Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Krysser alt jeg kan for at det blir mange positive testerNå er vi 23 stk her inne!(Så sant jeg har husket på alle!) Kjekt, nå begynner vi å bli en bra gjeng her inne. Ligger an til en veldig spennende uke 11! Skal såklart ha 23 (evt flere) positive tester!
![]()
I min kommune er det sånn, vet ikke ellers. Noen får før også altså, men jeg har hatt maks uflaks med masse nedskjæringer i kommunen hvert år. Det hjelper på prioriteringene at man har barn selv, men det kan også gjøre at du får enda en ting å ha dårlig samvittighet forEr det regel som sier man får fast etter 4 år? Uff har veldig flink pike syndromet :O Men kanskje det blir litt lettere når jeg ikke har en praksislærer som skal vurdere alt jeg gjør hele tiden :O Nå skal jeg jo virkelig vise meg og prestere. Det er vel en lærdom det også... at man ikke kan strekke til 100 % hele tiden, men gjøre så godt man kan.. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å riste det av meg da.. håper kanskje på at det å få barn kan hjelpe meg litt med å få perspektiv på ting da.. Er jo slitsomt å være sånn :S
I min kommune er det sånn, vet ikke ellers. Noen får før også altså, men jeg har hatt maks uflaks med masse nedskjæringer i kommunen hvert år. Det hjelper på prioriteringene at man har barn selv, men det kan også gjøre at du får enda en ting å ha dårlig samvittighet forDet er vanskelig å riste det av seg, særlig når man har litt for bra arbeidsmoral og yrkesstolthet
Men man skal jo ha et liv utenom jobben også, og ikke minst holde ut i mange år. Det er skremmende mange av mine unge kollegaer, meg selv inkludert, som har fysiske plager pga stress. Kjenner også noen i 30 årene som har valgt bort yrket fordi det ble for tøft.
Skjønner hva du mener med at du vil prestere foran øvingslæreren! Husker det selv. Min siste øvingslærer var en klok dame som virkelig prøvde å formidle hvordan jeg kunne ta best mulig vare på meg selv i yrket. Lærte mye av henne, og ble tryggere på at det jeg gjør er godt nok.![]()
Takk! Vi får se nå i mai. Er 99% sikker på at jeg får fortsette iallefall, så da har jeg jo fast til neste år uansett. Men kjipt å måtte søke hvert år og leve litt i usikkerhet. Håper det er bedre der du borUff håper virkelig at du får fast snart! Ja dårlig samvittighet er vanskelig å riste av seg. En ting er hvertfall sikkert. Barn vil jeg ha og det skal komme aller førstSå bra du fikk bra øvingslærer. Har egentlig vært heldig jeg også
![]()
Takk! Vi får se nå i mai. Er 99% sikker på at jeg får fortsette iallefall, så da har jeg jo fast til neste år uansett. Men kjipt å måtte søke hvert år og leve litt i usikkerhet. Håper det er bedre der du borSkjønner veldig godt at ønsket om barn kommer først!
Det passer jo ikke perfekt å få barn midt i skoleåret uansett hvor lenge man har jobbet. Men sånn er det jo bare
![]()
Om du ikke har maks uflaks og får hyperemesis, så tror jeg garantert at du klarer å fullføreNei det er vel akkurat det. Hvis man skal tenke når det passer er vel svaret alltid: aldri... hehehså nå har vi lyst å da kjører vi på
Håper jeg ikke blir dårlig slik jeg ikke får fullført da.. men satser på å være sprek
Så får jeg heller ha oppkastpauser på skolen
![]()
Om du ikke har maks uflaks og får hyperemesis, så tror jeg garantert at du klarer å fullføreDet passer perfekt å bli gravid i disse tider mtp jobbintervjuer, da vises det ikke enda og man trenger ikke si noe om det
![]()
Det trenger ikke bety noeJa er nettopp det jeg tenker ogsåVeldig spennende!
Håper jeg er heldigere enn min søster. :S Hun har vært VELDIG dårlig begge gangene! Men satser på det går fint
Sent from my iPhone using BV Forum
Så mange som vi er her på FS så er ikke det så rart da!Ah. Sorry, jeg blander deg med en annen med pcos da. Jeg husket at du hadde hatt sa, men ja, jeg blandet pcos inn. Blir ofte litt for fort og litt for mange å huske.
Jeg har EL på cd 17 som standard tror jeg. Og så har jeg 12 dager lutealfase. Så jeg har 29 dager syklus, men så har jeg hatt en del kjemiske graviditeter og nå en MA som sikkert endrer EL. Etter kjemisk har EL blitt endret både til cd 10 en gang og til cd 21 en annen gang. Det er jo normalt med syklus opp til 35 dager uten at det regnes som veldig lang syklus. Med 14 dager lutealfase (som også er normalt) så vil man jo da ha EL som standard på cd 21. Og etter abort kan EL være på tur i både 1 og 2 to sykluser etterpå dessverre.
Hei! Så trist at du mistetMen veldig lovende at du allerede har fått EL
Håper spira sitter igjen raskt
![]()
Så mange som vi er her på FS så er ikke det så rart da!
Hmm, dette er veldig interessant.. Med min syklus på 30 dager så kan jo el tilogmed være på lørdag dersom jeg har lutealfase på 12 dager. Det er mye senere enn jeg trodde, men jeg aner ikke hvor lang litealfasen er så alt er mulig. I hvert fall nå som alt kanskje er på tur.
Sukk, hvorfor kan ikke ungene bare komme med storkenEr jo så mye å lure på. Kanskje trikset bare er å slutte å lure, og bare ha sex annen hver dag hele syklusen
Lykkeliten du vet jo ALT!Takk for info, så snillt av deg at du tar deg tid til å forklare alt dette - sikkert gang på gang
Min lutealfase ble helt dum ved første syklus etter SA. Jeg har bare hatt en hel syklus å sammenligne med (nr 2 var den jeg ble gravid i, så vet jo ikke når TR egentlig hadde tenkt til å komme), men i forhold til den, gikk den i alle fall fra 13 til 8. Men håper den er tilbake til normalen igjen nå!
Æsj da, håper du får tilbake fulle jernlager snartJeg har kanskje fått jernmangel etter aborten min (voldsom blødning), så jeg har ikke energi for tiden, så da blir det mye sofaen med BV på PC'en og TV på i bakgrunn. Så da kan jeg like gjerne dele. Jeg har lært masse, og lest mye mye mye. Både på forum, i medisinske bøker (jeg jobber innen helsefag) og studier. Og når jeg deltar i en tråd kan jeg godt dele det jeg vet.
Lutealfasen er lur å sjekke uansett, for om den er kort vil ikke egget kunne feste seg, for det rekker ikke å feste seg og gi beskjed til kroppen om å stoppe mensen. Så da blør man bort befruktede egg gang på gang. Det skyldes stort sett progesteronmangel. Så det å sjekke at lutealfasen er over 10 dager uten spotting kan være lurt uansett. Normalt er det ca 14 dager.
Æsj da, håper du får tilbake fulle jernlager snart![]()
Her skal lutealfasen nå kartlegges. Vurderer å starte med temping.