Idag er jeg...

Hepp! 7+0 i dag, og kvalmen er ekstrem på enkelte tidspunkt.. Ligger nå rett ut på sofaen, og venter på at det skal gi seg litt. Prøvde å spise, men det gjorde saken verre. Er det flere som er veldig kvalme for tiden?

Hepp! 7+0 i dag, og kvalmen er ekstrem på enkelte tidspunkt.. Ligger nå rett ut på sofaen, og venter på at det skal gi seg litt. Prøvde å spise, men det gjorde saken verre. Er det flere som er veldig kvalme for tiden?

6+5 her i dag!! Er også veldig kvalm,men det kommer i perioder. Gjerne når jeg stresser eller gjør noe. Forsøker å slappe av. Er du sykemeldt?

6+5 her i dag!! Er også veldig kvalm,men det kommer i perioder. Gjerne når jeg stresser eller gjør noe. Forsøker å slappe av. Er du sykemeldt?

Ja, kommer i perioder her også, men synes det begynner å bli mer og mer, og er uggen hele dagen men veldig kvalm på morgenen og før skal legge meg :-/ Er fulltidsstudent, så kan jo egentlig ikke sykemelde meg, men får jo ikke dratt på forelesning heller da, når ligger her som et slakt :-P Er du sykemeldt?

Ja, kommer i perioder her også, men synes det begynner å bli mer og mer, og er uggen hele dagen men veldig kvalm på morgenen og før skal legge meg :-/ Er fulltidsstudent, så kan jo egentlig ikke sykemelde meg, men får jo ikke dratt på forelesning heller da, når ligger her som et slakt :-P Er du sykemeldt?

Skjønner,nei vanskelig å sykemeldes fra studie :/ får håpe det for seg snart.
Er ikke sykemeldt. Skal til legen i morgen,men usikker på om jeg egentlig ønsker sykemelding. Da får alle på jobb vite at jeg er gravid og deg synes jeg igrunnen er for tidlig.
Eneste tiden jeg ikke er kvalm er i øyeblikket jeg spiser...men kan jo ikke spise heeeele tiden heller:P

I dag er jeg 5 uker og føler meg frisk og rask :) gleder meg sykt mye til å kunne fortelle dette til familien.

Ja!! Jeg er 7+2 og helt ubeskrivelig kvalm! Og ekstremt trøtt!
Vurderte egenmelding idag, heldigvis kunne jeg ha en halv dag på jobb så jeg overlevde. Røyk på en fjordland-grøt etter henting i barnehagen og frost ble barnevakt mens jeg sov på sofaen....

Idag er jeg 4+2
Formen min er fin. Bortsett en del mens lignende smerter i magen. Hadde det sist og.
Jeg gleder meg over/til: jeg bikker 12 uker og fortelle det til storesøsteren :-)

Idag er jeg 7+2, kvalmen har helt tatt over kroppen og jeg klarer ikke å tenke på annet.
Hodet er svimmelt og trøtt. Og blir verre når jeg ikke spiser, orker ikke spise, men spiser. Brekker meg under frokosten og klarer ikke smøre med meg lunsj. Fy fader, ja, det er synd på de som kaster opp, men nå er det søren meg synd på meg også!

7 + 5 nå og relativt miserabel stemning ;-) Fryktelig kvalm, kaster opp, men ikke mer en et par ganger om dagen. Har fått afipran, det hjelper, men ikke nok. Og nå reiser mannen bort resten av uken, vet ikke helt hvordan det skal gå...:D Vet at det er verdt dette, og langt mer til, men gosh. Jeg hater litt å være gravid akkurat i dag merker jeg ;-)

Ja!! Jeg er 7+2 og helt ubeskrivelig kvalm! Og ekstremt trøtt!
Vurderte egenmelding idag, heldigvis kunne jeg ha en halv dag på jobb så jeg overlevde. Røyk på en fjordland-grøt etter henting i barnehagen og frost ble barnevakt mens jeg sov på sofaen....

