Enkefalos
Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Aprillykke 2017
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Lykke tilHei.
Jeg har IKM 16 mars, første pp etter SA..
Håper det klaffer denne pp og at spiren sitter denne gangen.
Lykke til![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lykke tilHei.
Jeg har IKM 16 mars, første pp etter SA..
Håper det klaffer denne pp og at spiren sitter denne gangen.
Lykke til![]()
Lykke til![]()
Har aldri brukt å testa etter EL. har alltid EL smerter, så har sex jevnlig i den tiden! Minst annen hver dagNei, er nok veldig varierende fra person til person når EL-slimet dukker opp. Ville ha testa for å være sikker, men kjør på uansett!![]()
Nå er jeg skikkelig demotivert. Cd17 og fortsatt ikke noen positiv el-test. Ikke mye vits å se frem til ikm hvis jeg ikke har hatt noen el denne syklusen :/
Sent from my iPhone using BV Forum
Så bra! Lykke til med prøvingen! ;-) Håper den plutselig blir positiv her også, men begynner å miste motet. Er så utålmodig!Håper den er rett rundt hjørnet! Den ble plutselig positiv til meg i dag og ikke gradvis som i sist syklus. Lykke til!!
Kan egget løsne før LH har nådd sin topp, er det det du mener? For i tråden om EL fra Frøyaklinikken, står det noe annet:
"Testen slår ut på LH økningen, hos noen er denne kjapp, hos andre kan den slå ut i nesten to dager. Eggløsningen skjer når LHen er høyest. Så det er ikke alltid lett å finne eggløsningen helt presis, men så overlever egget et døgn. I dette døgnet så kan man bli gravid."
Bare lurer av nysgjerrighet, for det vil jo i så fall gjøre det enda vanskeligere å vite ved å bruke tester. Det er jo det allerede, men jeg var liksom trygg på at egget ikke ville slippe før akkurat når LH faller igjen (slik som Frøyaklinikken forklarer)![]()
Absolutt humpbar!Hva tror dere om denne? Positiv? Vi hadde sex i går men vet ikke om vi får til i dag pga besøk. Kan det gå allikevel?Vis vedlegget 52196
Er idag 2 dpo og vet det er umulig å få positiv g- test så tidlig. Men tok en test pga eg hadde så mange. Ville bare legge den ut og vise hvor feil disse strimplene kan være. Får jo nesten alltid svak strek. I virkeligheten er den og rosa.
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Absolutt humpbar!
Sent from my iPad using BV Forum
Ja, den der må da være positiv! EL er ofte den første dagen med negativ test, så godt mulig dere har flere sjanser enn i kveld. Uansett er dere nok godt i rute med å ha lagt inn aksjer i går. Spennende![]()
*mumle noe om utålmodighet og EL-tester som stadig er negative*![]()
Jeg hadde SA for 3 mnd siden, så det er iallefall ikke. Og har fått negative tester i mellom tiden og. Kanskje det er som du sier, at jeg har litt hcg i blodet uansett. Denne har jeg kjøpt fra ebay, det kan og ha noe å si.Hvilket merke er det du har på strimlene, og har du fått sjekket om du har hcg i blodet? Det er jo "normalt" med hcg på 0-5 utenom graviditet, så kanskje du alltid har litt hcg? Etter SA er det jo helt normalt å få svak rosa strek på strimlene i 1-2 måneder, fordi hcg ligger under 5, men ikke kommer helt ned på 0.
Jeg hadde SA for 3 mnd siden, så det er iallefall ikke. Og har fått negative tester i mellom tiden og. Kanskje det er som du sier, at jeg har litt hcg i blodet uansett. Denne har jeg kjøpt fra ebay, det kan og ha noe å si.
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Ja, jeg har lært at jeg skal aldri juble før det er en digital som lyser Gravid.Ja, om du har fått negative så er det nok ikke SA'en fortsatt, men kanskje du av og til har littegranne hcg i blodet ja, men så er det de ebay-strimlene, de har jeg hørt både og om tidligere også. Greit å være oppmerksom på da, så du ikke leter etter de svake strekene på ebay-strimlene.![]()
Hump er hump!Rakk en kjapp en! Hi hi!
Mmmkay, og jeg som syntes det var deilig å endelig få en tråd som forklarte ting litt svart på hvitt *sukk*Altså. Frøyaklinikken er et team som: "Vi gir behandling med akupunktur, soneterapi, homeopati, vitaminer/mineraler, urter og ernæring." Det er ikke de jeg ville spurt om de nøyaktige hendelsene i kroppen når det gjelder det rent medisinske.
LH er et hormon som kroppen skiller ut for å få til eggløsning. Når eggstokken kjenner at det øker med LH så kan eggstokken slippe fri et egg dersom det er et modent egg. Avhengig av hvor modent egget er jo lettere/hardere slipper det. (Og noen opplever jo også at det ikke slipper noe egg, for det var ingen egg som var modne, og kroppen må prøve på nytt senere i syklusen, med ny LH stigning).
Vi er alle forskjellige fra kropp til kropp, og så er det også sånn at det kan variere litt fra syklus til syklus.