Hvorfor?.....

sunnda

Flørter med forumet
Dere som er hjemmeværende og sender barna deres i barnehage. Hvorfor? Vil dere ikke heller være hjemme med dem?[;)] Så et program på Tv der ei dame var yrkesaktiv, og hadde det fint med det. Og ei anna dame, var hjemmeværende og synes det var rart at hu som var yrkesaktiv, jobbet så mye som hun gjorde og ikke heller ville ha mer tid med barna hjemme. Men det hun selv gjorde, var å sende barna i barnehage og så jobbet hun selv litt da barna var i barnehagen og synens det var storartet[8|] Hva syens dere damer?[:)]

nå er jeg av den oppfatning at barn har godt av å gå i barnehage da, så jeg syns ikke synd på barn som blir sendt i barnehage selv om en av foreldrene er hjemmeværende... men klart, jeg hadde nok reagert hvis de barna var de første som ble levert og de siste som ble henta....

At mellomtingen hadde vært perfekt i den perfekte verden.
( Jobbe litt, litt barnehage og endel fri )

Men ellers må folk få velge som de selv vil. Noen trenger barnehageplassen uten at de jobber, og har problemer med å gi barna et underholdende tilbud hjemme i forhold til det barnehagen kan tilby. Helse kan også være et moment.

Hadde JEG vært hjemmeværende hadde jeg hatt 50% barnehageplass og et veldig ryddig og pent hjem med friske blomster og rent vaskerom, med deilig hjemmelaga middag på bordet. Ikke minst g
lade barn som fikk sove så lenge de ville og ble henta tidlig.
Slik er ikke min verden.

*gjesp* men jeg skal jo legge meg snart!![8D]

Fordi barn har veldig godt av å aktiviseres og stimuleres av andre barn og voksne. Pedagogisk lek og opplegg, gode rutiner og gode venner. 

ORIGINAL: Nr.1!

Here we go again ...... Er ikke hjemmeværende selv men svarer uansett: FORDI DET ER SUNDT FOR BÅDE MOR OG BARN å komme seg bort fra hveradre. Barn har godt av å se andre tryner enn mora sitt. Jeg snakker ikke om 8 mnd gamle babyer men fra 1,5-2 års alderen er det bare sunt.

Synes barna har det godt av å være i bhg også jeg da.. De lærer mye verdifullt om sosialisering som de kan ta med seg når de skal begynne på skole.

Jeg er ikke hjemmeværende, men jeg tror at både jeg og vesla hadde blitt rimelig lei og slitne av å bare se hverandre hver eneste dag. Merket det i slutten av permisjonen at hun begynte å kjede seg veldig.

*sukk*
finnes det ikke ørtentusen grunner til at folk gjør som de selv vil da?

JEG f.eks. jobbet i 50% stilling og hadde masse fri på hverdagene, men jeg valgte allikevel å sende dattera mi i bhg de fleste dagene fordi jeg hadde en fødselsdepresjon som ikke ble behandlet før jenta var nesten to år. Min terapi var å få ladet batteriene og ta vare på meg noen timer rett og slett.

ORIGINAL: Lissyjane

Fordi han har et mye bedre pedagogisk tilbud i barnehagen[;)] Jeg sliter med kronisk bekkenløsning og uansett,så har han godt av å leke med andre barn.

du får kjøpe deg rullestol, så kan han kjøre deg på tur vettu[:D][8D]

ORIGINAL: *Aulile*

nå er jeg av den oppfatning at barn har godt av å gå i barnehage da, så jeg syns ikke synd på barn som blir sendt i barnehage selv om en av foreldrene er hjemmeværende... men klart, jeg hadde nok reagert hvis de barna var de første som ble levert og de siste som ble henta....

Sign..

ORIGINAL: Nr.1!

Here we go again ...... Er ikke hjemmeværende selv men svarer uansett: FORDI DET ER SUNDT FOR BÅDE MOR OG BARN å komme seg bort fra hveradre. Barn har godt av å se andre tryner enn mora sitt. Jeg snakker ikke om 8 mnd gamle babyer men fra 1,5-2 års alderen er det bare sunt.

[:)]

Eg er aktiv sykmeldt, MEN jenta mi er veldig sosial av seg, og ting må skje hele tiden!

det klarer eg ikkje å følge opp alene nå som eg er høygravid. Samtidig som eg mener at barn har godt av å komme seg ut blandt andre mennesker og få være sosiale uten at mor er med hele tiden!

Men eg tok hun ut, så hun går bare 50% nå, så istede for at hun har korte dager, så er hun 50% hjemme og 50% full tid i bhg( 6-7 timer dei dagane hun går der) og må si det er veldig deilig, for da får eg gjort alt husarbeid mens hun leker og koser seg. Laget middag til hun kommer hjem, og har tid til kos og lek resten av kvelden!

Så er det at alle familier er forskjellige og dermed har forskjellige behov, selv om en mor eller far er hjemme så kan det være en årsak til det, sykdom og etc.Derfor ska en være forsiktig med å utalle seg om hvorfor barn er i barnehagen og hvor lenge de er der

Fordi jeg hadde blitt mentalt galen skulle vi vært sammen 24 timer i døgnet.
Gikk helt fint frem til han var 2 år, kjempekoselig å være hjemme sammen.
Men når barnet når den alderen mener jeg de fint har godt av å være i barnehagen[:)]

Det er vel heller ikke snakk om et valg i mange tilfeller....er ikke alle som velger "å gå hjemme".Noen er sykemledte å går hjemme fordi de har sykdom/plager etc. Og noen er arbeidsledige...Folk kan vri og vende og diskutere seg grønne om de vil, men jeg tviler sterkt på at barna får like god pedagogisk oppfølging hjemme som de gjør i barnehagen...med en årsplan/rammeplan laget av fagpersonell tilpasset de forskjellige alderstrinnene.Herregud....om enkelte skulle fått det som de ville, så blir vel hjemme skole det neste vel? Måtte gud forby at barn skaffer seg sosiale ferdigheter!

ORIGINAL: Labambie

Fordi barn har veldig godt av å aktiviseres og stimuleres av andre barn og voksne. Pedagogisk lek og opplegg, gode rutiner og gode venner. 

enig[;)]

jeg er hjemmeværende med minste, men sender Tuva i bhg 3 dager i uka..
Hvorfor? Fordi hu trenger det.. hu stor koser seg sammen med de andre barna i bhg, får leke seg og utfordre seg på mange måter [:)]

Back
Topp