I gang settes kl 12.

Lykke til :-)

Sniker fra juli og ønsker lykke til, håper alt går bra hittil med deg :)

Tar en kjapp oppdatering jeg : fikk satt inn ballong I går ved ca 14.30 tiden, ubehagelig men gikk greit.. kjente tak allerede ved 15 tiden! Ble hjemme og spiste middag hos mine foreldre (stakkar pappan min likte ikke å se at lille jenta hadde det så vondt ) takene kom ofte og jeg var redd for at det bare var "maserier " hva det enn er for noe.. :S begynte å ta tiden sånn 16.45, kom da med ca 5-7 min mellomrom og varte I ca 1 min.. ringte føden 18.15, ble enige om å ta en paracet og en varm dusj.. la meg deretter I sengen min og lå med den berømte Rieteller. 3.5 min mellom nå! Ringte og fikk Kommet inn på en sjekke da ballongen ikke hadde falt ut.. (faller ut ved 4 cm åpning ) dro inn ca kl 20.
Ctg viste at lillemor sov godt og at riene var der. Men var usikre på hvor gode de var (mor passe irritert pga den ikke viste styrken godt nok). Da jordmor skulle sjekke ballongen falt den ut! Ca kl 21:) 4 cm ca men ikke ordentlig moden. ( pytt sann, for min del hadde skjedd masse som jeg ikke hadde torde å håpet på).
Fikk beskjed om siden jeg var 2 gangs fødende burde jeg bli da riene var der og åpningen var der selv om det ikke var helt modent. Fikk et koselig rom :)
Ny ctg og undersøkelse ved midnatt, ingen endring I åpning, riene er hyppige men ikke effektive. Jordmor anbefalte meg å få morfin og et pille for å få sovet litt og hentet litt mere krefter noe jeg sa ja takk til.
Sovet godt frem til 03.30, så har jeg hatt noen få små rier og masse bevegelse fra lille tuppa mi..
Så nå ligger jeg her uten alt for store smerter og har nok ikke noe mer åpning enn for 6 timer siden.. ligger å hører på min herlige samboer som puster så fint på den lite komfortable sengen på gulvet.
Takk for oppmerksomheten og jordmor mente når jeg fikk smertestillende at det ble nok bursdag på tulla 30.03.15, men jeg tror ikke før jeg får holde henne :)

Sniker fra april! Lykke til videre! Håper det tsr seg opp uten no mer stimulering! :-)

Update : ligger enda med egne rier etter legen var her 10.30 3-4 cm ikke moden.. hyppige og sterke, men 0 i fremgang fortsatt 3-4 cm etter siste sjekk ca kl 14.... beveger meg masse og fått klyster... like jævlig vondt men hva hjelper det når jeg ikke modnes /åpnes?!
Føler at dette blir lik forrige fødsel, lang, vond og uholdbar.....

Update : ligger enda med egne rier etter legen var her 10.30 3-4 cm ikke moden.. hyppige og sterke, men 0 i fremgang fortsatt 3-4 cm etter siste sjekk ca kl 14.... beveger meg masse og fått klyster... like jævlig vondt men hva hjelper det når jeg ikke modnes /åpnes?!
Føler at dette blir lik forrige fødsel, lang, vond og uholdbar.....
Usj, sånn hadde jeg det og, masse vondt til ingen nytte. Ta i mot paracet/paralgin så du får slappet litt av, det gjorde i alle fall susen hos meg. Lykke til!

Sniker fra juli og ønsker deg lykke til :) håper det har blitt fart på sakene nå:)

23.56 I går kveld kom vakre jenta vår til verden :)
Etter jeg fikk Epidural ved 20 tiden med drypp gikk dette unna.. hadde da 3-4 cm så da ingen forandring bortsett fra utrolig sterke rier, gikk over lå på mellom 80 og 120 på riemålingen fra ca kl 16.45- til Epiduralen satt inn støtet.. snakk om deilig anestesilege! (Var nok ikke så kjekk som jeg skal ha det til, men han er nok populær blant de fødende :) )
Ved 22 tiden var det full åpning og tid for å prøve å presse og holde igjen :) kl 23.45 gjorde de klart for å forløse med vakuum, men 2 leger ville bare observere hvordan jeg presset.. og akkurat da kom lillemor nesten helt ut! :) takk for omtanke jenter! Dere er er herlige å ha! :)

Back
Topp