Ikke hva, men HVA skal med i fødebagen?

Bkno7899862

Andre møte med forumet
Ser mange lurer på hva de skal pakke med i fødebagen. Det jeg lurer på er nøyaktig hva. Hva har du planlagt skal være første antrekk? Tenker selv lilleba julepysj og hust&claire ull/bambus:happy: Hvilken bamse/koseklut har du med til babyen? Hvilken shampoo skal du ha med til deg selv? Har selv lyst på en som lukter godt, så jeg har mulighet til å føle meg litt fresh etter fødsel, men er usikker på hvilken. Tenker også å bare pakke med nye klær til meg selv. Lurer litt på kay day fra kappahl, kanskje det kan være deilig etter fødsel?
 
Veldig gøy med mer spesifisert ja! Jeg har fått rituals adventskalender av mannen, regner med det dukker opp litt produkter i den som jeg kan ta med meg! Samtidig - hvis alt går fint mtp fødsel så reiser jeg nok hjem få timer etter barnet er født, så det blir ikke brukt så mye produkter da.

Kunne også tenkt med lilleba julepysj! Men vet ikke sikkert om det blir desember baby på oss, ikke like stas med julepysj i januar.
 
Veldig gøy med mer spesifisert ja! Jeg har fått rituals adventskalender av mannen, regner med det dukker opp litt produkter i den som jeg kan ta med meg! Samtidig - hvis alt går fint mtp fødsel så reiser jeg nok hjem få timer etter barnet er født, så det blir ikke brukt så mye produkter da.

Kunne også tenkt med lilleba julepysj! Men vet ikke sikkert om det blir desember baby på oss, ikke like stas med julepysj i januar.

Trooor jeg ville belage meg på å vært der i minst 48 t, pga. Den prøva som skal tas. Pga. Corona fikk ikke min venninne reise dagen etter for så å komme tilbake for å ta prøva, noe hun hadde håpa på:shy:
 
Ser mange lurer på hva de skal pakke med i fødebagen. Det jeg lurer på er nøyaktig hva. Hva har du planlagt skal være første antrekk? Tenker selv lilleba julepysj og hust&claire ull/bambus:happy: Hvilken bamse/koseklut har du med til babyen? Hvilken shampoo skal du ha med til deg selv? Har selv lyst på en som lukter godt, så jeg har mulighet til å føle meg litt fresh etter fødsel, men er usikker på hvilken. Tenker også å bare pakke med nye klær til meg selv. Lurer litt på kay day fra kappahl, kanskje det kan være deilig etter fødsel?

Usikker på hvilke plagg du mener når du skriver Kayday, men om det er den nye "ulldressen" de har kommet med anbefaler jeg den på det varmeste! Så deilig og ikke minst fin! :) Den blir med i min fødebag for å si det sånn :D

Screenshot_20201010_083552.jpg
 
e9037be98b54a0f58a9286a59d0944cf-image.jpeg

Denne har vi kjøpt inn til fødebagen, og jeg gleder meg sånn til å munche disse! Nå går jeg bare rundt og lukter på dem innimellom. Lukter så digg!

Liker Fructis sine produkter. De lukter så deilig, så skal sjekke ut om disse kan være gode kandidater til fødebagen :D

Screenshot_20201010_084402.jpg Screenshot_20201010_084342.jpg
 
Trooor jeg ville belage meg på å vært der i minst 48 t, pga. Den prøva som skal tas. Pga. Corona fikk ikke min venninne reise dagen etter for så å komme tilbake for å ta prøva, noe hun hadde håpa på:shy:

Åå hjelp! Takk for at du sier det, men det var virkelig ikke det jeg ville høre :shifty:
Den tanken har ikke slått meg engang... jeg hater sykehus, har ikke vært der 48t med de to andre, for det orker jeg ikke.....
 
Åå hjelp! Takk for at du sier det, men det var virkelig ikke det jeg ville høre :shifty:
Den tanken har ikke slått meg engang... jeg hater sykehus, har ikke vært der 48t med de to andre, for det orker jeg ikke.....

