I disse influensatider....

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
.......Må jeg si jeg er utrolig glad for at jeg har tatt vaksinen i år! Den inneholder også vaksinasjon mot svineinfluensa som det gjennom nyhetene nå har blitt opplyst om har kommet til landet gjennom flyktningene ( ikke noe vondt om flyktninger her altså, kun det faktum at de har reist gjennom ulike deler av verden og er jo veldig utsatte for smitte som de kan ta med seg). Som kjent, var det rundt 2009-2010 registrert flere dødfødsler som resultat av at mor hadde blitt smittet av svineinfluensa i svangerskapet enn ellers.
Jeg vil derfor bare minne om at mulighetene for at vi kanskje ser flere bli smittet av influensa denne sesongen enn de foregående sesongene ( kanskje utenom 2009-2010) , muligens er mer tilstede nå med denne nye situasjonen i landet vårt for tiden.

Jeg har aldri vaksinert meg mot influensa før, men nå ER jeg i en risikogruppe som gravid og derfor vil jeg det beste for meg og barnet mitt. Jeg oppfordrer derfor igjen flere gravide å tenke seg om, TA vaksinen :happy:
 
Veldig enig med deg! Ingenting vondt om flyktningene, men det kan ha med seg mye rart når de kommer. Nettopp for de har ikke den muligheten om å vaksinere seg hvor de kommer fra, og det gjelder jo ikke bare svineinfluensa, men også andre ting. Derfor tenker jeg det er viktig for oss som faktisk har dette tilbudet og benytte oss av det.
 
Jeg har ikke tatt den... Tenkte jeg skulle forhøre meg med legen når jeg skal dit om ei uke. Det er ikke "for sent" å ta den nå?
 
Jeg er også sjeleglad for å ha tatt den! :) føles ekstra trygt i og med at barnet også beskyttes den første tiden, og vi vet alle hvordan det er med forkjølelse og influensa på våren!
 
Jeg er også sjeleglad for å ha tatt den! :) føles ekstra trygt i og med at barnet også beskyttes den første tiden, og vi vet alle hvordan det er med forkjølelse og influensa på våren!
Forkjølelse kan jeg iallfall skrive under på :( derfor jeg innså at jeg ikke tør å ta noen sjanser! :eek:
 
Jeg har tenkt å ta vaksinen... Etter jeg er ferdig med eksamner:| hender jo at du kan bli syk av å ta vaksinen, og det har jeg ikke tid til nå ;)

Denne vaksinen er ikke-levende, så du blir ikke syk av den :) Eneste er at man kan bli litt øm på stikkstedet i et par dager
 
Denne vaksinen er ikke-levende, så du blir ikke syk av den :) Eneste er at man kan bli litt øm på stikkstedet i et par dager
Jeg fikk bare beskjed om at siden allmenntilstanden min var dårlig i utgangspunktet, så kan det forverre seg av vaksinen. Har vært forkjøla i tre uker nå...
Men har ikke merket at jeg har blitt verre da..
 
Tok vaksinen for noen uker siden, og er glad for det! Både mamma og lillebror lå strak ut i over en uke, mens jeg er frisk som en fisk, hehe. Er overhodet ikke noe vondt, så jeg synest det var verdt det :)
 
Har også tatt vaksinen, men den hjelper jo ikke mot vanlig forkjølelse og jeg er nå forkjølet for 4. gang i denne graviditeten. Er så lei :p Ikke-gravid-versjonen av meg selv blir nesten aldri syk.
 
Jeg har også tatt den, og er utrolig glad jeg gjorde det. Med en frøken som nettopp har begynt i bhg og jobb som barnehagelærer selv, så er det virkelig greit å ha tatt den!
 
Har tatt den og glad for det! Jobber i bhg, og både små og store ligger rett ut med høy feber! Godt å få bekreftet at det var ett lurt valg, var jo litt usikker på om jeg skulle ta den eller ikke :)
 
Jeg har vært veldig usikker på hva jeg skal gjøre, men er ikke motstander av vaksine på noe vis. Er vel mest at det er så delte meninger blant gravide om hva en mener er best. Jeg har vel landet på at alt heller mot å ta vaksinen så vurderer å ta den i morgen om jeg får tid.
 
Jeg har vært veldig usikker på hva jeg skal gjøre, men er ikke motstander av vaksine på noe vis. Er vel mest at det er så delte meninger blant gravide om hva en mener er best. Jeg har vel landet på at alt heller mot å ta vaksinen så vurderer å ta den i morgen om jeg får tid.

Det er anbefalt å ta den av leger og jordmødre. Høy feber er farlig for fosteret.
 
Back
Topp