tøyseguri: håper av hele mitt hjerte at du ikke jobber i min datters barnehage:/ har lyst til at hun skal omgås folk som faktisk VET og tror at de har masse godt å gi barnet mitt og som ser hvilket fantastisk tilbud de kan gi henne! dessuten ikke så kult med voksenpersoner som har et så sort/hvit syn på ting og som snakker/tenker så nedlatende om/på andre mennesker og deres livssituasjon!
jeg har vært hjemmeværende med sønnen min nå i noen mnd, men lille på 3,5 år har vært i barnehage i mellom 3 og 5 timer daglig. stort sett ca 4 timer, fra 10 til 14. dette fordi hun faktisk ELSKER det! og jeg synes det er helt på sin plass at hun skal få leke med barna, sosialiseres og lære å omgå andre barn og ikke minst forholde seg til andre voksenpersoner. jeg synes også det er godt å vite at hun får gode venner og blir trygg FØR skolestart om 2,5 år! det er kanskje det viktigste aspektet for vår del. mannen min jobber i nordsjøen og jeg har vært hjemmeværende, men selv om vi begge har vært hjemme i perioder så har hun vært der de timene om dagen. da kommer hun dit, spiser med de andre, går ut og leker en time eller to og inn for å spise frukt før hun blir hentet igjen.
nå er det flere grunner til at det også er godt for oss å gjøre det sånn, som jeg ikke gidder å brette ut her, men i hovedsak er det faktisk for hennes del. er det dager hvor hun gjerne vil være hjemme, så har vi selvsagt mulighet til det også og sier ikke nei:) men hun elsker barnehagen og lærer ting der jeg ikke nødvendigvis hadde klart her hjemme (feks i lek med andre barn). 7
forøvrig trenger jeg jo egentlig virkelig ikke å gi dere noen gode grunner for å sende henne i bhg, heldigvis:)