Nei, det skjønner jeg godt.... sylehus er ikke akkurat en hyggelig plass å være, og en er gjerne ikke der med mindre enn man må :rolleyes:
Kan hende det er forksjellig fra sykehus til sykehus, men ville dessverre belaga meg på det likevel :wtf:
Vi har hatt lite smitte her, å mannen til venninna mi fikk sove over og være der hele tiden hun var der, men de fikk ikke lov å reise hjem med nr. 2 likevel :rolleyes:
 
Nei, det skjønner jeg godt.... sylehus er ikke akkurat en hyggelig plass å være, og en er gjerne ikke der med mindre enn man må :rolleyes:
Kan hende det er forksjellig fra sykehus til sykehus, men ville dessverre belaga meg på det likevel :wtf:
Vi har hatt lite smitte her, å mannen til venninna mi fikk sove over og være der hele tiden hun var der, men de fikk ikke lov å reise hjem med nr. 2 likevel :rolleyes:

Uff det blir i såfall veldig tøft... med fødsel antageligvis midt oppi jul/romjul må mannen min uansett være sammen med våre to andre barn så ikke begge foreldre er borte i høytiden.. her er det ganske mye smitte, så det er nok strengt.. samtidig tas ikke prøven oppe på barsel, og det andre stedet på sykehuset der de tar prøven slipper jo andre inn så lenge de består corona spørsmålene...
 
Uff det blir i såfall veldig tøft... med fødsel antageligvis midt oppi jul/romjul må mannen min uansett være sammen med våre to andre barn så ikke begge foreldre er borte i høytiden.. her er det ganske mye smitte, så det er nok strengt.. samtidig tas ikke prøven oppe på barsel, og det andre stedet på sykehuset der de tar prøven slipper jo andre inn så lenge de består corona spørsmålene...

Kanskje det går an å undersøke på forhånd? Høre med jordmor f.eks? Kan jo hende det er annen prosedyre hos dere!:happy:
 
Kanskje det går an å undersøke på forhånd? Høre med jordmor f.eks? Kan jo hende det er annen prosedyre hos dere!:happy:

Ja, skal spørre de på timen der igangsetting evt blir fastsatt, da er det nærmere tiden. Forandrer seg jo fort :)
 
Usikker på hvilke plagg du mener når du skriver Kayday, men om det er den nye "ulldressen" de har kommet med anbefaler jeg den på det varmeste! Så deilig og ikke minst fin! :) Den blir med i min fødebag for å si det sånn :D

Vis vedlegget 337817

Ooh, den ser skikkelig lekker ut den "ulldressen"! Sånn skal jeg ønske meg til jul!
Har du link til den evt? :D
 
Jeg kjøpte denne fra kayday for en stund siden. Men den nye med hette frister, så kanskje det må bli den også:) Etter sykehusinnleggelse fra fredag til lørdag etter en uke inn og ut av føden, har hvertfall jeg tenkt å få ferdig den fødebagen rimelig kjapt her:rolleyes: Veldig lur tråd, med mer spesifike tips til hva å legge i baggen:)
 

Vedlegg

  • 9C6DF02F-6A70-4355-8D48-13FE76F3B9D9.png
    9C6DF02F-6A70-4355-8D48-13FE76F3B9D9.png
    59,2 KB · Visninger: 74

Siden det kun blir nett shopping på meg for tiden, kordan er str? Har to elastiske bukser fra kay day i str s som begynner å bli litt trang på magen nå men sikkert gull etter fødsel. Men dumt å kjøpe m hvis den blir altfor stor og dumt hvis eg tar s som presser på mage etter fødsel :nailbiting::cat: såg hvertfall veldig deilig ut!

Eg har også fått det litt travelt med fødebag nå for en vet jo virkelig ikke ka som skjer fremover og fikk litt støkk i meg når eg fikk virus på balansenerve og er sengeliggende pga det..