Huff, det er kjipt å være så kvalm :-/ Man kan liksom ikke gjøre noe med det heller, må bare vente til det gir seg.. Jeg er forstoppet i tillegg, og blir egentlig kvalm av det også :-/

Skjønner,nei vanskelig å sykemeldes fra studie :/ får håpe det for seg snart.
Er ikke sykemeldt. Skal til legen i morgen,men usikker på om jeg egentlig ønsker sykemelding. Da får alle på jobb vite at jeg er gravid og deg synes jeg igrunnen er for tidlig.
Eneste tiden jeg ikke er kvalm er i øyeblikket jeg spiser...men kan jo ikke spise heeeele tiden heller:P

Hehe, ja er kanskje litt tidlig at de på jobben din finner ut at du er gravid. Men, er man dårlig så er man dårlig ;-) Vi får håpe at vi slipper unna med kun noen få uker til med å være uggen :-)

I dag er jeg 6+0 og vi har vist om graviditeten i litt over en uke :-)
Dette er nytt, spennende og rart, men gjør oss utrolig lykkelige <3

Formen er veldig opp og ned, noen dager er jeg veldig kvalm hele formiddagen (til ca 12) andre dager merker jeg nesten ingenting. Veldig trøtt og gjester hele tiden, men kan bare glemme å sove mer enn vanlig. Tar meg ofte en liten hvil midt på dagen (jobber med 1-2åringer, så hviler med de på dagtid) det hjelper en del og gir meg nok energi ut arbeidsdagen.
Ellers er brystene ømme, men ikke vonde og jeg har en del murring under magen, s jeg har forstått er livmoren som strekker seg:-)

Er litt stor i utgangspunktet, men i de siste ukene har jeg vært skikkelig oppblåst og i dag la jeg merke til at jeg ikke klarer å trekke inn magen mer. Nesten litt redd for at folk skal se det på meg før jeg er klar for å fortelle det selv:-/

7 + 5 nå og relativt miserabel stemning ;-) Fryktelig kvalm, kaster opp, men ikke mer en et par ganger om dagen. Har fått afipran, det hjelper, men ikke nok. Og nå reiser mannen bort resten av uken, vet ikke helt hvordan det skal gå...:D Vet at det er verdt dette, og langt mer til, men gosh. Jeg hater litt å være gravid akkurat i dag merker jeg ;-)

Fikk et tips om at reisesykebånd fra apoteket skulle hjelpe mot kvalmen. Har ikke prøvd det selv, men er kanskje verdt å prøve for deg?:-)

Jeg føler virkelig med deg! Og det er helt greit at du hater litt å være gravid. Jeg har vært ekstremt dårlig selv, og afipran hjalp i maks halvannen time. Jeg brukte sea band på håndledda og det hjalp endel. Ellers er saftis er bra triks. Trøst deg med at for de fleste går dette over etter uke 12, og at sålenge du får i deg væske og litt næring så har den lille det bra! Hold ut ❤

Idag er jeg 6+0, halvveis til uke 12! :D

Ingen forandringer i symptomene, så jeg har det ganske fint. :)

Like langt, og kvalmen er nokså dominerende når den står på. Går I bølgedaler, og mat gjør meg også kvalm, iallefall innimellom. Ikke godt å vite når det funker! Syns egentlig frokost og middag funker dårligst, sånn I etterkant. Men kvalmen som kommer av sulten er verre enn den etter mat, så pusher på med mat :yuck::wtf::)

Inatt sov jeg utrolig lenge og følte meg pigg imorges, bare vanlig kvalm, men følte jeg kunne overleve dagen på jobb. Kl 13 svimlet det helt for meg og jeg kjente oppkastet komme. Det holdt seg heldigvis nede, men kroppen er helt ute av seg.. Jeg jobber alene i butikk og fikk heldigvis ei av jentene til å komme på jobb med en gang. Nå ligger jeg i senga og lurer på hvordan regionsjefen tar beskjeden. Har fått legetime imorgen tidlig!

I dag har jeg endelig fått vært på do! JIPPIIII :-P Har vært så forstoppet atte fy i noen dager, men tok en halv sånn "frukt og fiber" terning, og det satte i gang maskineriet her ja :-P

Back
Topp