Hvorfor legen alltid er forsinket...

Ja, det er ville tilstander her. Ofte føles det som om legen dytter deg på dør før man har fått svar på noe. Og jeg synes 6 ukers ventetid er helt uakseptabelt å, men like ille på legesentrene i nærheten. o_O
Og det hjelper ikke å bytte lege? Alle er like fullstappa, med tanke på vente tid og? Hva med telefontid? Her er det vell 1-2 dagers ventetid på det, man blir satt opp på liste.

Skjønner 20 min blir luksus i forhold da, ja :o er jo rein idioti å skulle rekke alt på 10 min.. ikke alltid jeg rekker å bli ferdig på de 20 min jeg har der inne..

Ja, hvis du skal ha lenger tid må du bestille dobbel time. Var innom å skulle ha henvisning til MR og fysio. Og sio ho måtte sjekke meg litt først så skreiv ho så tastane nesten flaug der. Vel, ho var allerede forsinka når eg gikk der i fra. Og eg var første ho hadde den dagen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hos oss står det at legetimen kun skal omhandle ett helseproblem. Så nytter ikke å komme med noen liste her:p Men forsinket er de stort sett likevel.. Som regel et kvarter eller mer.

Som regel kommer jeg inn presis. Fastlegen min er veldig flink til å ta seg god tid til pasientene, og da kan jeg vente litt om hun tar seg tid til å lytte og høre ordentlig på hva jeg har å si.

Ja, hvis du skal ha lenger tid må du bestille dobbel time. Var innom å skulle ha henvisning til MR og fysio. Og sio ho måtte sjekke meg litt først så skreiv ho så tastane nesten flaug der. Vel, ho var allerede forsinka når eg gikk der i fra. Og eg var første ho hadde den dagen.

Sent from my iPhone using BV Forum
Ganske utrolig.. om jeg bestiller dobbelt time, har jeg 40 min der inne.. Bestiller du, så har du 20 min. Sjukt er det! Misunner heller ikke legene som må jobbe i stresset!

Hu jeg hadde var ofte 45min forsinket og da sa hu høyt at hu ikke kunne høre på alt jeg hadde å si fordi det var så mange som ventet!!!
Jeg bytta til en mann på samme legekontor og han har tatt oss inn presis alle gangene jeg har vært der!! Super lege ^^

Venter alltid minimum en time... jeg syns legetimen er for kort, så bestiller dobbeltime.

Gjennomsnittet på en legetime i Norge er 15 min:p

En lege som er presis ser jeg på som et dårlig tegn.
Jeg er en av disse hersens pasientene so skaper forsinkelse hos legen, fordi noen av mine problemer ofte entet tar enger enn forventet, eller legen kommer frem til ting h*n vil se nøyere på og undersøke.
En lege som ikke tar seg tid til dette, sender deg ut etter tilmålt tid. Og ber deg komme igjen etter noen dager når denne har tid.
En ordentlig lege venter ikke og lar deg gå med smerter, men tar seg tid og finner ut, evt henviser deg.
Det kommer mye an på legen og trenger ikke være negativt at de er presis eller lite forsinket. Min forrige fastlege er en fantastisk lege, han lytter, han tar deg på alvor og det er ikke bare jeg som syns, han har et veldig godt rykte. Min nye fastlege hun er ikke en dårlig lege, men langt ifra så god som min forrige (samme legekontor) men jeg har observert, henne noen ganger når døren inn til kontorene og laben har vært åpen og hun sitter lenge på kontoret mellom hver pasient, surrer rundt og prater med alle som jobber der osv. Den forrige fastlegen min er også god på å være effektiv når det er mulig i enkle tilfeller og se når han må bruke mer tid så han tar sikkert litt inn på dette også. min forrige fastlege er ganske sjelden særlig mye forsinket, hos min nåværende venter jeg leeeenge.

Synes ikke fem minutter var mye å klage på nei. Er vant med å vente mye lenger.
Kjedelig, men er nå bare sånn det er.

Hos oss er det alt fra med en gang til 20/30 mi ventetid. Normalt sett veldig presis. Men sist jeg var hos legen var jeg inne der i 1 t. Så han ble veldig forsein. Dem fant ikke ut hva som feilet meg. Fikk dårlig samvittighet for andre ventende. Men gikk bra.

Jeg har opplevd å vente lenge, men har også opplevd å få komme inn før timen min:) faktisk har jeg blitt ferdig før timen min egentlig begynnte:p jeg er storfornøyd med lehen min og får alltid timw for om jeg/ vi behøver det:)

Synes ikke fem minutter var mye å klage på nei. Er vant med å vente mye lenger.
Kjedelig, men er nå bare sånn det er.
Fem minutter/ ti minutter er ikke mye, poenget var hvorfor sette opp legetimen før legen har begynt på jobb, forventer faktisk at første time blir satt opp før legen starter og at de ikke går forbi deg på venteværelse for å begynne på jobb. Må jo bli forsinkelser da:/

Er alltid minst en halvtime forsinket hos fastlegen min. Som oftest 45-60 min. Legetimen er 15 min, men hun tar seg alltid tid til å lytte og undersøke grundig dersom det er behov. Er håpløst å få time, seks ukers ventetid, så ofte setter hun opp neste time for meg mens jeg er inne hos henne. Legekontoret har også noe de kaller resepttime. Kjempepraktisk, for da får man time dagen etter, en ultrakort time for å skrive resept på medisiner man har brukt tidligere (altså ikke time for å få nye medisiner).

5 min vil jeg ikke kalle å være forsinket. Uansett om det er første eller siste time på dagen.
Her er en legetime 20 min. Venter sjelden mer enn 5 min hos hun jeg går til.

Back
Topp