Eg skal ha mørpølse, strandaskinke og en pose med favoritt smågodt mitt i fødebag :D
 
Hvordan er den i forhold til magen? Har du buksestrikken under magen bare? :)

Jeg har den mest rett over, og opplever det ikke ukomfortabelt i det hele tatt :) Kan være lurt å prøve om man vil opp en størrelse, men de er veldig vide og gode og klemmer ikke:D
 
Siden det kun blir nett shopping på meg for tiden, kordan er str? Har to elastiske bukser fra kay day i str s som begynner å bli litt trang på magen nå men sikkert gull etter fødsel. Men dumt å kjøpe m hvis den blir altfor stor og dumt hvis eg tar s som presser på mage etter fødsel :nailbiting::cat: såg hvertfall veldig deilig ut!

Eg har også fått det litt travelt med fødebag nå for en vet jo virkelig ikke ka som skjer fremover og fikk litt støkk i meg når eg fikk virus på balansenerve og er sengeliggende pga det..

Eg skal ha mørpølse, strandaskinke og en pose med favoritt smågodt mitt i fødebag :D

Jeg har kjøpt den i den størrelsen jeg vanligvis bruker, og syns de er superkomfortable :D Selv prøvde jeg ikke før kjøp, men er jo unektelig alltids tryggest å prøve dem selvsagt, for å bli helt fornøyd.
 
Dette er min pakkeliste :happy:

Til meg:
- 1 myk ammepyjamas. Kjøpt på hm
- 1 ammejoggedress i svart. Kan brukes til kantina osv. Kjøpt på Zalando.
- 2 par sokker
- 1 par kosesokker/myke frottésokker/ullsokker
- 1 par slippers til å bruke i gangene, til toalettet osv. Jeg tar med mine Birckenstock.
- 1 ammebh uten spiler(har også på én når jeg reiser), kjøpt på bonprix.
- 3 store boksere lånt av samboer
- 1 lang svart cardigan til å skjule bleierumpa
- 1 stk ammesinglett, fra hm
- Min vanlige sjampo og balsam (Elvital)
- Intimsåpe, dermica.
- tannkost, tannkrem
- hårbørste, hårstrikk, hårbånd
- Sminkefjerner(våtservietter)
- deodorant, mild parfymert (Dermica). Ville helst ha uten parfyme siden det er anbefalt, men den fra Dermica lukter nesten ingenting.
- lypsyl, dermica
- litt sminke
- 1 stk uparfymert krem som kan brukes som håndkrem, fotkrem og kropp. Cosmica
- kjølebind, 6 stk fra Fødebagen.no
- 1 pakke multi-mam ammekompresser
- 1 sett med ammeinnlegg i ull
- 1 liten pakke ammeinnlegg engangs fra gratispakker
- ansiktskrem uten parfyme
- skylleflaske til underlivet fra Fødebagen.no
- drikkeflaske med sugerør som man får isbiter i
- mobillader
- notatbok og penn
- minihøyttaler
- plastmappe med helsekort, fødebrev osv
- 1 pakke paracet

Til samboer:
- 1 kosebukse
- 1 t-skjorte
- 1 godgenser
- 2 par sokker
- 2 boksere
- 1 par ullsokker/kosesokker
- Slippers til gangene
- 3-i-1 dusjsåpe mild parfymert, dermica
- deodorant mild parfymert, dermica
- lypsyl, cosmica
- tannkost
- ansiktskrem mild parfymert, dermica
- kamera
- ipad og lader(også til telefon)
- drikkeflaske

Til baby (vi pakker i stellesekken, slik at vi også har ekstra stelleutstyr, bleier osv tilgjengelig på barselhotellet):
- Hentesett med teppe
- nyfødtlue og klorevotter i ull (Apotek1)
- 2 bodyer størrelse 50
- 2 bodyer størrelse 56
- 2 par sokker
- 2 strømpebukser
- 2 gulpekluter

Diverse (pakker klar en liten pose):
- Smågodt
- energibarer/proteinbarer
- tørket frukt
- nøtteblanding
- pepperkaker
- Snackpølse/spekepølse
I kjøleskapet: julebrus, litt frukt og smoothies

Legger frem en liste med det jeg må huske å slenge med i siste liten(tar meg ikke råd til å kjøpe ekstra av alt):
- ladere, ipad
- hårbørste
- Sminke (mascara og pudder)
- ting fra kjøleskapet
- mappe med helsekort osv
 
Dette er min pakkeliste :happy:

