Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
SpennendeFertility Friend har i dag satt EL til CD18. Jeg holder fremdeles en knapp på CD19 altså. Basert på smertene jeg hadde den kvelden. Håper i alle fall den var CD19, for det var den dagen mannen kom hjem. Ser egentlig i grafen hvordan FF har tolket den til CD18
Jeg tenker jeg sier jeg er 2po i dag uansett. Har begynt å spise ananas.
Skader i alle fall ikke å prøve det![]()
Spennendehar også spist ananas denne pp, har ikke prøvd det før
![]()
de har spist den opp!

Jeg prøver å ikke føle noe, men det er jo helt umulig når man bare så inderlig ønsker å kjenne symptomer. Er så redd for å bli skuffet Hva med deg?Jeg tror jammen EL er overstått jeg. Brukte innlegg pga slim i forrige uke, smerter i går, i dag er smertene og slim helt over. Krysser fingrene for meg og alle dere andre! Hvordan er følelsen?
Jeg ble gravid den pp jeg drakk grapefruktjuice og spiste ananas (endte i MA)Krysser også fingrene for oss alle
Jeg har en god følelse, men det har jeg hatt før uten at det hjalpdenne syklusen har jeg prøvd meg på grapefruktjuice og nå ananas, uten at det er forskning som sier at det har effekt - men hvorfor ikke
![]()

Tror det helst skal være fersk, fordi man skal spise kjernen (som jeg antar ikke er med i den hermetiske varianten). 2 dpo her og. Måtte dagene gå fort!Må det være fersk ananas, eller får vi samme effekt av hermetiske?
Jeg er 2dpo i dag, og den månedlige symptom-jakten er i gang. Prøver og ikke kjenne etter så alt for mye, men det er lettere sagt enn gjort
Vi fikk lagt inn godt med aksjer denne pp, så jeg er foreløpig veldig optimistisk på klaff![]()

