I disse influensatider....

Jeg tok den, men ligger fortsatt hjemme med en heftig forkjølelse :-(
Det gjør jeg også nå, men jeg lurer litt på om det kanskje kunne vært værre hvis jeg ikke hadde tatt den vaksinen jeg :) God bedring til deg, så lenge det "bare" er forkjølelse er det jo bare kjipt for deg og ikke så pesete for babyen i hvertfall :)
 
Det er ikke ALLE leger som anbefaler den... jeg jobber med legeteam og snakket med mine kollegaer om det da jeg ble gravid. Legene her sa de er pliktige til å anbefale den fordi det er sagt av "høyere hold",men de hadde ikke selv tatt den. Jordmora mi var enig. Hu sa hun dog anbefalte den til dem som jobbet med syke eller barn, som hadde stor smittefare.
Om de er beordret eller ikke, så blir den anbefalt. Jeg jobber jo med barn og har barnehagebarn hjemme, så valget var lett for meg. Det er når valget rundt å ikke ta denne vaksinen grunner i en helt annen vaksine fra mange år tilbake jeg syns det blir feil. Myndighetene pålegger ikke legene å anbefale den for moroskyld tenker jeg da :) Jeg tar den ikke når jeg ikke er gravid, men når immunforsvaret er svekket pga graviditet så tar den.
 
Jeg tok den, men ligger fortsatt hjemme med en heftig forkjølelse :-(
Det er forskjell på kraftig forkjølelse og influensavirus :) Jeg var forkjøla i desember med bihulebetennelse og full pakke [emoji14] Det hadde ikke noe med viruset jeg var vaksinert mot :)
 
Ja, kraftig forkjølelse er kjipt, men jeg tror faktisk at gravide med svineinfluensa kommer til å ligge på sykehus. Jeg var veldig godt trent da jeg fikk den( og slettes ikke gravid), fikk veldig høy feber og lå fire dager og ristet på sofaen. Krøp på do og fikk knapt i meg noe annet enn væske. Var tøft bo alene på det tidspunktet.
Glad jeg er vaksinert mot 3 typer influensa!

Håper alle i marsklubben slipper unna, vaksinert eller ikke :Heartred

Riktig god bedring til dere som er forkjølet. Håper dere blir snart friske igjen. Vi må ha styrke til fødselen.
 
Om de er beordret eller ikke, så blir den anbefalt. Jeg jobber jo med barn og har barnehagebarn hjemme, så valget var lett for meg. Det er når valget rundt å ikke ta denne vaksinen grunner i en helt annen vaksine fra mange år tilbake jeg syns det blir feil. Myndighetene pålegger ikke legene å anbefale den for moroskyld tenker jeg da :) Jeg tar den ikke når jeg ikke er gravid, men når immunforsvaret er svekket pga graviditet så tar den.


Helt enig i at dette er snakk om en helt annen vaksine. Men likevel ble influensavaksinen sterkt anbefalt på et tidspunkt den også... og mange har fått store plager dessverre.
Jeg er ingen motstander av vaksiner, og barnet mitt skal følge standard vaksineprogram. Og at dem som jobber med barn eller eldre tar den er veldig forståelig pga risikoen. Jeg bare synes det er viktig å få frem at vi som har valgt å ikke ta vaksinen i år har gjort det pga. tryggheten til barnet vi også. Jeg mener den er for "ny" til å vite langtidseffektene allerede nå, og da lar jeg heller vær. Men har ingenting imot at andre velger å ta den, det er jo hva som gir trygghetsfølelse til hver enkelt :)
 
Helt enig i at dette er snakk om en helt annen vaksine. Men likevel ble influensavaksinen sterkt anbefalt på et tidspunkt den også... og mange har fått store plager dessverre.
Jeg er ingen motstander av vaksiner, og barnet mitt skal følge standard vaksineprogram. Og at dem som jobber med barn eller eldre tar den er veldig forståelig pga risikoen. Jeg bare synes det er viktig å få frem at vi som har valgt å ikke ta vaksinen i år har gjort det pga. tryggheten til barnet vi også. Jeg mener den er for "ny" til å vite langtidseffektene allerede nå, og da lar jeg heller vær. Men har ingenting imot at andre velger å ta den, det er jo hva som gir trygghetsfølelse til hver enkelt :)
Ja, jeg tok ikke svineinfluensavaksinen fordi den var helt ny og "slengt sammen i en fei" på en måte, men sesonginfluensavaksinen føler jeg er godt nok utprøvd til at jeg er trygg på å ta den. Selvfølgelig velger folk den bort fordi de føler det er trygt, og jeg syns du har gode argumenter og at valget er gjennomtenkt. Det er dessverre mange som ikke ser at det er forskjell på vaksiner og som blir vaksinemotstandere, og akkurat å følge vaksinasjonsprogrammet er noe jeg brenner for. De som velger å ikke følge programmet utgjør en risiko for mine barn også, før de er gamle nok til å vaksinen.

Men det er en helt annen diskusjon, jeg bare syns jeg ser noen sammenhenger på diverse nettsteder, folk som ikke ser at det er forskjell på vaksiner :) Det er ikke sikkert det gjelder noen på marsforumet, men det er et åpent forum :)
 
Back
Topp