Ikke hva, men HVA skal med i fødebagen?

Eg venter på pakke fra cubus med ull joggis i merinoull. Veldig spent på den,men ser deilig ut!
https://cubus.com/no/p/finstrikket-...mork-gra-bukser-joggebukser-dame/7253104_F961
Takk for tips! Skal absolutt vurderes :)

Jeg har denne i svart, og BOR i den- sykt digg. Det er stadig litt salg der da, så jeg fikk min til 450kr- og den er verdt hver krone! Kjøpte merinoullbukser der ifjor, men de hadde strikk rundt ankelen. Kjøpte to, og har bare brukt den ene, og typ igår gikk det hull på innsiden av låret i den- men jeg har brukt den ENORMT mye- kanskje annenhver dag siden jeg kjøpte den ifjor- selv i sommer liksom. Har overhodet ikke nuppet eller blitt slitt, bortsett fra på innsiden av låret der jeg nå rett og slett har slitt et lite hull. Den jeg kjøpte i backup tenkte jeg å spare til barseltiden- kan godt hende jeg kjøper meg en til i sort eller mørkegrå av årets utgave også faktisk (svigermor får sånn til jul).
 
Jeg har denne i svart, og BOR i den- sykt digg. Det er stadig litt salg der da, så jeg fikk min til 450kr- og den er verdt hver krone! Kjøpte merinoullbukser der ifjor, men de hadde strikk rundt ankelen. Kjøpte to, og har bare brukt den ene, og typ igår gikk det hull på innsiden av låret i den- men jeg har brukt den ENORMT mye- kanskje annenhver dag siden jeg kjøpte den ifjor- selv i sommer liksom. Har overhodet ikke nuppet eller blitt slitt, bortsett fra på innsiden av låret der jeg nå rett og slett har slitt et lite hull. Den jeg kjøpte i backup tenkte jeg å spare til barseltiden- kan godt hende jeg kjøper meg en til i sort eller mørkegrå av årets utgave også faktisk (svigermor får sånn til jul).

Ja eg og er super fornøyd så langt, varm og god!
 
Hva er er lurt å ha av snacks/drikke osv? Bare litt ting man kan komme til å ha lyst på? :confused: Får man mat av sykehuset døgnet rundt? Eller må man vente til det blir morgen om babyen blir født på natta? :hilarious: Skjønner egentlig ikke helt greia med å ta med drikke, for det er jo ikke godt med feks varm brus? Kanskje det er godt midt i en fødsel, det vet jeg ikke :p

Tar dere med et par dusjsko og et par innesko, eller tenker dere å bruke samme par til begge deler?
 
Hva er er lurt å ha av snacks/drikke osv? Bare litt ting man kan komme til å ha lyst på? :confused: Får man mat av sykehuset døgnet rundt? Eller må man vente til det blir morgen om babyen blir født på natta? :hilarious: Skjønner egentlig ikke helt greia med å ta med drikke, for det er jo ikke godt med feks varm brus? Kanskje det er godt midt i en fødsel, det vet jeg ikke :p

Tar dere med et par dusjsko og et par innesko, eller tenker dere å bruke samme par til begge deler?
På kk får man mat ganske umiddelbart etter fødsel, med ett flagg :hilarious: ellers er måltidene til faste tider. De har vinduer på sykehuset, så du kan jo sette brus osv i vinduet med det åpent, så holder den seg kald. Eller du kan få glass med isbiter til å ha brus i. Jeg skal pakke med brus og snacks nokk til barseloppholdet også, siden vi mest sannsynlig ikke får forlate rommet pga corona opplegg. Og brus, gjerne cola er anbefalt for å få opp blodsukkeret å gi deg et kikk med koffein :woot:du blir servert saft og vann sånn ellers med isbiter i :)
 
Hva er er lurt å ha av snacks/drikke osv? Bare litt ting man kan komme til å ha lyst på? :confused: Får man mat av sykehuset døgnet rundt? Eller må man vente til det blir morgen om babyen blir født på natta? :hilarious: Skjønner egentlig ikke helt greia med å ta med drikke, for det er jo ikke godt med feks varm brus? Kanskje det er godt midt i en fødsel, det vet jeg ikke :p

Tar dere med et par dusjsko og et par innesko, eller tenker dere å bruke samme par til begge deler?

