Hvorfor må det være så innviklet??

Huff, dette høres tøft ut. Jeg tror jeg hadde gjort det samme som deg i den situasjonen og sagt at jeg ville at noe skulle skje før det hadde gått en uke igjen. Sender deg masse klemmer.
 
Etter å ha snakket med mannen og ei venninne, samt hatt litt smerter i natt, valgte jeg å ringe inn i morges og be om at de stoppet det hele og fikk det ut. De kunne uansett ikke gi meg gode prognoser for levedyktighet OM det skulle fortsette å utvikle seg.
Så med min mann og venninne ble vi enige at det beste er å få det ut og bli ferdig så raskt som mulig. Da vil det og bli mye enklere å få avklaring i om det er exu, for nå skal hcg synke. Gjør det ikke det så må de vurdere noe annet.
Men vi krysser fingrene.

Har fått første pille nå i morges og skal ta de 4 andre på søndag morgen.
Så blir det kontroll på fredag neste uke med ul og blodprøve.

Så da blir mannen med meg i helgen og passer på meg, før jeg og ungene reiser på høstferie hos mamma på hytten slik at jeg får hjelp med barna, samtidig som jeg har andre voksene rundt meg for å passe på meg.

Så nå håper jeg at jeg blir ferdig og at det går raskt før jeg kan starte på nytt og at neste levedyktige spire sitter godt.
 
Vel, det var jo vellykket... ikke akkurat:banghead:

Jeg ble grundig undersøkt og de presset og klemte på magen utvendig og innvendig på eggstokkene for å se om jeg hadde smerter, de målte masse og virkelig studerte alt veldig nøye.
Det ble skrevet ut en haug med bilder, en overlege kom inn og tittet og undersøkte også, før begge legene gikk ut og pratet med andre leger. De diskuterte i rundt 20 minutter før de kom inn igjen.

De kunne ikke gi noen svar i dag, da de ikke viste hva det kunne være...
HCG har doblet seg siden sist, men er fremdeles alt for lavt, «noe» som de kan se i livmoren har ikke vokst og er fortsatt på 3 mm. Ellers kunne de ikke se noe antydning til noe i eggstokker, hverken væske eller masse.

Det ble spurt om jeg kunne ha blitt gravid i syklus en som ikke ble noe av (derav svake tester og så blødningen) og så i syklus nummer to uten at jeg viste det (at jeg er 4+ nå)... Det var like lett for meg å svare på som det var for dem...o_O

Det som er er at det er et unormalt svangerskap. HCG stiger alt for tregt, en uke på dobling er ikke bra, og den «posen» (eller hva nå de kalte «noe») har ikke vokst på en uke.

Posen er også et tegn på at det er svangerskap utenfor livmor, og siden de ikke kan med 100% sikkerhet si at jeg ikke har noe utenfor livmor så må de fortsette å kontrollere meg..

De ville vente enda en uke for å se på HCG og «noes» utvikling og eventuelt om noe kom til syne utenfor livmor, men jeg sa at det har jeg ikke psyke til.
Så da blir det ny undersøkelse på mandag hvor de har lovet meg at de SKAL gjøre noe, for jeg klarer ikke fortsette slik og komme på kontroll i ukesvis. Er det ikke liv så må de få det ut av meg!
Så da blir det enten piller, utskrapning eller operasjon neste uke om «noe» ikke er en fersk graviditet med liv i. Noe som er liten sannsynlighet for at det er...

Så det var den høstferien.. Ungene har fri og gleder seg til å reise bort, noe vi ikke kan nå lenger... hvordan vi løser logistikken med barnepass og alt aner jeg ikke.

:(:smiley-angry017:sad015:crybaby2

Huff.. så vondt og vanskelig. Frustrerende at legene ikke bare avslutte det, Når d Ikke er ett normalt svangerskap. Men legene er vel livredde for å avslutte noe som kunne ha blitt noe. Forstå du setter ned foten og ikke kan godta og vente ei uke.. jeg maste meg til å komme tilbake og ble heldigvis ferdig m d ila den uka.

