Gladlaks89
Blir kjent med forumet
Gladlaks89 - 31 - PP6 - B1 - EL 23/2 - IKM 7/3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lever omtrent helt som normalt, prøver å holde meg til maks to kopper kaffe per dagDe siste prøveperiodene har jeg vært ekstremt streng med meg selv. Ikke alkohol, kofein, usunn mat osv osv. Jeg har forsøkt kjærringråd og jeg brukte mye tid på å gjøre alt "riktig". Det førte ingenting godt med seg. Var redd for å gjøre feil. Jeg tror ikke stress har så godt for seg i denne perioden, og jeg ble bare stresset av det.
Denne pp skal jeg faktisk slappe av. Ikke være så utrolig streng med meg selv. Jeg er lesbisk, og er i forhold med en jente, så det er inseminasjoner det går i. Jeg har hele tiden tenkt "som om jeg er gravid" hver gang jeg har gått fra klinikken. Holdt meg unna kaffe, alkohol og bare spist sunt. Vi bruker ta danskebåten hjem for å få en liten ferie. Og denne gangen unnet jeg jaggu meg en øl på vei hjem! Og vil jeg ta meg en kaffe eller energidrikk så gjør jeg jaggu det også! Det er egentlig ganske deilig å ikke være så stresset for hva man bør og ikke bør drikke og spise. . Jeg vet ikke hvordan det er for dere, men jeg har hørt at "folk flest" lever som normalt frem til de vet de er gravide. Det er ikke sånn at når man har hatt sex så tenker dere "shit, nå må jeg trappe ned på kaffen tilfelle det klaffer? Eneste jeg gjør denne pp er å spise ananas, avocado og drikke grapefruktjuice. Det var de tre tingene jeg gjorde den gangen det faktisk klaffet. Mistet desverre i uke 9 og har ikke vært gravid siden.
Er dere enige med meg eller hvordan tenker dere i ventetiden?![]()
Ja grapefruktjuice smaker skikkelig dritt! Smaker oppkast spør du megSå bra du fikk så mye, kanskje det gjør underverker denne pp
Når har du IKM? Tror vi er ca like langt. Jeg har IKM 6 mars.
Hehe, der ser du! Folk som ikke vil bli gravide blir det, så da burde det pinadø ikke være så vanskelig å bli gravid når man virkelig vil. Tenk deg kostholdet og levestilen du hadde på den tiden du drakk deg dritings i helgene. Ikke særlig mye sunt på den tiden tenker jegmen likevel ble du gravid! Så, vi får slappe av denne gangen og bare nyte livet! Jeg krysser fingrene
![]()
levestilen var jo helt på trynet på den tiden. Så det beviser jo egentlig for meg at levestil ikke har ALT å si. Jeg tror ikke de glassa med vin/øl jeg drakk i helga skal ha noe å si for om det blir klaff denne gangen! Men heldigvis har jeg uansett er ganske mye sunnere liv nå enn jeg hadde da jeg ble gravid i 2013 Lever omtrent helt som normalt, prøver å holde meg til maks to kopper kaffe per dageller tar jeg folat og vitaminer.
Nei siden det tar så sinnsykt lang tid her så lever jeg som normalt ellers. Spiser spekeskinke, tar et glass vin i ny og ned og begynte faktisk å snuse igjen etter MA i desember.. blir hardt å kutte alt ved positiv test men det får bare være![]()
Lever omtrent helt som normalt, prøver å holde meg til maks to kopper kaffe per dageller tar jeg folat og vitaminer.
Nei siden det tar så sinnsykt lang tid her så lever jeg som normalt ellers. Spiser spekeskinke, tar et glass vin i ny og ned og begynte faktisk å snuse igjen etter MA i desember.. blir hardt å kutte alt ved positiv test men det får bare være![]()
Tror det er sunt å leve som normalt! Og det ar du har begynt å snuse får du jo bare deale med når du blir gravid. «Skjønner» at du har begynt igjen når det de så lang ventetid for å få det til
Det var ett godt tips å blande med appelsinjuice! Det skal jeg prøve neste gang om det ikke går nå!Trodde faktisk det skulle smake litt bedre enn det gjorde. Fant ut at det ble tålelig om jeg blanda det med litt appelsinjuiceden bitre smaken var jo der forsatt, men ikke like dominerende. Glad jeg er ferdig for denne gang! Men siden det så ut til å funke så må jeg vel bare prøve på igjen neste gang også
Jeg har IKM mellom 3. og 5.mars. Er ikke rot og fot i disse syklusene mine lengre, tydeligvis. Tenker å holde meg ei uke til før jeg tester...
Man skulle jammen ikke tro det skulle være så vanskelig å lage baby, nei. Mitt barn er jo et resultat av 3-4 jukk og null utløsning. Latterlig, egentliglevestilen var jo helt på trynet på den tiden. Så det beviser jo egentlig for meg at levestil ikke har ALT å si. Jeg tror ikke de glassa med vin/øl jeg drakk i helga skal ha noe å si for om det blir klaff denne gangen! Men heldigvis har jeg uansett er ganske mye sunnere liv nå enn jeg hadde da jeg ble gravid i 2013
![]()

ikke sant! Det er godt å se at det ikke har alt å si hva man putter i munnen, så slipper jeg klandre meg selv this det ikke går og jeg føler jeg ikke prøvde "nok". Men jeg orker ikke en pp til med det, så tror det er sunt å være avslappet Det var ett godt tips å blande med appelsinjuice! Det skal jeg prøve neste gang om det ikke går nå!
