Hvorfor legen alltid er forsinket...

Jeg har også alltid ventet en god stund hos lege. Variert veldig hvor mye over tida. Men der var de flinke til å ringe og si ifra hvis de var veldig forsinka, særlig hvis det gjaldt time med ungene. Eller jeg ringte ned selv og spurte hvor mye forsinka de var.

Men sist gang (hos min nye fastlege) hadde jeg blitt ropt inn FØR tida:o:-P
Det viste seg at klokka dems gikk fem min for fort, og i følge min klokke var jeg på plass tre min før timen min begynte :-P

Aldri opplevd før :-P
Var nok stille og rolig den dagen :-P

Fem minutter/ ti minutter er ikke mye, poenget var hvorfor sette opp legetimen før legen har begynt på jobb, forventer faktisk at første time blir satt opp før legen starter og at de ikke går forbi deg på venteværelse for å begynne på jobb. Må jo bli forsinkelser da:/
Det er vanlig å sette opp timen ca 5 minutter Før du skal inn. Dette er på grunn av registrering og event prøvetaking først:) kanskje han var forsinket? Dumt å skulle forvente en ting hvis man ikke er hundre prosent sikker på eventuelle prosedyrer eller annen grunn til at legen kommer senere;)

Det er vanlig å sette opp timen ca 5 minutter Før du skal inn. Dette er på grunn av registrering og event prøvetaking først:) kanskje han var forsinket? Dumt å skulle forvente en ting hvis man ikke er hundre prosent sikker på eventuelle prosedyrer eller annen grunn til at legen kommer senere;)

Hvis jeg spør om jeg skal ta noe før timen, så vil de aldri gjøre det før jeg har pratet med legen. Og tviler på Jan begynne arbeidstiden 8.20, tenker enten begynne du kl 8, eller 8,30, men forventer jo at timene settes opp etter legen har begynt på jobb...

Hvis jeg spør om jeg skal ta noe før timen, så vil de aldri gjøre det før jeg har pratet med legen. Og tviler på Jan begynne arbeidstiden 8.20, tenker enten begynne du kl 8, eller 8,30, men forventer jo at timene settes opp etter legen har begynt på jobb...
Da ville jeg byttet lege!

Om jeg venter 5 min en dag, bør jeg tippe i lotto også den dagen. Da har jeg jammen flaks! :p
En gang satt jeg opptil 2 timer. Det var rett før jeg slang meg i veggen for å bli akutt da jo :p

Normalen er minst 30 min ventetid.

Høres merkelig ut med så lang ventetid hos fastlegene. En avtalt time er en avtalt time!

Jeg går til en av de legene med størst pasienttall i Norge. Hun oppfordrer faktisk til å bare komme når det er noe, i stedet for å bestille time. Hun har ikke sentralbord, men betjener alle telefonene selv.

En gang har det tatt 45 minutter på venterommet, men det er fordi jeg klarte å bomme på lunsjpausen deres (kom rett før).
Vanligvis tar det rundt 10-15 minutter ventetid. Altså om jeg ikke har time.

Har hun satt meg opp på en oppfølgingstime kommer jeg inn til henne så og si på minuttet.

Kommer ikke til å bytte lege ever!

Ikke så ofte hos legen men har jo blitt noen kontroller nå som gravid.... Tror maks jeg har ventet fem minutter....

Resepter på medisiner jeg har fått tidligere får jeg via tlf til kontordama....

Nå har jeg nettopp byttet legekontor så vet ikke hvordan det er på det nye stedet. Men der jeg har vært tidligere så har det vært veldig varierende. Alltid forsinket, men alt i fra 5-45 min. Litt kjedelig når man har kjørt en time for å komme seg dit, for å så nesten vente like lenge :P
Men var så fornøyd med både legen og helsesekretæren at jeg har ikke klart å bytte før nå :P

Her er en legetime 20 min. Den burde være minst 30 min. De er alltid forsinka. Har hatt time tidlig om morgenen, og har ikke blitt ropt opp før 15 min etterpå. Trur jeg har venta opp mot 20 min også. Venting skjer hver gang. Hadde jeg blitt ropt opp fem min etter timen, hadde jeg blitt positivt overrasket..
Samme her. De har alltid pasienter som ike har time, men som de tar "innimellom", som de da har tid til hvis en pasient ikke bruker sine 30 minutter.

5, 10, 15, 20 minuter e ingeting. På legekontoret eg går på e det alltid väntetid. Alltid. En gang måtte eg vänta i 1,5 timmar. Så e måtte ned till parkeringplatsen å betala på nytt. Men då beklagade de seg verkligen. Men alltid väntetid e det.
En gang var eg litt sein till time kan tro hon i luken sier du e sein. Da blev eg sur å sa NEI vet du ka? alla de gangerna e har måtte vänta på legen . Då blev hon helt röd å sa ja du har rett i det.

Om jeg har akuttime, ringt og fått time samme dag, da blir det naturlig nok en del venting siden legen på vakt må hele dagen ta akutte ting som dukker opp og som haster mer enn mitt problem.. Da kan det lett bli en times venting..

Jøss. Skjønner ikke hva dere klager på. :p Jeg sitter sjelden og venter kortere enn 30 minutt. Har sittet i en time også en gang.

Sent from my iPhone using BV Forum

haha samme her! heldig om man vente mindre enn 30min... har faktisk ve ta i 1,5time en gang... sprøtt!!!

20 min. er jo luxus, her er det 10. Ikke rart legen blir forsinket når de regner 10 min. pr. Person. Når man har ventet 6 uker for å komme til legen har man jo laget en laaang liste over hva man lurer på, og da tar det litt mer enn noen min.

oi... d va kort ja.. kan du bestille dobbem time? her e en time 20min.. mem du kan be om dobbem time om du har mye å ta opp...:-)

Får aldri komme inn til avtalt tid, og når jeg først kommer inn er det så travelt at jeg knapt nok rekker å fortelle hvorfor jeg er der. Lagt meg til en vane med å alltid bestille dobbelttime :P

Det er jeg forsåvidt glad for, for det har jo hendt at jeg var hastepasient!

Ja, helt enig med deg der ;)
Er jo ikke alt som kan planlegges når det kommer til sånt.
Og om man trenger en sykemld f.eks så er det kjekt med den ordningen.

Hos legen min er det lang ventetid på å komme inn til bestilt time, så om man trenge sykemld e.l så må man benytte seg av hastetimen ;)

Ja, helt enig med deg der ;)
Er jo ikke alt som kan planlegges når det kommer til sånt.
Og om man trenger en sykemld f.eks så er det kjekt med den ordningen.

Hos legen min er det lang ventetid på å komme inn til bestilt time, så om man trenge sykemld e.l så må man benytte seg av hastetimen ;)

Hos min også! Men hasterimene føles ikke som hasterimer likevel :) Alltid tre uker minst for ordinær time. Men får på dagen om det skulle være noe.

Legetimen her er også bare 10 min. Skulle hett Legeminutt. "Hei, skulle bestilt meg et legeminutt jeg".

Som regel forsinket der jeg går

Back
Topp