Og nå under to uker etter har j eggløsning. Kroppen er dum og rar men også ganske fantastisk!

Håper høstferien blir ok!!
 
Huff.. så vondt og vanskelig. Frustrerende at legene ikke bare avslutte det, Når d Ikke er ett normalt svangerskap. Men legene er vel livredde for å avslutte noe som kunne ha blitt noe. Forstå du setter ned foten og ikke kan godta og vente ei uke.. jeg maste meg til å komme tilbake og ble heldigvis ferdig m d ila den uka.

Og nå under to uker etter har j eggløsning. Kroppen er dum og rar men også ganske fantastisk!

Håper høstferien blir ok!!

Ja, det er helt utrolig frustrerende.
Men legene var enig i at det jeg foreslo i dag var en god løsning. Med å avslutte svangerskapet i dag, siden sjansen for liv er minimal, så skal hcg synke og de vil da ha mye større sjanse å utelukke exu helt på neste fredag. Det er exu de er redd for, men de tror jeg har blitt gravid to ganger i samme graviditet og at blødningen var spontanabort av det eldste, mens det de ser i livmoren er en underutviklet og unormal, yngre tvilling som har stoppet å utvikle seg.

Så nå ligger jeg her etter inntak av første pille, med menssmerter og er sliten. Så blir det piller på søndag morgen som driver det ut. Har heldigvis fått mye smertestillende, men tror det fortsatt blir en hard dag.
Krysser fingrene for at alt kommer ut og at jeg kommer raskt i gang igjen med prøving og at det blir vellykket.
 
Ja, det er helt utrolig frustrerende.
Men legene var enig i at det jeg foreslo i dag var en god løsning. Med å avslutte svangerskapet i dag, siden sjansen for liv er minimal, så skal hcg synke og de vil da ha mye større sjanse å utelukke exu helt på neste fredag. Det er exu de er redd for, men de tror jeg har blitt gravid to ganger i samme graviditet og at blødningen var spontanabort av det eldste, mens det de ser i livmoren er en underutviklet og unormal, yngre tvilling som har stoppet å utvikle seg.

Så nå ligger jeg her etter inntak av første pille, med menssmerter og er sliten. Så blir det piller på søndag morgen som driver det ut. Har heldigvis fått mye smertestillende, men tror det fortsatt blir en hard dag.
Krysser fingrene for at alt kommer ut og at jeg kommer raskt i gang igjen med prøving og at det blir vellykket.

Huff. Kroppen er snodig. Håper du blir fort ferdig, og at du slipper for mye smerter. J var heldig og hadde kun bittelitt mensmurring. Fikk sterke smertestillende samtidig m j fikk cytotec - men merket ingenting.

Masse lykke til, blir godt når helga er over! :Heartblue
 
Sender en haug med klemmer og håper at helgen ikke blir for smertefull
 
Skjønner at legene vil være sikre, men syns de og må tenke over hvor belastende det er å gå slik med usikkerhet og smerter! Høres ut som at du valgte det rette! Det er så grusomt å miste, skjegg vil bare sende deg mange tanker og klemmer!:Heartred
 
Tusen takk alle sammen.
Håper det går greit for seg dette her og at det går raskt og at ALT kommer ut.

Midt oppi det hele har jeg også bursdag på søndag... :(
 
Tusen takk alle sammen.
Håper det går greit for seg dette her og at det går raskt og at ALT kommer ut.

Midt oppi det hele har jeg også bursdag på søndag... :(
Klem til deg!

Jeg vil tro legene ikke kan ta avgjørelsen om å avslutte, da deres jobb er å redde liv - og ikke ta dem. Men at du tar avgjørelsen endrer saken.

Prøv å kose deg med bursdag i morgen. Lag eller kjøp en god kake og kos deg med de du har rundt deg. Om nødvendig, ta en «sorgpause» på et par timers tid, så du kan fokusere på å kose deg akkurat da. Lykke til og gratulerer med dagen din i morgen. :)
 
Klem til deg!

