spotting kan være lurt uansett. Normalt er det ca 14 dager.

Min lutealfase ble helt dum ved første syklus etter SA. Jeg har bare hatt en hel syklus å sammenligne med (nr 2 var den jeg ble gravid i, så vet jo ikke når TR egentlig hadde tenkt til å komme), men i forhold til den, gikk den i alle fall fra 13 til 8. Men håper den er tilbake til normalen igjen nå!

Min lutealfase ble helt dum ved første syklus etter SA. Jeg har bare hatt en hel syklus å sammenligne med (nr 2 var den jeg ble gravid i, så vet jo ikke når TR egentlig hadde tenkt til å komme), men i forhold til den, gikk den i alle fall fra 13 til 8. Men håper den er tilbake til normalen igjen nå!

Ja. Første syklus kan nok alt skje, men det burde være tilbake til normal lutealfase nå altså. For det er egentlig en slags "standard-innstilling" vi er født med. Håper du får normal nå, 8 er jo for kort.

Men så må du kanskje kartlegge flere sykluser for å vite sikkert. Håper du bare blir gravid i stedet!

*Taster på app på mobilen*

Jeg har kanskje fått jernmangel etter aborten min (voldsom blødning), så jeg har ikke energi for tiden, så da blir det mye sofaen med BV på PC'en og TV på i bakgrunn. Så da kan jeg like gjerne dele. Jeg har lært masse, og lest mye mye mye. Både på forum, i medisinske bøker (jeg jobber innen helsefag) og studier. Og når jeg deltar i en tråd kan jeg godt dele det jeg vet. :)

Lutealfasen er lur å sjekke uansett, for om den er kort vil ikke egget kunne feste seg, for det rekker ikke å feste seg og gi beskjed til kroppen om å stoppe mensen. Så da blør man bort befruktede egg gang på gang. Det skyldes stort sett progesteronmangel. Så det å sjekke at lutealfasen er over 10 dager uten spotting kan være lurt uansett. Normalt er det ca 14 dager.
Æsj da, håper du får tilbake fulle jernlager snart :)

Her skal lutealfasen nå kartlegges. Vurderer å starte med temping.

Æsj da, håper du får tilbake fulle jernlager snart :)

Her skal lutealfasen nå kartlegges. Vurderer å starte med temping.

Ja, håper det. Skal ta blodprøver i dag, så får vi se hvert fall.

Jeg elsker temping, og det koster bare 120 kr for termometer. Så det er enkelt og rimelig, og for de fleste gir det veldig god oversikt. :)

*Taster på app på mobilen*

Da er vel DPO-dagene begynt, men jeg venter til i morgen eller lørdag med å ta wild yam og babyklister. Da er jeg sikker på å være i DPO-land.

I dag skal vi i badeland med 6-åringen til sambo. Skal også ha med ei jeg er tante til.

Ønsker dere alle en flott torsdag, enten dere er på EL-jakt, klar for happy humping eller er kommet i DPO-land :)

Back
Topp