Til meg:
- 1 myk ammepyjamas. Kjøpt på hm
- 1 ammejoggedress i svart. Kan brukes til kantina osv. Kjøpt på Zalando.
- 2 par sokker
- 1 par kosesokker/myke frottésokker/ullsokker
- 1 par slippers til å bruke i gangene, til toalettet osv. Jeg tar med mine Birckenstock.
- 1 ammebh uten spiler(har også på én når jeg reiser), kjøpt på bonprix.
- 3 store boksere lånt av samboer
- 1 lang svart cardigan til å skjule bleierumpa
- 1 stk ammesinglett, fra hm
- Min vanlige sjampo og balsam (Elvital)
- Intimsåpe, dermica.
- tannkost, tannkrem
- hårbørste, hårstrikk, hårbånd
- Sminkefjerner(våtservietter)
- deodorant, mild parfymert (Dermica). Ville helst ha uten parfyme siden det er anbefalt, men den fra Dermica lukter nesten ingenting.
- lypsyl, dermica
- litt sminke
- 1 stk uparfymert krem som kan brukes som håndkrem, fotkrem og kropp. Cosmica
- kjølebind, 6 stk fra Fødebagen.no
- 1 pakke multi-mam ammekompresser
- 1 sett med ammeinnlegg i ull
- 1 liten pakke ammeinnlegg engangs fra gratispakker
- ansiktskrem uten parfyme
- skylleflaske til underlivet fra Fødebagen.no
- drikkeflaske med sugerør som man får isbiter i
- mobillader
- notatbok og penn
- minihøyttaler
- plastmappe med helsekort, fødebrev osv
- 1 pakke paracet

Til samboer:
- 1 kosebukse
- 1 t-skjorte
- 1 godgenser
- 2 par sokker
- 2 boksere
- 1 par ullsokker/kosesokker
- Slippers til gangene
- 3-i-1 dusjsåpe mild parfymert, dermica
- deodorant mild parfymert, dermica
- lypsyl, cosmica
- tannkost
- ansiktskrem mild parfymert, dermica
- kamera
- ipad og lader(også til telefon)
- drikkeflaske

Til baby (vi pakker i stellesekken, slik at vi også har ekstra stelleutstyr, bleier osv tilgjengelig på barselhotellet):
- Hentesett med teppe
- nyfødtlue og klorevotter i ull (Apotek1)
- 2 bodyer størrelse 50
- 2 bodyer størrelse 56
- 2 par sokker
- 2 strømpebukser
- 2 gulpekluter

Diverse (pakker klar en liten pose):
- Smågodt
- energibarer/proteinbarer
- tørket frukt
- nøtteblanding
- pepperkaker
- Snackpølse/spekepølse
I kjøleskapet: julebrus, litt frukt og smoothies

Legger frem en liste med det jeg må huske å slenge med i siste liten(tar meg ikke råd til å kjøpe ekstra av alt):
- ladere, ipad
- hårbørste
- Sminke (mascara og pudder)
- ting fra kjøleskapet
- mappe med helsekort osv

Skal du føde på St.Olavs? Og har du født der tidligere?
Vet du i så fall om man får «låne» klær på st.olavs fram til hjemreise? Vet du om de bare har bodyer i strl 62?og vet du om det stemmer at man ikke lengre får helseteppe?
Bare antok st.Olavs siden du også er trønder, men kanskje hører du til Levanger?
 
Skal du føde på St.Olavs? Og har du født der tidligere?
Vet du i så fall om man får «låne» klær på st.olavs fram til hjemreise? Vet du om de bare har bodyer i strl 62?og vet du om det stemmer at man ikke lengre får helseteppe?
Bare antok st.Olavs siden du også er trønder, men kanskje hører du til Levanger?
St.Olavs ja! Jeg har ikke født der tidligere, jeg er førstegangs. Men vet at man får klær der, bare usikker på hvor høyt de går i størrelsene! De burde jo sikkert også ha noe i 62, men vil tro det meste er prematur, 50 eller 56. Det stemmer at man ikke lenger får helseteppe ja :( De har helsetepper som kan brukes der, men du får ikke med deg det hjem.
 
Back
Topp