Jeg vil tro legene ikke kan ta avgjørelsen om å avslutte, da deres jobb er å redde liv - og ikke ta dem. Men at du tar avgjørelsen endrer saken.

Prøv å kose deg med bursdag i morgen. Lag eller kjøp en god kake og kos deg med de du har rundt deg. Om nødvendig, ta en «sorgpause» på et par timers tid, så du kan fokusere på å kose deg akkurat da. Lykke til og gratulerer med dagen din i morgen. :)

Jeg fikk beskjed om at jeg ville sovne noen timer av den første smertestillende jeg må ta og at jeg kommer til å blø mye og ha en del smerter, så jeg vet ikke hvor oppegående jeg kommer til å være i morgen, og matlyst har jeg ikke hatt siden jeg ble gravid, så kake frister ikke:depressed:
 
Jeg fikk beskjed om at jeg ville sovne noen timer av den første smertestillende jeg må ta og at jeg kommer til å blø mye og ha en del smerter, så jeg vet ikke hvor oppegående jeg kommer til å være i morgen, og matlyst har jeg ikke hatt siden jeg ble gravid, så kake frister ikke:depressed:
Gratulerer med vel overstått bursdag. Jeg hadde bursdag 2 uker etter at jeg mistet. Gav vel faen i bursdagen min. Men gratulerer til deg. Håper formen er stigende i dag og at du føler deg bedre nå. ❤️ Sender deg masse gode klemmer.
 
Sender deg en stor klem!❤
 
Gratulerer med overstått og håper helgen ikke ble alt for tung
 
Tusen takk alle sammen.
Helgen ble så som så, vi fikk gjort det beste ut av den til tross. Ungene ville ferie meg mer, men det kan vi ta igjen senere.

Søndag startet med at jeg tok pillene og rigget meg til i sengen. Sovnet ikke av majoren, ble ikke en gang sliten av den.
Smertene kom fort og mer smertestillende trengtes da majoren var en liten effektløs fjomp.
Blødningene startet 5-6 timer senere.

Blødde ikke så kraftig, mer som en dag 3 eller 4 i vanlig menstrasjon. Blødde ikke i bindet, bare i do.
Fra klokken 13.00 til 15.00 i dag hadde jeg ikke blødd noe og nå spotter jeg bare.

Sykehuset ringte meg i dag og sa de hadde studert bildene og saken min mer og ville ikke la meg vente helt til fredag igjen siden de ikke hadde utelukket exu. Så jeg måtte rett inn.
På sykehuset fikk jeg komme rett inn og en hyggelig lege som hadde masse tid (det var etter 16.00) tok seg god tid og snudde skjermen mot meg og forklarte detaljert hva han så etter, hvordan ting skulle se ut og bevege seg når han trykket mot det. Han svarte på alt jeg måtte lure på og viste meg samtidig for å bekrefte svarene sine.

Han var veldig fornøyd med resultatet, alt så normalt ut og med unntak av en pitte liten rest innerst i livmor, som han regner med kommer ut av seg selv, så er alt ute. Både hinne og «noe». Livmor er trukket seg helt sammen til normal.
Så da var det bare hcg igjen. Han sa han skulle ringe når de kom etter ca. to timer om de var uendret, høyere eller ikke sunket betraktelig.
Han ringte ikke:happy:

Så da skal jeg prate med sykehuset igjen i morgen og få vite av «min lege» om jeg er helt ferdig eller om de vil ha meg inn igjen til en siste kontroll, og eventuelt når.

Så siden jeg bare spotter, nesten alt er ute og hcg tydeligvis er på god vei ned, blir det snart babyprøving igjen:woot:;) tvi tvi
 
Krysser fingrene for deg :)
 
Hcg er på 253 og ny måling blir tatt til uka. Da bær jeg være nær null:joyful::joyful:

Spessielt å være glad for synkende hcg:wacky:
 
Jeg håper det ordner seg for deg nå og at kroppen kommer raskt tilbake til normalen.
Masse lykke til :Heartred
 
Back
Topp