Må det være fersk ananas, eller får vi samme effekt av hermetiske?
Jeg er 2dpo i dag, og den månedlige symptom-jakten er i gang. Prøver og ikke kjenne etter så alt for mye, men det er lettere sagt enn gjort
Vi fikk lagt inn godt med aksjer denne pp, så jeg er foreløpig veldig optimistisk på klaff![]()
De siste prøveperiodene har jeg vært ekstremt streng med meg selv. Ikke alkohol, kofein, usunn mat osv osv. Jeg har forsøkt kjærringråd og jeg brukte mye tid på å gjøre alt "riktig". Det førte ingenting godt med seg. Var redd for å gjøre feil. Jeg tror ikke stress har så godt for seg i denne perioden, og jeg ble bare stresset av det.
Denne pp skal jeg faktisk slappe av. Ikke være så utrolig streng med meg selv. Jeg er lesbisk, og er i forhold med en jente, så det er inseminasjoner det går i. Jeg har hele tiden tenkt "som om jeg er gravid" hver gang jeg har gått fra klinikken. Holdt meg unna kaffe, alkohol og bare spist sunt. Vi bruker ta danskebåten hjem for å få en liten ferie. Og denne gangen unnet jeg jaggu meg en øl på vei hjem! Og vil jeg ta meg en kaffe eller energidrikk så gjør jeg jaggu det også! Det er egentlig ganske deilig å ikke være så stresset for hva man bør og ikke bør drikke og spise. . Jeg vet ikke hvordan det er for dere, men jeg har hørt at "folk flest" lever som normalt frem til de vet de er gravide. Det er ikke sånn at når man har hatt sex så tenker dere "shit, nå må jeg trappe ned på kaffen tilfelle det klaffer? Eneste jeg gjør denne pp er å spise ananas, avocado og drikke grapefruktjuice. Det var de tre tingene jeg gjorde den gangen det faktisk klaffet. Mistet desverre i uke 9 og har ikke vært gravid siden.
Er dere enige med meg eller hvordan tenker dere i ventetiden?![]()
De siste prøveperiodene har jeg vært ekstremt streng med meg selv. Ikke alkohol, kofein, usunn mat osv osv. Jeg har forsøkt kjærringråd og jeg brukte mye tid på å gjøre alt "riktig". Det førte ingenting godt med seg. Var redd for å gjøre feil. Jeg tror ikke stress har så godt for seg i denne perioden, og jeg ble bare stresset av det.
Denne pp skal jeg faktisk slappe av. Ikke være så utrolig streng med meg selv. Jeg er lesbisk, og er i forhold med en jente, så det er inseminasjoner det går i. Jeg har hele tiden tenkt "som om jeg er gravid" hver gang jeg har gått fra klinikken. Holdt meg unna kaffe, alkohol og bare spist sunt. Vi bruker ta danskebåten hjem for å få en liten ferie. Og denne gangen unnet jeg jaggu meg en øl på vei hjem! Og vil jeg ta meg en kaffe eller energidrikk så gjør jeg jaggu det også! Det er egentlig ganske deilig å ikke være så stresset for hva man bør og ikke bør drikke og spise. . Jeg vet ikke hvordan det er for dere, men jeg har hørt at "folk flest" lever som normalt frem til de vet de er gravide. Det er ikke sånn at når man har hatt sex så tenker dere "shit, nå må jeg trappe ned på kaffen tilfelle det klaffer? Eneste jeg gjør denne pp er å spise ananas, avocado og drikke grapefruktjuice. Det var de tre tingene jeg gjorde den gangen det faktisk klaffet. Mistet desverre i uke 9 og har ikke vært gravid siden.
Er dere enige med meg eller hvordan tenker dere i ventetiden?![]()
Tenker som deg: drikker et glass vin om jeg vil, spiser biffen ganske rød osv frem til positiv test. Men kaffe synes jeg skiller seg ut da det er sett at høyt inntak øker fare for spontanabort tidlig i graviditeten. Så da tenker jeg at akkurat det vil jeg redusere faren for, og senker da mitt ganske så høye inntak til et lavere et. Resten venter jeg med og lever helt normalt til en evnt positiv testog helt enig, tror mye stress rundt dette ikke gjør godt for verken hodet eller kroppen
Hvor lenge skal du drikke grapefruktjuice? Jeg bruker drikke det ca en uke før eggløsning og noen dager etter, og så bruker jeg gi meg. Er ikke det for å hjelpe sædcellene på veien? Gjør eggløsningsslimet lettere å svømme i ellernoe sånn? Husker ikke heltHelt enig med deg!
Lever absolutt helt som normalt. Eneste jeg gjør nå er grapefruktjuice og ananas. Tenker som så at jeg lever et ganske A4 og normalt liv. Tror neppe jeg trenger å forandre på hele livsstilen min for å bli gravid![]()
og hvor lenge spiser du ananas? Hele ventetiden? Jeg spiser ananas for den store gullmedaljen jeg også. Kjernen og alt
Jeg tror heller ikke man trenger forandre på så alt for mye for å bli gravid. Er jo så mange variasjoner av de som blir gravide. Selv de som ikke vil bli gravid, men som likevel blir det og de har avslutt ikke gått inn for å bli gravid 
Hvor lenge skal du drikke grapefruktjuice? Jeg bruker drikke det ca en uke før eggløsning og noen dager etter, og så bruker jeg gi meg. Er ikke det for å hjelpe sædcellene på veien? Gjør eggløsningsslimet lettere å svømme i ellernoe sånn? Husker ikke heltog hvor lenge spiser du ananas? Hele ventetiden? Jeg spiser ananas for den store gullmedaljen jeg også. Kjernen og alt
Jeg tror heller ikke man trenger forandre på så alt for mye for å bli gravid. Er jo så mange variasjoner av de som blir gravide. Selv de som ikke vil bli gravid, men som likevel blir det og de har avslutt ikke gått inn for å bli gravid
![]()
det var vel for å gjøre slimet lettere for svømmerne ja. Eller, for min del førte det også til å få MER. Jeg har nesten aldri merka slim. Denne gangen gjorde jeg det 
er 3 dpo nå. Jeg ELSKER ananas da. Så spiser det ofte uansett Jeg drakk ikke en dråpe koffein da jeg var gravid, men likevel mistet jeg i uke 9. så noen ting tror jeg desverre bare er tilfeldig, men er vel kanskje ikke noe poeng ta sjansen. Men tror du ikke det er først når man får positiv at man bør kutte ned på koffein? Blir embryo påvirket av hva vi putter i munnen såpass tidlig at det kan føre til spontanabort?

Altså, man kan gjøre alt «riktig» og likevel miste. Det er utallige grunner og variabler vi ikke vet om, så det at en tok alle forhåndsregler og likevel har mistet beviser egentlig ingenting.
Men akkurat dette rundt koffein har jeg lest om flere steder, og om det senker risikoen litt så er det greit å gjøre for min del. Og når dette ser ut til å ha betydning for sa tidlig i svangerskapet så kan det absolutt ha betydning for om en i det hele tatt rekker å få positiv graviditetstest -ut fra hvordan jeg forstår dette![]()

Ja grapefruktjuice smaker skikkelig dritt! Smaker oppkast spør du megHar sluttet nå. Drakk det frem til EL. Smakte helt forferdeligdet var vel for å gjøre slimet lettere for svømmerne ja. Eller, for min del førte det også til å få MER. Jeg har nesten aldri merka slim. Denne gangen gjorde jeg det
Ananas har jeg lest at man burde spise til 5dpo. Jeg kommer vertfall til å spise opp de jeg har (kanskje dele litt med 5-åringen)er 3 dpo nå. Jeg ELSKER ananas da. Så spiser det ofte uansett
Jeg kan skrive under på det. Forrige gang jeg ble gravid var jeg absolutt ikke interessert i å være gravid. Gikk til og med på prevensjon OG var på skit-fylla hver helg frem til positiv test!
Så bra du fikk så mye, kanskje det gjør underverker denne pp
Når har du IKM? Tror vi er ca like langt. Jeg har IKM 6 mars.
men likevel ble du gravid! Så, vi får slappe av denne gangen og bare nyte livet! Jeg krysser fingrene