Igangsetting med ballongkateter

Denne informasjonen satte jeg stor pris på. Jeg var inne til overtidsktr i går, ble strippet så godt de kunne, men var helt umoden, så de fikk ike gjort det skikkelig, og jeg har ikke merket noe. Så her ligger det an til ballongkateter mandag, på Ahus. Kan ikke si jeg gleder meg noe særlig... Ikke så kult at det er fullt på fødeobs heller, det betyr jo at det blir hektisk på føde og barsel de kommende dagene/ukene også, det... Men, men, ikke noe å gjøre med det, bare krysse fingrene og håpe på det beste!
Ja, de setter inn ballongkateter først, så går de visstnok på stikkpiller/ gel etterpå. Var litt kjipt å bli avvist på Føde-obs i dag. Kateteret skal tas ut i morra etter 24 timer. Har ikke fått noe ordentlig info om jeg da bare må dra hjem igjen hvis det er fullt på Føde-obs da også. Hun sa de hadde mange syke gravide inne nå. Jeg fikk lagt det inn nede på Føde-pol, så det får kanskje du også hvis det er bedre kapasitet der på mandag. De er veldig greie der nede, syns jeg. Søte og imøtekommende :) Ballongkateteret var ikke så trivelig å få på plass, men nå når det er der, så er det ikke vondt, iallefall. Ikke så lett å sitte komfortabelt, men man har jo sofa og seng hjemme :)
Kanskje vi ses på mandag? :D
 
Stoppet helt opp her og etter en times tid... Men den timen REIV i meg så det var ikke bare kynnere!!Jeg tror ikke de stopper opp prosessen når de alt har startet med igangsetting. På ullevål sa de til meg at med en ble man som oftest sendt hjem med kateter, men ikke med to. Så forhåpentligvis har de mer grunn til å eventuelt lage plass til deg i morgen. Om de tar vannet / gjør noe annet så må de jo det. Og nå har de jo sagt A så da fortsetter de forhåpentligvis med B, også er jo planen at du er ferdig med hele røkla i morgen ;)
Vi kan håpe! :) Jeg har iallefall ikke veldige smerter her jeg sitter/ ligger, og det er deilig. Det fine med å settes igang på mandag er jo at det da er full bemanning dit du skal! Det er nok veldig modning på gang hos deg nå, kan hende det skjer noe i helga også. Det er ikke så lett å si når kynnere går over til å bli rier - jeg tror vi kaller det livmorsammentrekninger av ymse slag og intensitet fra nå av. :p
 
Tenke bare jeg skulle dele min historie med deg.:) Ble satt i gang med ballongateter i august.. Kateteret ble satt inn kl 14 mandag 12 august. hadde da 1 cm åpning.. Første timen etter innsetting hadde jeg også sterke maserier.. med de gav seg å det var visst helt vanlig.. Våknet med ett brak kl 04.40 den natten av en sterk rie. og da var kateteret falt ut.. Var innlagt på obsposten så de sjekket meg når jeg ringte på jordmor kl 05.15.. Det falt liksom ikke helt ut av skjeden. Kun av livmorhalsen.:) Hadde da 2 cm åpning. to timer seinere kl 07.30 hadde jeg 5 cm åpning. Lille jenten min var født kl 10.41.. intensiv, og kjapp fødsel, men det beste resultatet da. Var helt høy på livet og babyen min etterpå.:) Lykke til med fødselen.!! GLED deg.. er nesten litt misunnelig på deg som skal føde, for det er så spennende..:)
 
Ja, de setter inn ballongkateter først, så går de visstnok på stikkpiller/ gel etterpå. Var litt kjipt å bli avvist på Føde-obs i dag. Kateteret skal tas ut i morra etter 24 timer. Har ikke fått noe ordentlig info om jeg da bare må dra hjem igjen hvis det er fullt på Føde-obs da også. Hun sa de hadde mange syke gravide inne nå. Jeg fikk lagt det inn nede på Føde-pol, så det får kanskje du også hvis det er bedre kapasitet der på mandag. De er veldig greie der nede, syns jeg. Søte og imøtekommende :) Ballongkateteret var ikke så trivelig å få på plass, men nå når det er der, så er det ikke vondt, iallefall. Ikke så lett å sitte komfortabelt, men man har jo sofa og seng hjemme :)
Kanskje vi ses på mandag? :D

Ja kanskje vi sees! Takk for informasjonen. Skjønner det var kjipt å bli sendt hjem, føler du deg trygg når du er hjemme og venter? Bor du langt unna sykehuset?
Vet du forresten om man får føde på den jordmordrevne avdelingen hvis man blir satt i gang?
 