Mat rett etter fødsel på KK, men ellers til faste måltider. Det var drepen for meg forrige gang, var jo dritsulten utover natta med fødsel som dro ut (hadde snacks, men det ble jo fort tomt). Så mannen måtte stikke på Deli deluca og kjøpe "ordentlig"mat. Tar med brus og setter i vinduet/drikker med isbiter (ikke så glad i saft), snacks som mellombarer (de kokosbarene fra Eldorado i sekspakk er knallgode), pepperkaker, druer og fryste fylte horn samt snop/chips til mannen så han holder seg våken :rolleyes: Og Vossafår til etter fødsel!

Har pakket Crocs til dusj, og Birkenstock til innesko. Forrige gang hadde jeg bare Crocs og syns det var litt stress (og litt ekkelt) å bruke de både i dusj og til vanlig.
 
På SSA får man mat inn på rommet med eplejuice i stettglass og flagg til mor og far (hvertfall fått det de to andre gangene):Heartred Ellers er måltidene til faste tider.

Jeg har cøliaki, og selvom de har hatt bra tilbud ift mat har jeg tenkt å ha med litt sjokolade, brus, nøtter, knekkebrød, proteinbarer, pålegg (SALAMI) osv til når jeg er sulten innimellom + mat til mannen (her får de ikke mat på avd før ETTER fødsel). Vanskelig å få tak i sånne ting i kiosk ellers, og nå får man ikke lov til å gå fra rommet heller.

Ellers er de tingene jeg virkelig har satt pris på at jeg har hatt med de andre barseloppholda klikklakker til dusj, innesko (birkenstocks), ammesingletter fra HM (ikke så godt å ha på bh de første dagene, men fint med litt støtte + plass til ammeinnlegg), ullammeinnlegg fra sparkjøp (79kr og like gode som alle andre bare MYE billigere), lang cardigan som skjuler bleiefua, leppepomade og fuktighetskrem. Tror jeg må skaffe med det merinoullsettet fra Cubus også, ser utrolig digg ut:love017
 
Jeg har denne i svart, og BOR i den- sykt digg. Det er stadig litt salg der da, så jeg fikk min til 450kr- og den er verdt hver krone! Kjøpte merinoullbukser der ifjor, men de hadde strikk rundt ankelen. Kjøpte to, og har bare brukt den ene, og typ igår gikk det hull på innsiden av låret i den- men jeg har brukt den ENORMT mye- kanskje annenhver dag siden jeg kjøpte den ifjor- selv i sommer liksom. Har overhodet ikke nuppet eller blitt slitt, bortsett fra på innsiden av låret der jeg nå rett og slett har slitt et lite hull. Den jeg kjøpte i backup tenkte jeg å spare til barseltiden- kan godt hende jeg kjøper meg en til i sort eller mørkegrå av årets utgave også faktisk (svigermor får sånn til jul).

Så veldig fin ut! Lurer bare litt på størrelse, jeg. Hvor lang er din fra skrittet og ned hvis du har XS, S eller M?
 
Så veldig fin ut! Lurer bare litt på størrelse, jeg. Hvor lang er din fra skrittet og ned hvis du har XS, S eller M?
Jeg har L, men på størrelsesguiden på Cubus står det at innerbenslengde er 79 i alle størrelsene- rart! skal prøve å få målt min selv. Jeg har L, men kunne nook hatt medium om jeg ikke var gravid- så om man skal ha den til etter frødsel er jo det verdt å ta med i beregningen. Den er god og vid i bena.
 
Jeg har L, men på størrelsesguiden på Cubus står det at innerbenslengde er 79 i alle størrelsene- rart! skal prøve å få målt min selv. Jeg har L, men kunne nook hatt medium om jeg ikke var gravid- så om man skal ha den til etter frødsel er jo det verdt å ta med i beregningen. Den er god og vid i bena.

Tusen takk! :) Skal ha den etter fødsel, ja. Merkelig hvis lengden er lik på alle størrelser, da.
 
I dag fant jeg bagen min frem fra loftet, så i morgen skal jeg også begynne å pakke denne berømte fødebagen :)
 
Back
Topp