IKKE HA TEPPE OVER VOGNÅPNINGEN!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Jeg vil nok en gang minne dere om noe som bokstavlig talt er dødsviktig!

IKKE HA HELDEKKENDE TEPPE OVER VOGNÅPNINGEN!!!!

REDUSÉR RISIKOEN FOR KRYBBEDØD

• Barnevognåpningen skal ikke dekkes til med helsetepper eller lignende.
  • Pass på at barnets ansikt ikke tildekkes av sengetøy, kosekluter eller lignende.
  • Kle av barnet når dere kommer inn i et varmt rom (også om barnet sover).
  • Pass på at det ikke blir for varmt eller klamt i vognen.

Les en fin artikkel om dette her

Dette burde egentlig ha vært en selvfølge at alle skjønte, men jeg ser dessverre altfor mange som fortsatt dekker til vogna helt :(
Jeg sier ifra hvis jeg ser det. Fikk til og med mannen til å stoppe bilen midt i veien en gang, sånn at jeg kunne rulle ned vinduet og snakke med en dame på fortauet :p

Folk burde vite dette nå!
Men noen bryr seg kanskje ikke. Mener vel det er hysteri som mange sier så fort folk vil være litt ekstra forsiktige...

Neinei... Klart det :p men føler ikke for å peke med fingeren ovenfor andre mennesker når det gjelder sånne ting som alle burde vite...

Trenger ikke peke med fingeren ;)

Jeg går rolig bort og sier noe slikt som "Hei, beklager at jeg forstyrrer deg, men jeg ser du har dekket til vognåpningen med ett teppe. Tenkte bare jeg skulle informere deg om at da blir det veldig varmt i vognen og babyen din kan i værste fall dø av overopphetning. Det er ikke meningen å bry meg altså, men det er en såppas viktig ting å vite så jeg tenkte jeg skulle dele det med deg så det ikke skjer noe med skatten din"

Solbriller
315b36dcdbe18af02bdeda09869b8fda

Jeg skal være oppmerksom på dette i vår/sommer. Har foreløpig ikke sett noen. Skulle ønske alle fikk beskjed på helsestasjonen!

Sitter på bussen nå, og det er en barnevogn på.

ImageUploadedByBV Forum1460623588.567623.jpg

Dette er absolutt noe som desverre er aktuelt hvert år... :(
der folk også tror at det å ikke heldekke vognåpningen vil gi nok luft inn til barnet. :(

Trenger ikke peke med fingeren ;)

Jeg går rolig bort og sier noe slikt som "Hei, beklager at jeg forstyrrer deg, men jeg ser du har dekket til vognåpningen med ett teppe. Tenkte bare jeg skulle informere deg om at da blir det veldig varmt i vognen og babyen din kan i værste fall dø av overopphetning. Det er ikke meningen å bry meg altså, men det er en såppas viktig ting å vite så jeg tenkte jeg skulle dele det med deg så det ikke skjer noe med skatten din"
Skulle ønske jeg var tøff nok til deg :p

Jeg så det senest for et par dager siden og ble så provosert, hun som gikk med vogna var glad og fornøyd. Jeg kjørte bil så hadde ikke mulighet til å si ifra :/

haha jeg ble forøvrig kjeftet på av en vildt fremmed fordi jakken min lå oppå kalesjen, og guttungen lå våken i vognen og lekte med vogndynen sin.. (han dro den opp over hodet og ned igjen...) når hun som hadde kommet bort for å gi meg en leksjon endelig så at det ikke var noe annet enn lek i vognen og ingen dekking av åpningen så sa hun fort unnskyld og ble skikkelig flau av å ha tatt feil... jeg derimot aplauderte hun og sa at dette var nøyaktig det hun skulle gjøre dersom hun følte det var noe som ikke var som det skulle... ;-) dette var for ca 4 år siden nå

Back
Topp