(Ikke les om du ikke orker!!) UL (OPPDATERT 16.12.!)

Dragemammaen

Glad i forumet
Marsboerne2017
Jeg var på ultralyd onsdag. Og det gikk ikke bra. Ikke i det hele tatt.

Jeg hadde jo tenkt mye på forhånd, at det kunne hende den lille ikke levde for eksempel (vi er jo alle så opptatt av denne hjertelyden!). Men jeg gledet meg sånn til å se den lille inni magen! Og jeg hadde ikke EGENTLIG trodd at noe kunne være galt. Så da vi endelig fikk komme inn til jordmor, og jeg lå der på benken, og så den lille sprell levende krabaten som kravla rundt, så ble jeg så rørt!

Det neste som skjedde var at jordmor viste oss ben, armer og hvor de forskjellige tingene lå. Hun viste oss at morkaken lå foran.

Deretter skulle hun ta noen mål. Og jeg så jo at hodet så litt rart ut på skjermen, men tenkte det bare var noe med bildet. Så sier hun "jeg må nesten si dette med en gang". Og hjertet mitt frøs til is.

Hun viste oss at hodet var misformet, og at det var en stor væskeansamling bak hodet/nakken. Tårene mine bare trillet. Det var helt helt forferdelig at hun måtte fortsette undersøkelsen, den føltes plutselig så hardhendt. Videre fortalte hun at hun ikke visste hva dette betydde, og at hun skjeldent var borti slike feil, men skulle henvise oss til spesialist så fort som mulig. Hun fortalte også at sannsynligvis vil ikke fosteret overleve, og at vi vil få valget mellom først fostervannsprøve, eller å ta abort med en gang etter møtet med spesialisten.

Da jeg endelig kom meg hjem den dagen tenkte jeg at jeg aldri, aldri har kjent noe som lukter så godt som makrell i tomat-ånden til min lille store 2-åring.

Nå er jeg endelig tom for tårer. Og i morgen møter vi spesialisten.



Masse masse masse lykke til til dere alle sammen, det har vært så fint å få være her sammen med dere! Jeg håper av hele mitt hjerte at ingen fler må gjennom noe lignende og at dere alle sammen får friske hylende babyer i mai 2012! Jeg kommer til å tenke mye på dere, og sannsynligvis snike litt på dere innimellom

-------------
OPPDATERT 16.12.11:
Tusen tusen takk for alle trøstende ord. Jeg hadde null håp da vi dro til sykehuset i dag, forventet bare å få bekreftet det jeg ble fortalt onsdag.

Men det skulle vise seg at det ikke ble helt slik!

Legen kikka og kikka og kikka. Og jo da, hodet er misformet, såkalt lemon shape. Og det er en stor væskeansamling bak hodet/nakke, såkalt cystisk hygrom. Men det så ikke ut til å være noe feil med hjertet eller hjernen. Så nå har vi tatt fostervannsprøve, og må vente til torsdag neste uke får vi får vite noe mer.

Jeg synes dette er helt utrolig, jeg gikk inn der med null håp, og kom ut med et bittelite lysende håp langt der inne. Vi har gitt den lille prinsessa (!) vår navn i dag, men holder det hemmelig enn så lenge.

Igjen: tusen takk til alle sammen, dere rører meg veldig. Og jo, jeg har noen tårer igjen. I dag har noen av dem fått være gledestårer også.
 
uff, så forferdelig 

sender masse gode tanker og klemmer til dere, og hååååper ul damen har sett feil slik at fosteret er helt fint emoticon
 
Å kjære tid... så FRYKTELIG! Tårene triller for deg og familien din. Håper og ber om at de tar feil :(
 
Sender deg en stor klem for dette er verdens verste beskjed å få
Har vært der selv.
Håper du oppdaterer oss når dere vet hva som skjer.
Må bare si at jeg er utrolig lei meg på dine vegne emoticon
 
Å nei, dette må jo være helt forferdelig!!!
Alle mine gode tanker går til deg i kveld! Håper at hun har tatt feil..
Huff, jeg vet ikke egentlig hva jeg skal si, annet enn at jeg tenker på deg og håper det beste!
STor klem
 
ÅÅNEEI. så grusomt. tenker på deg.
 
Off så fælt! Dette var ikke kjekt i det hele tatt. Jeg krysser fingrene for at de finner ut at alt vil gå bra likevel. At det er noe de kan gjøre noe med!

Mine tanker går til deg og familien.
Klem
 
Forferdelig å måtte gå igjennom noe slikt 
 
Noe så vondt du har opplevd nå og enda kommer du med så fine ord til oss andre! Jeg har ikke ord som kan trøste noe som dette. Er nok bare tiden som kan lege det såret, delvist hvertfall. Men sender varme tanker din retning, og jeg håper smerten gjør dere maks sterke videre i livet!

Stor klem!!!
 
ord blir fattige i en slik situasjon. tenker på dere og unner ingen å oppleve dette.
Ta godt vare på hverandre fremover.
 


LadyOnHeels skrev:
uff, så forferdelig 

sender masse gode tanker og klemmer til dere, og hååååper ul damen har sett feil slik at fosteret er helt fint emoticon


 
Ånei!! Så fælt! Det finnes ikke ord... Håper du oppdaterer oss i morgen. Det kan jo hende at det er noe som kan ordnes.. Jeg er tante til en gutt med vannhode og det var også veldig kritisk. Han lever nesten helt som normalt i dag, han har dren i hodet og sliter med litt andre problemer, men er en veldig oppegående gutt. Send meg en pm hvis du vil høre mer så forteller jeg gjerne.. Men skjønner det fullt ut hvis du har nok med å fordøye det som er kommet frem og tenke på morgendagen. Det er bare ett tilbud hvis du trenger noen oppmuntrende tanker.. Føler veldig med deg! Klem
 
Så utrolig trist for dere emoticon

Håper spesialisten kan komme med positive nyheter til dere, at dette er noe som kan ordnes.

Stor klem!!
 
Hjerteskjærende 
 
Er helt tom for ord, håper dere kommer dere best mulig igjennom denne vanskelige tida :)
 
Nå ble jeg helt satt ut.. forferdelig trist å lese, selv om jeg håper inderlig at det er en misforståelse av noe slag.. vet ikke hva jeg skal skrive, men sender deg positive tanker!
 
Nei, nei noe så trist!!  Jeg kan bare tenke meg hvordan det må føles, og sender mange, varme tanker til deg! Masse lykke til, og om du orker setter vi pris på en oppdatering etter at du har vært til spesialist.

Klem
 
Ånei! Så forferdelig beskjed å få! Vil sende deg masse klemmer og gode tanker i denne forferdelige situasjonen
 
Så utrolig trist. Det er vel slike beskjeder vi alle er redd for å få på UL. 
Jeg vil tro at siden du også så at det var noe galt, så er det nok det.
Jeg vil bare krysse fingrene for at det ikke er noe så alvorlig som jordmor tror og at det forhåpentligvis er noe som kan fikses på. Stor klem fra meg, føler virkelig med deg. emoticon
 
Back
Topp