Hvorfor legen alltid er forsinket...

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Kjenner jeg blir litt frustrert når jeg får første time på morgningen 8.20, også kommer legen 8.25.... Hvorfor kan ikke første time bli satt opp 8.30? Ikke første gang jeg opplever det...

Her er en legetime 20 min. Den burde være minst 30 min. De er alltid forsinka. Har hatt time tidlig om morgenen, og har ikke blitt ropt opp før 15 min etterpå. Trur jeg har venta opp mot 20 min også. Venting skjer hver gang. Hadde jeg blitt ropt opp fem min etter timen, hadde jeg blitt positivt overrasket..

Ventet alltid 40-60 minutter hos min tidligere lege. Og jeg har vært der myyye! Sykt!

Ikke unormalt og vente 1-2 timer på mitt legekontor:confused: alltid store forsinkelser.

Her er legen rimelig presis. Og blir han forsinka så beklager han det.

Blir man sittende over 1 time etter timen så har man rett på reduksjon i pris.

Jøss. Skjønner ikke hva dere klager på. :P Jeg sitter sjelden og venter kortere enn 30 minutt. Har sittet i en time også en gang.

Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her.
Det er også slik at legekontor tar inn "haste" pasienter, og da vil det jo si seg selv at det kan bli litt venting.

Jeg er også heldig med legen, stort sett ganske presis! Venter man over 1 time er timen gratis.. Hjelper ikke stort nå det da :p

Her er en legetime 20 min. Den burde være minst 30 min. De er alltid forsinka. Har hatt time tidlig om morgenen, og har ikke blitt ropt opp før 15 min etterpå. Trur jeg har venta opp mot 20 min også. Venting skjer hver gang. Hadde jeg blitt ropt opp fem min etter timen, hadde jeg blitt positivt overrasket..

20 min. er jo luxus, her er det 10. Ikke rart legen blir forsinket når de regner 10 min. pr. Person. Når man har ventet 6 uker for å komme til legen har man jo laget en laaang liste over hva man lurer på, og da tar det litt mer enn noen min.

20 min. er jo luxus, her er det 10. Ikke rart legen blir forsinket når de regner 10 min. pr. Person. Når man har ventet 6 uker for å komme til legen har man jo laget en laaang liste over hva man lurer på, og da tar det litt mer enn noen min.
Oi! Og 20 min er egentlig ingenting! Man rekker jo såvidt å ta opp ett "problem" på 10 min.. ikke tid til ev. Undersøkelser osv :o syns det var ganske sykt!

Min lege er alltid presis :)

Oi! Og 20 min er egentlig ingenting! Man rekker jo såvidt å ta opp ett "problem" på 10 min.. ikke tid til ev. Undersøkelser osv :eek: syns det var ganske sykt!

Ja, det er ville tilstander her. Ofte føles det som om legen dytter deg på dør før man har fått svar på noe. Og jeg synes 6 ukers ventetid er helt uakseptabelt å, men like ille på legesentrene i nærheten. o_O

En lege som er presis ser jeg på som et dårlig tegn.
Jeg er en av disse hersens pasientene so skaper forsinkelse hos legen, fordi noen av mine problemer ofte entet tar enger enn forventet, eller legen kommer frem til ting h*n vil se nøyere på og undersøke.
En lege som ikke tar seg tid til dette, sender deg ut etter tilmålt tid. Og ber deg komme igjen etter noen dager når denne har tid.
En ordentlig lege venter ikke og lar deg gå med smerter, men tar seg tid og finner ut, evt henviser deg.

Har en lege som stortsett er pressis så jeg klager ikke. Men de kommer bestandig 5 min for sent til første time på morgenen :p

20 min? Her har en time bare 10 min. Så vil jo si 20 er luksus :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Eg bor heldigvis på en liten plass med mange leger, så er ikkje den verste ventetida.
Skal eg noe kjapt noe, som f.eks resept eller bare et kjapt spm, møter eg opp uten time... :) Veit at legen alltid kommer på jobb 08.45, men aldri har timeavtaler før 09. Så da møter eg opp 08.50, får gjort det eg kom for, og er ute før første pasient har time. :)

Tror faktisk aldri jeg har kommet inn til legen på tida her jeg bor :P Pleier alltid å bli sittende mellom 5 og 60 minutter å vente etter at timen min egentlig skulle begynt :P

Har sittet på legekontor i både 2 og 3 timer ved flere annledninger. Når de vet at forsinkelsen er over 1 time synes jeg de skal ringe slik at man ikke bruker opp 3 timer bare for 10 min med legen for rask sjekk og resept..... Samme med tannlege. De ser tidlig hvor store forsinkelsene er :)

Er veldig heldig slik sett og kommer alltid inn til jeg skal :-) veit ikke hvor lang timen er heller for får alltid spørre etter alt jeg vil. Får stort sett time på dagen :-) ser andre leger i kommunen har opp til 1-2 timer ventetid osv ..

Back
Topp