Det er det motsatte av hva jeg kom fram til. Når jeg regner på det ser jeg at jeg sitter igjen med ganske mye mer ved å ta 80 % permisjon og heller ta noen mnd ulønnet. (men det var kanskje 100 % lønn du mente?)
Mente 100% lønn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er det motsatte av hva jeg kom fram til. Når jeg regner på det ser jeg at jeg sitter igjen med ganske mye mer ved å ta 80 % permisjon og heller ta noen mnd ulønnet. (men det var kanskje 100 % lønn du mente?)
Ja eg veit, men med den jobben eg har, så kan eg ikkje gjere det sånn - jobber som prosjektleder, og kan ikkje starte med prosjekter, legge prosjektet "på hold" en måned, og så fortesette igjen. Det blir kaos for både meg, kunder og firmaet Det vi kan gjere, er at han tar kun 8 veker med en gang, og så tar dei 2 siste vekene i en friperiode. Men då sliter vi i august - då mangler vi plutselig pass i 2 veker. Vi får sjå, vi klara oss fint om han ikkje har full lønn i 6 veker.Pappaen har 10 uker og mammaen har 10 uker. Resten er fellesperiode som man fordeler etter ønske. Det er jo bare til å søke etter hva som passer best. Går fint at han har fire uker perm imens du går ulønnet/i jobb, for å så gjøre at du har perm igjen.. Sånn annenhver gang liksom
Ok da skal jeg få gjort det, takkNAV har en fin kalkulator. Søk på foreldrepenger + veileder.
Da har jeg snakket med Advokat hos Virke og Abelia (helgardering). De sier at det vanligste er at bedriften betaler ut lønn og får refundert fra NAV. Dette er beste løsning for alle partner og da får den ansatte sine feriepenger som vanlig. Bedriften taper ingen ting på dette! (Kun hvis de betaler mellomlegget fra 6G). Så da har jeg startet forhandlingene med finansdirektør på jobben. Slår de seg vrang på dette, så blir det månelyst her.. hehehe.
Lykke til!!! Vi får stå på krava.. thihiTakk for tips, skal ha lønnssamtale til mandag. Tenker at dette blir en del av forhandlingen
Da har jeg snakket med Advokat hos Virke og Abelia (helgardering). De sier at det vanligste er at bedriften betaler ut lønn og får refundert fra NAV. Dette er beste løsning for alle partner og da får den ansatte sine feriepenger som vanlig. Bedriften taper ingen ting på dette! (Kun hvis de betaler mellomlegget fra 6G). Så da har jeg startet forhandlingene med finansdirektør på jobben. Slår de seg vrang på dette, så blir det månelyst her.. hehehe.
Ja, kom fra til det i dag jeg også. Tror Abelia mener at de ikke taper utover vanlig lønnsbetaling. For slik jeg ser det så refunderer NAV kun 12 uker. Noen sier det kan bakes inn i lønn.. (?) Jeg blir bare forvirret.. hehe. Vi får se hva det ender opp med. Handler vel tilslutt om hvor mye arbeidsgiver setter pris på sin ansatte og hvor langt de vil strekke seg.Men hvordan kan IKKE bedriften tape på dette? De må jo betale ut feriepenger i tillegg da..?
Ja, kom fra til det i dag jeg også. Tror Abelia mener at de ikke taper utover vanlig lønnsbetaling. For slik jeg ser det så refunderer NAV kun 12 uker. Noen sier det kan bakes inn i lønn.. (?) Jeg blir bare forvirret.. hehe. Vi får se hva det ender opp med. Handler vel tilslutt om hvor mye arbeidsgiver setter pris på sin ansatte og hvor langt de vil strekke seg.
Man får ingen ting om man ikke prøver seg.. Lykke til! Jeg skal inn i forhandlinger på fredag og jobber med argumentene.. heheHehe..tipper at jeg sannsynligvis ikke kommer noen vei med min arbeidsgiver. Men har sendt mail til sjefen og bedt han sjekke om det er en mulighet. Men sannsynligvis vil de ikke gi èn ansatt spesialgoder. Men skrev også at det kunne sees på som en del av lønnsforhandlingen. Det verste jeg kan få er jo et nei, så lov å prøve seg
Man får ingen ting om man ikke prøver seg.. Lykke til! Jeg skal inn i forhandlinger på fredag og jobber med argumentene.. hehe
Skal mye til for at de kan overføres hvertfall. NAV er ganske strenge på det.Må fedrene ta ut 10 uker eller kan noe overføres til mor?
Må fedrene ta ut 10 uker eller kan noe overføres til mor?
Du må vente til etter uke 27 tror jeg det er. Da skriver JM eller lege en slags graviditetserklæring som må være med søknadenNår må man søke om permisjon osv? Har ikke satt meg inn i noe av dette enda, men skjønner at jeg bør gjøre det nå snart
Når må man søke om permisjon osv? Har ikke satt meg inn i noe av dette enda, men skjønner at jeg bør gjøre det nå snart
Da var "forhandlingene" ferdig en dag tidligere enn forventet og det gikk skikkelig dritt. (må nevnes at jeg ikke er så veldig positivt innstilt til arbeidsplassen min av flere grunner, men har holdt ut pga omstendighetene.) "Vi skulle gjerne har gitt deg feriepenger, men vi må sette en standard om det kommer flere som skal ha permisjon med tiden. Vi får heller se om vi kan komme til en ordning i 2017" Yeah right! *irritert* Jeg legger til rette og bruker mye ekstra ressurser for at bedriften slipper å leie inn noen når jeg er borte... DET frister ikke lenger for å si det sånn.