Igangsetting med ballongkateter

Kassiopeia68

Venter på baby januar 2014
Januarhula 2014
Har nå vært på Ahus og fått satt inn et kateter over livmorhalsen. Det skal virke mekanisk på åpning, samt frigjøre prostaglandiner. Og da forhåpentligvis sette igang fødselen. Det ble satt inn via spekulum, vanlig gynekologisk leie. Det var temmelig ubehagelig. Enden henger ut, og er tapet fast til låret. Skal ligge inne til i morra. Jeg er hjemme imens, fullt på fødeobs på Ahus. Hadde sterke kynnere i bilen på vei hjem, men nå på soffan har det dabbet av. Tenkte bare dele litt info med de av dere som skal gjøre det samme :)
 
Så spennende!:) får håpe det skjer noe snart så du slipper å lide lengre!!:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Samme hadde jeg i 2012,hjalp litt men ble lagt inn for drypp dagen etter.Råder deg til å hvile å sove mest mulig for å lade godt opp til morgen dagen eventuelt:) Masse lykke til,ikke særlig behagelig med den teipen på låret å greier..
 
Spennende!!! Snart kommer babyen :D Lykke til, hold oss gjerne oppdatere!!
 
Veldig spennende og spent for deg :)Jeg ble strippet ista (du ble det for noen dager siden ikke sant?) og legen mente at skjer det ikke noe før på mandag så hopper vi over kateter og piller/gel og går for drypp siden jeg var blitt mye mer moden siden sist. Men jeg vet ikke hva moden betyr for hun ga meg 4 av 10 på en skala.. Høres ikke mye ut for meg :p Men hun mente bebisene kommer i helgen...Nå river mens smertene meg i stykker :( Håper kateteret ditt holder seg fast og gjør jobben sin og ploffer ut når det har gjort det det skal og vips så har du bebis i armene ;) Når skal du inn igjen om det ikke skjer noe før av seg selv?
 
Kassiopeia68: Jeg bestemmer at babyene våre kommer i morgen! Så blir de trillinger!!! Deal?
Ja, så avgjort! :D Bra du har modnet, og bare siden i går er jo supert! Da er det igang, høres det ut som! Jeg ønsker ikke kateter for deg, det er ikke noe stas å gå med, selv om det ikke akkurat er smertefullt nå. Håper smertene dine går over i rier! Krysser fingre for oss!! :)
 
Ja, så avgjort! :D Bra du har modnet, og bare siden i går er jo supert! Da er det igang, høres det ut som! Jeg ønsker ikke kateter for deg, det er ikke noe stas å gå med, selv om det ikke akkurat er smertefullt nå. Håper smertene dine går over i rier! Krysser fingre for oss!! :)
Var siden mandag, så helt så fort har det ikke gått - men får håpe vi alle rykker oppover denne skalaen mot 10 ;)Har du merket noe av kateteret enda?
 
Veldig spennende og spent for deg :)Jeg ble strippet ista (du ble det for noen dager siden ikke sant?) og legen mente at skjer det ikke noe før på mandag så hopper vi over kateter og piller/gel og går for drypp siden jeg var blitt mye mer moden siden sist. Men jeg vet ikke hva moden betyr for hun ga meg 4 av 10 på en skala.. Høres ikke mye ut for meg :p Men hun mente bebisene kommer i helgen...Nå river mens smertene meg i stykker :( Håper kateteret ditt holder seg fast og gjør jobben sin og ploffer ut når det har gjort det det skal og vips så har du bebis i armene ;) Når skal du inn igjen om det ikke skjer noe før av seg selv?
Skal inn igjen i morra uansett. Har time på Føde-obs da. Der hadde de fullt idag, så jeg fikk ikke bli der. Er litt redd jeg bare må reise hjem i morra også, hvis andre trenger plass der mer enn meg. Det er jo der de syke gravide på Ahus blir liggende. Får håpe på rier i natt isteden.
 
Var siden mandag, så helt så fort har det ikke gått - men får håpe vi alle rykker oppover denne skalaen mot 10 ;)Har du merket noe av kateteret enda?
Merker at kynnerne er litt sterkere, men har ikke så mange. Like etter innsetting hadde jeg skikkelige rier på vei hjem i bilen. Men det gav seg når jeg slappet av. Dessverre. Kjenner lite nå.
 
Åååh, det var her jeg skulle lete, ikke inne på hula.. Lurte på hvordan det gikk!
Håper gullet er på vei før du vet ordet av det. Slapp av så godt du kan nå..:)
 
Så spennende hvis det blir trillinger i morra;) Jeg vil og være med, kan vi ikke satse på firlinger da. I og med at det blir to forskjellige sykehus så kan vi jo satse på to sett med tvillinger som da blir firlinger(ble komplisert detta). Ønsker dere så masse lykke til og håper virkelig alt dette styret hjelper slik at dere får hilst på bebisene snart:)
 
Har nå vært på Ahus og fått satt inn et kateter over livmorhalsen. Det skal virke mekanisk på åpning, samt frigjøre prostaglandiner. Og da forhåpentligvis sette igang fødselen. Det ble satt inn via spekulum, vanlig gynekologisk leie. Det var temmelig ubehagelig. Enden henger ut, og er tapet fast til låret. Skal ligge inne til i morra. Jeg er hjemme imens, fullt på fødeobs på Ahus. Hadde sterke kynnere i bilen på vei hjem, men nå på soffan har det dabbet av. Tenkte bare dele litt info med de av dere som skal gjøre det samme :)
Denne informasjonen satte jeg stor pris på. Jeg var inne til overtidsktr i går, ble strippet så godt de kunne, men var helt umoden, så de fikk ike gjort det skikkelig, og jeg har ikke merket noe. Så her ligger det an til ballongkateter mandag, på Ahus. Kan ikke si jeg gleder meg noe særlig... Ikke så kult at det er fullt på fødeobs heller, det betyr jo at det blir hektisk på føde og barsel de kommende dagene/ukene også, det... Men, men, ikke noe å gjøre med det, bare krysse fingrene og håpe på det beste!
 
Merker at kynnerne er litt sterkere, men har ikke så mange. Like etter innsetting hadde jeg skikkelige rier på vei hjem i bilen. Men det gav seg når jeg slappet av. Dessverre. Kjenner lite nå.
Stoppet helt opp her og etter en times tid... Men den timen REIV i meg så det var ikke bare kynnere!!Jeg tror ikke de stopper opp prosessen når de alt har startet med igangsetting. På ullevål sa de til meg at med en ble man som oftest sendt hjem med kateter, men ikke med to. Så forhåpentligvis har de mer grunn til å eventuelt lage plass til deg i morgen. Om de tar vannet / gjør noe annet så må de jo det. Og nå har de jo sagt A så da fortsetter de forhåpentligvis med B, også er jo planen at du er ferdig med hele røkla i morgen ;)
 
Så spennende hvis det blir trillinger i morra;) Jeg vil og være med, kan vi ikke satse på firlinger da. I og med at det blir to forskjellige sykehus så kan vi jo satse på to sett med tvillinger som da blir firlinger(ble komplisert detta). Ønsker dere så masse lykke til og håper virkelig alt dette styret hjelper slik at dere får hilst på bebisene snart:)
Det må så gjerne bli firlinger - eller fler :D Jeg syns flest mulig på forumet skal satse på å ploppe i morgen ;)
 
Jeg gir det 7 dager til (termindato), om det ikke har kommet noen til da så begynner jeg å tro disse 9 mnd bare har vært lureri. Men min mor og søster har født 5 dager før, så da er det vel bare 2 dager igjen ;)
 
Back
Topp