IKKE HA TEPPE OVER VOGNÅPNINGEN!

Åneeeei, det er så mange som er ferdig utlært her i verden, vet du ;)

Ja, huff.
Husker en la meg for hat på en tidligere jobb pga. jeg kom med et forslag til hva hun kunne gjøre:pMå ikke komme her som nyutdannet vernepleier å lære opp en skolert hjelpepleier vettu...

Føler jeg stadig ser noen dekke igjen åpningen :(

Ja, huff.
Husker en la meg for hat på en tidligere jobb pga. jeg kom med et forslag til hva hun kunne gjøre:pMå ikke komme her som nyutdannet vernepleier å lære opp en skolert hjelpepleier vettu...

Oioioi, da tråkka du nok skikkelig i salaten, da. :P Syns det er tragisk at ikke folk kan være LITT ydmyke.

Det er jo utolig trist at dette desverre ikke er noe alle får med seg.
Som noen av dere sa her så burde helsestasjon gitt beskjed om dette! Der jeg går til jordmor gir de beskjed til alle gravide om at det ikke skal nytes alkohol i svangerskapet, dette gjør de fordi ikke alle vet det. Derfor syns jeg de kunne tatt samme tiltak når det kommer til dette med å dekke vognen med tepper!
Jeg skal verfall personlig bli flinkere til å gi beskjed vis jeg ser et slikt tilfelle!
Selvsagt betyr ikke dette at de som dekker til vognen er dårligere som foreldre, men bare at de ikke har fått samme beskjed som andre!

Forstår at dere blir lett irritert når folk gjør sånt, men husk at å dekke til vogna, ble faktisk anbefalt til mødre for noen år tilbake. At noen ikke har fått med seg at det er farlig, betyr ikke at de er forferdelige folk. Gjør heller en stor tjeneste for barna deres, og fortell de
at det ikke er trygt. Dermed kan dere være med på å "redde" barna, fremfor å "snakke ned" om de utenom at de vet det.

Hvis jeg gjør en megafeil som er farlig med mitt barn, så vil jeg veldig gjerne at noen sier ifra.

:) :) :)

Last edited:
Jeg husker de informerte om dette på helsestasjonen når mini var nyfødt.

Dette har da vært sagt siden jeg fødte mitt barn for sbart 10 år siden men likevel ser jeg flere som gjør det

Har sagt fra et par gange ja.

Den ene gangen ble moren veldig glad, og takket. Måtte snakke engelsk med henne.

En annen gang var det en mor i bhg til ungene.... De er ikke født i Norge, og da jeg sa ifra var det vel ikke akkurat god stemning...

Har sagt fra et par gange ja.

Den ene gangen ble moren veldig glad, og takket. Måtte snakke engelsk med henne.

En annen gang var det en mor i bhg til ungene.... De er ikke født i Norge, og da jeg sa ifra var det vel ikke akkurat god stemning...

Haha, jaja.... De ble kanskje flaue, og turte ikke å innrømme at de hadde gjort en feil. Forhåpentligvis tenkte de at de ikke skulle gjøre det igjen :)

Her henger det opplysningsplakat om akkurat dette med teppe over vogna på helsestasjonen.

Da ble jeg litt glad:)

Ser også at noen gjør det, og jeg sier ikke ifra.

Nyere forskning viser jo også det med økt sjanse for krybbedød ved bruk av sengekant og babynest. Var jo en tråd om det her for ei stund siden. Da ble det liv og røre her inne da.
Gikk ihverfall ikke ann å opplyse bv gjengen om det, selv om linker ble lagt ut, så visste bv gjengen best.
Så om det ene er verre å gjøre enn det andre???

Stadig vekk. Men har fått utelukkende god respons da :)

Back
Topp