Jeg gir det 7 dager til (termindato), om det ikke har kommet noen til da så begynner jeg å tro disse 9 mnd bare har vært lureri. Men min mor og søster har født 5 dager før, så da er det vel bare 2 dager igjen ;)
Ja, ni måneder med bare lureri og vås for å gi akkurat oss lidelse. Det kan jeg tro på! Til slutt kommer det bare en diger promp ut! :p
 
Tenke bare jeg skulle dele min historie med deg.:) Ble satt i gang med ballongateter i august.. Kateteret ble satt inn kl 14 mandag 12 august. hadde da 1 cm åpning.. Første timen etter innsetting hadde jeg også sterke maserier.. med de gav seg å det var visst helt vanlig.. Våknet med ett brak kl 04.40 den natten av en sterk rie. og da var kateteret falt ut.. Var innlagt på obsposten så de sjekket meg når jeg ringte på jordmor kl 05.15.. Det falt liksom ikke helt ut av skjeden. Kun av livmorhalsen.:) Hadde da 2 cm åpning. to timer seinere kl 07.30 hadde jeg 5 cm åpning. Lille jenten min var født kl 10.41.. intensiv, og kjapp fødsel, men det beste resultatet da. Var helt høy på livet og babyen min etterpå.:) Lykke til med fødselen.!! GLED deg.. er nesten litt misunnelig på deg som skal føde, for det er så spennende..:)
Takk for fin fødselshistorie! De sa til meg også at kateteret kunne falle ut (men fremdeles inni). Jeg håper også på å våkne med et brak, selv om jeg er hjemme.
Problemet er bare å sovne først, hehe... Skulle ønske at det virker!
 
Ja kanskje vi sees! Takk for informasjonen. Skjønner det var kjipt å bli sendt hjem, føler du deg trygg når du er hjemme og venter? Bor du langt unna sykehuset?
Vet du forresten om man får føde på den jordmordrevne avdelingen hvis man blir satt i gang?
Jada, føler meg trygg. Vi har ca 30 min til Ahus her fra Oppegård. Alt er så fredelig i magen nå at det er litt kjedelig.
Jeg tror at det bare er dem som kommer i fødsel av seg selv som kommer på den jordmordrevne avdelingen. Alt skal ha vært normalt på forhånd, etc. Lykke til med deg også!
 
Er på Ahus nå. Venter og venter fordi alle som er satt igang har fått time kl ti :( Men sitter m ballongen min i en ok stol på barselavd. Har hatt ganske jevne rier i over en time, men nå dabber det av. Vet ikke hva de skal gjøre videre. Er visst veldig travelt her idag også.
 
Fullt på Ahus. Sendt hjem igjen. Liten effekt av ballongkateter. Time i morra til prostaglandin stikkpiller, men er det fullt da også, må man vel hjem igjen. Lei nå. Dårlig form, sliten.
 
Fullt på Ahus. Sendt hjem igjen. Liten effekt av ballongkateter. Time i morra til prostaglandin stikkpiller, men er det fullt da også, må man vel hjem igjen. Lei nå. Dårlig form, sliten.
Æsj, så kjedelig!!! Syns virkelig du fortjener at den ungen peller seg ut snart!!!
 
Fullt på Ahus. Sendt hjem igjen. Liten effekt av ballongkateter. Time i morra til prostaglandin stikkpiller, men er det fullt da også, må man vel hjem igjen. Lei nå. Dårlig form, sliten.
Får håpe det hele snart er over. Masse klemmer til deg

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Uff, så frustrerende! Hva skjer med at det er baby boom på Ahus? Håper det skjer noe i natt. Spurte du om det var greit at du hadde sex? Kan tenke meg at sæden kan få fart på ting altså. Lykke til og varme tanker og en klem til deg :)
 
Uff, så frustrerende! Hva skjer med at det er baby boom på Ahus? Håper det skjer noe i natt. Spurte du om det var greit at du hadde sex? Kan tenke meg at sæden kan få fart på ting altså. Lykke til og varme tanker og en klem til deg :)
Det er vist ekstremt mange på ahus nå. Fult overalt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Så kjedelig... Nå mååå det vel være din tur?? God klem til deg!
 
Uff, så frustrerende! Hva skjer med at det er baby boom på Ahus? Håper det skjer noe i natt. Spurte du om det var greit at du hadde sex? Kan tenke meg at sæden kan få fart på ting altså. Lykke til og varme tanker og en klem til deg :)
Sex? Frister LITE ! Hvis jeg bare kunne tømt det inn kanskje.. Men takk for gode ønsker!
 
Back
Topp