Hadde du noen symptomer da du var gravid sist eller kom det som ett sjokk da du fikk positiv? Jeg hadde en del symptomer, men jeg tenkte ikke over alle sammen før jeg fikk positiv test. Det som er så «dritt» med å ha vært gravid før er at jeg går å "kjenner etter" symptomer.. Jeg har tatt eggløsningssprøyta og diverse, så jeg kan få positiv uten å være gravid hvis jeg tester for tidlig
Men vil jo egentlig teste tidlig jeg også.
Haha, tenk at du faktisk ble gravid av det detikke sant! Det er godt å se at det ikke har alt å si hva man putter i munnen, så slipper jeg klandre meg selv this det ikke går og jeg føler jeg ikke prøvde "nok". Men jeg orker ikke en pp til med det, så tror det er sunt å være avslappet
![]()
husker jeg gråt og følte meg så fæl på grunn av livsstilen jeg hadde hatt mens jeg var gravid. Var sikker på det skulle gå galt, men jeg har en unge som nesten aldri har vært syk i løpet av sine 5,5 leveår!Bruker bare Nycomplus omega 3 multiSå bra du bruker vitaminer i tillegg til folat. Hvilke vitaminer bruker du? Jeg bruker «lifeline Care gravid». Selv om jeg ikke er gravid så bruker jeg det, så vet jeg ar jeg får i meg ser jeg trenger. Og de er jo for de som prøver ogsåTror det er sunt å leve som normalt! Og det ar du har begynt å snuse får du jo bare deale med når du blir gravid. «Skjønner» at du har begynt igjen når det de så lang ventetid for å få det til
![]()
Nei, forrige gang hadde jeg ikke noen symptomer. Graviditet var ikke i hodet mitt heller. Hadde til og med blødningerså ikke noe særlig å sammenligne med der. Fant det ut etter 7 uker! Ble kvalm litt etter det. Ellers hadde jeg egentlig ikke noen symptomer i det hele tatt første trimester!
Kan trygt si at det er mitt lille mirakel, jahusker jeg gråt og følte meg så fæl på grunn av livsstilen jeg hadde hatt mens jeg var gravid. Var sikker på det skulle gå galt, men jeg har en unge som nesten aldri har vært syk i løpet av sine 5,5 leveår!
Forstår deg veldig godt! Angrer også på at jeg begynte igjen. Men nå er det gjort og vi får heller bare lære av våre feil og satse på at vi ble klokere i prosessenSnuser litt jeg også. Har sagt til mannen at jeg trenger at han slutter også!
Var null problem å slutte da jeg ble gravid sist. Men så begynte jeg på igjen så snart jeg var ferdig med amming. Angrer den dag i dag på det valget!
Herregud, det ble så heavy jaBruker bare Nycomplus omega 3 multi
Gikk på en skikkelig «snus-smell» da vi gikk gjennom MA-prosessen med sykehusinnleggelse og forsøk på medisinsk abort som ikke gikk og endte opp med utskraping rett før jul - og har ikke greid å legge snusen bort enda desverre. Men har ingen problem med å slutte så snart jeg får positiv test
Er jo ikke rart du fant trøst i snusen da egentlig. Også rett før jul og sånn da.. Kan tenke meg hvor sår julen må ha vært for deg..Noen har jo ingen symptomer nesten, så kanskje du er heldig i neste svangerskap også! Lov å håpe
Huff, jeg skjønner at du hadde dårlig samvittighet pga livsstilen din, men enda godt det gikk så bra som det gikk![]()
neida, var ikke så ille da heller. Men det ble en del ekstragreier de siste 2 mnd. Forstår deg veldig godt! Angrer også på at jeg begynte igjen. Men nå er det gjort og vi får heller bare lære av våre feil og satse på at vi ble klokere i prosessen![]()
samme her, har aktivitetsklokke og ser at stresset mitt er skyhøyt pga jobb - er litt redd for at det ødelegger for prøvingen faktiskDet er santneste gang jeg slutter skal jeg ikke falle for fristelsen igjen. Jeg blir så svak på den måten når jeg er stressa, og nå er jeg jo stressa pga jobb hele tiden! Så det blir nok ikke like lett denne gangen kanskje
Bruker bare Nycomplus omega 3 multi
Gikk på en skikkelig «snus-smell» da vi gikk gjennom MA-prosessen med sykehusinnleggelse og forsøk på medisinsk abort som ikke gikk og endte opp med utskraping rett før jul - og har ikke greid å legge snusen bort enda desverre. Men har ingen problem med å slutte så snart jeg får positiv test
Takk for tips!Hei! Jeg bruker også Nycoplus Omega 3 Multi - det er rimeligere enn Gravid-kosttilskuddene (i alle fall hvis en kjøper 3 for 2) og har samme innhold av Folat, osv. Har vært veldig fornøgd med de, men merker at de bør stå i kjøleskap for at de ikke skal harskne.
Det er fortsatt veldig tidlig, daVis vedlegget 319668 6 dpo å en veldig veldig negativ test..