.......Må jeg si jeg er utrolig glad for at jeg har tatt vaksinen i år! Den inneholder også vaksinasjon mot svineinfluensa som det gjennom nyhetene nå har blitt opplyst om har kommet til landet gjennom flyktningene ( ikke noe vondt om flyktninger her altså, kun det faktum at de har reist gjennom ulike deler av verden og er jo veldig utsatte for smitte som de kan ta med seg). Som kjent, var det rundt 2009-2010 registrert flere dødfødsler som resultat av at mor hadde blitt smittet av svineinfluensa i svangerskapet enn ellers.
Jeg vil derfor bare minne om at mulighetene for at vi kanskje ser flere bli smittet av influensa denne sesongen enn de foregående sesongene ( kanskje utenom 2009-2010) , muligens er mer tilstede nå med denne nye situasjonen i landet vårt for tiden.
Jeg har aldri vaksinert meg mot influensa før, men nå ER jeg i en risikogruppe som gravid og derfor vil jeg det beste for meg og barnet mitt. Jeg oppfordrer derfor igjen flere gravide å tenke seg om, TA vaksinen
Jeg vil derfor bare minne om at mulighetene for at vi kanskje ser flere bli smittet av influensa denne sesongen enn de foregående sesongene ( kanskje utenom 2009-2010) , muligens er mer tilstede nå med denne nye situasjonen i landet vårt for tiden.
Jeg har aldri vaksinert meg mot influensa før, men nå ER jeg i en risikogruppe som gravid og derfor vil jeg det beste for meg og barnet mitt. Jeg oppfordrer derfor igjen flere gravide å tenke seg om, TA vaksinen