I disse influensatider....

Kommer ikke til å ta vaksinen selv om jeg allerede har hatt spysyke, influensa, øyekatarr og mulig halsbetennelse siden desember startet en kollega av meg tok vaksinen for noen år siden og utviklet narkolepsi som bivirkning, så jeg er skremt bort fra hele vaksinen..
 
Kommer ikke til å ta vaksinen selv om jeg allerede har hatt spysyke, influensa, øyekatarr og mulig halsbetennelse siden desember startet en kollega av meg tok vaksinen for noen år siden og utviklet narkolepsi som bivirkning, så jeg er skremt bort fra hele vaksinen..

Det er jo ikke sånn at hvis man utvikler narkolepsi av en vaksine, så gjør man det av ALLE andre vaksiner også......rart at flere ikke har fått med seg at sesonginfluensavaksine og svineinfluensavaksinen rundt 2009 på langt nær er den samme....

Jeg syns ærlig talt det er rart at gravide er så villige til heller å bli ganske syke enn å ta en vaksine som er varmt anbefalt av fagfolk......
Det viser vel hvordan lite kunnskap sammenblandet med nyhetenes sensasjons- og skremselspolitikk for å oppnå mersalg får sin effekt.....
 
Det er jo ikke sånn at hvis man utvikler narkolepsi av en vaksine, så gjør man det av ALLE andre vaksiner også......rart at flere ikke har fått med seg at sesonginfluensavaksine og svineinfluensavaksinen rundt 2009 på langt nær er den samme....

Jeg syns ærlig talt det er rart at gravide er så villige til heller å bli ganske syke enn å ta en vaksine som er varmt anbefalt av fagfolk......
Det viser vel hvordan lite kunnskap sammenblandet med nyhetenes sensasjons- og skremselspolitikk for å oppnå mersalg får sin effekt.....
Takk, du sa akkurat det jeg tenkte. Den svineinfluensavaksinen var noe HELT annet enn den influensavaksinen som absolutt ALLE leger og fagfolk anbefaler gravide å ta. Jeg syns det er skremmende at folk ikke vil ha en varmt anbefalt sesonginfluensavaksine fordi én vaksine mot noe helt annet slo feil for flere år siden.
 
Jeg har ikke tatt den og skal ikke heller!
Jeg har god tro på god hygiene og forhåndsregler
Bor på landet så er ikke så ofte ute blant folkemengder heller! Jeg droppet familiebursdag på søndag siden nesten alle var forkjøla
Skal nok holde ut de neste 9 ukene!
 
Hvor lenge før fødsel kan man ta den tro?

Utrolig merkelig at ikke en i helsevesenet har nevnt vaksinen med et ord.
Vet ikke... Det beste er jo eventuelt å få tatt den så fort som mulig da. Jeg har vært så mye syk at jeg turte ikke noe annet.
 
Jeg er også så glad for at jeg tok vaksinen! Kjenner jeg har hatt nok i svangerskapet, og risken man tar ved å ikke ta vaksinen synes jeg ikke er verdt det når offentlige retningslinjer er å anbefale alle gravide å ta den.
 
Jeg har tatt vaksine og er veldig glad for det. Det ville vært helt drepen å få en skikkelig influensa nå!
 
Jeg har ikke tatt den og skal ikke heller!
Jeg har god tro på god hygiene og forhåndsregler
Bor på landet så er ikke så ofte ute blant folkemengder heller! Jeg droppet familiebursdag på søndag siden nesten alle var forkjøla
Skal nok holde ut de neste 9 ukene!

Det er jo ikke bare for din del, men også for at babyen skal være beskyttet de første 3-6 månedene av livet. Baby og influensa er liksom ikke den beste kombinasjonen, siden det ofte ender med sykehusinnleggelse.
 
Tok vaksinen i oktober eller november, tror jeg. Ikke noe å lure på engang!
 
Sikkert flere som har fått med seg dette, men legger det nå ut likevel. Obs

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/...aalesund-seks-isolert-paa-sykehus/a/23599950/

Jeg tror jeg har hatt den for jeg fikk en kraftig influensa i 2009 etter å ha vært på et treff med over 100 mennesker fra inn og utland i nær kontakt over en helg. Dette var før det ble skrevet så mye i media. Over halvparten av de som var der ble syke.
Det var så heftig at jeg ikke ville risikert å få den som gravid.
Årets influensavaksine har beskyttelse mot svineinfluensa. Noe å vurdere for de som enda ikke har tatt den selv om det nå ikke er så lenge til termin. Fortsatt en veg å gå før vi er i mål.

( jada masa :p) hehe. I beste mening :Heartred
 
Har ikke tatt den og tørr ikke gjøre det heller. Både moren min og mormoren min fikk kraftig reakson på den og ble kjempe dårlige ( Vet ikke hvorfor de reagerte) men de har fortalt at de nesten trodde de skulle dø. ( kanskje noe alergisk reakson??)
Uansett , da tørr ikke jeg å prøve på det nå
 
Har en kollega som har vært syk i to uker, kom tilbake på jobb først denne uken. Han har hatt heftig influensa, mistenker selv at det kan ha vært svineinfluensa. Både han og begge barna har visst vært utslått. Han pleier alltid å ta influensavaksinen, men valgte å droppe det i år. Han skulle avgårde å ta den neste år uten tvil :p For min del var det en billig investering for meg og den lille, er glad for at jeg tok den!
 
Takk, du sa akkurat det jeg tenkte. Den svineinfluensavaksinen var noe HELT annet enn den influensavaksinen som absolutt ALLE leger og fagfolk anbefaler gravide å ta. Jeg syns det er skremmende at folk ikke vil ha en varmt anbefalt sesonginfluensavaksine fordi én vaksine mot noe helt annet slo feil for flere år siden.


Det er ikke ALLE leger som anbefaler den... jeg jobber med legeteam og snakket med mine kollegaer om det da jeg ble gravid. Legene her sa de er pliktige til å anbefale den fordi det er sagt av "høyere hold",men de hadde ikke selv tatt den. Jordmora mi var enig. Hu sa hun dog anbefalte den til dem som jobbet med syke eller barn, som hadde stor smittefare.
 
Har en kollega som har vært syk i to uker, kom tilbake på jobb først denne uken. Han har hatt heftig influensa, mistenker selv at det kan ha vært svineinfluensa. Både han og begge barna har visst vært utslått. Han pleier alltid å ta influensavaksinen, men valgte å droppe det i år. Han skulle avgårde å ta den neste år uten tvil :p For min del var det en billig investering for meg og den lille, er glad for at jeg tok den!
Oj, den er kjip! Jeg har fått en skikkelig forkjølelse, i fjor hadde jeg fire runder med "influensalignende sykdom", så jeg er bare skikkelig glad for at jeg tok den vaksinen her jeg ligger under dyna :p
 
Oj, den er kjip! Jeg har fått en skikkelig forkjølelse, i fjor hadde jeg fire runder med "influensalignende sykdom", så jeg er bare skikkelig glad for at jeg tok den vaksinen her jeg ligger under dyna :p
Huff! Så kjedelig.. Man er selvsagt ikke garantert å ikke bli syk dersom man tar vaksinen, men man slipper forhåpentligvis unna det verste :) God bedring!
 
Jeg tok den, men ligger fortsatt hjemme med en heftig forkjølelse :-(
 
Back
Topp