Hvorfor ha sex hvis man ikke vil?

Virkelig?? Dere tenker ikke noe fra mannens perspektiv her?

Jeg synes oppriktig synd på deg dersom du faktisk mener at din mann har rett på sex bare fordi dere er sammen/han er mann/han har et behov. Da må du ta et oppgjør med din egenverdi, og med hvilke tanker du er bundet av.

Min mann har ikke rett på sex, og det har ikke jeg heller. Hvis jeg hadde hatt lyst til at han skulle presse seg når han ikke har lyst, hadde jeg sporenstreks gått til psykologen min og bedt om hjelp, og vice versa. Da er det noe alvorlig galt, både med forholdet og individene i det.
 
Syns det blir dumt å skrive at mannen har sine behov. For det vi jenter / kvinner også. Og da gjelder det ikke bare sex, men faktisk det å gi hverandre kjærlighet uten at det måtte være sex.

Å se det fra mannens perspektiv blir litt dumt for dem er i en annen verden enn os kvinner. Hvis vi sier nei så får mannen respektere og som er skrevet i tråden her så klarer mannen å nappe i fisken selv hvis det er så galt for at vi kvinner ikke sier ja til sex hver gang. Dem har klart å nappe i den det når dem var single så det har ikke forsvunnet etter å ha blitt sammen med noen [emoji28][emoji28]
 
Wow, her var det mye meninger! Jeg kan tidvis ha mer lyst på sex enn kjæresten min, og han kan tidvis ha mer lyst på sex enn meg. Det er ikke noe problem, men jeg har sex med han innimellom når jeg ikke er supertent, og han lar seg overtale av meg. Når det er sagt, gjennomfører vi selvfølgelig ingenting dersom den andre virkelig ikke vil. Men av og til trenger lysten et lite puff, og det er vel ikke noe galt i det? Syns det kritiseres litt vel mye de som skriver de har sex en gang i ny og ne uten å ha kjempelyst. Det går litt opp og ned i et forhold, og av og til kan det faktisk hjelpe å bare få det gjort. Litt sånn som å rive av plasteret. Men å gang på gang ha sex uten lyst er ikke bra det heller. Bare syns ikke dette er et svart/hvitt tema.
 
Vil jeg ikke så vil jeg ikke...samme med han det. Er ikke lysten der eller jeg er veldig sliten så blir det ikke, men det vet han også og da spør han heller ikke. Samme motsatt vei det. Handler om respekt.
 
Er det kvinnen sin plikt mener du? Jeg må bare spørre hvilket århundre hører denne tankegangen til? Kvinner kan faktisk utvikle vaginisme av å bli tvunget til sex, sex er mellom to personen og handler svært lite om behovet til den ene.
Nå er det vel ikke akkurat "tvang" om man har sex med den man elsker tross manglende lyst i øyeblikket.

Det går fint an spør du meg :)
 
Jeg skylder ikke mannen min noe som helst fordi han har vært uten et helt svangerskap og i barseltiden etterpå.
Min kropp - jeg bestemmer. Og det kunne ikke falt meg inn å ha sex bare for å gjøre mannen fornøyd. Da er han sammen med feil kvinne.
Hos oss er heldigvis ikke sex avgjørende for om forholdet fungerer eller ikke. Vi tåler begge to perioder uten, og det har det vært begge svangerskapene og i tiden etter.
 
Nå er det vel ikke akkurat "tvang" om man har sex med den man elsker tross manglende lyst i øyeblikket.

Det går fint an spør du meg :)

Når man tvinger seg selv til å ha sex fordi mannen har behov så kaller jeg det tvang ja. Mannen fortjener det? Fortjener ikke kvinnen å bli respektert?
 
Wow, her var det mye meninger! Jeg kan tidvis ha mer lyst på sex enn kjæresten min, og han kan tidvis ha mer lyst på sex enn meg. Det er ikke noe problem, men jeg har sex med han innimellom når jeg ikke er supertent, og han lar seg overtale av meg. Når det er sagt, gjennomfører vi selvfølgelig ingenting dersom den andre virkelig ikke vil. Men av og til trenger lysten et lite puff, og det er vel ikke noe galt i det? Syns det kritiseres litt vel mye de som skriver de har sex en gang i ny og ne uten å ha kjempelyst. Det går litt opp og ned i et forhold, og av og til kan det faktisk hjelpe å bare få det gjort. Litt sånn som å rive av plasteret. Men å gang på gang ha sex uten lyst er ikke bra det heller. Bare syns ikke dette er et svart/hvitt tema.

Ei venninne har den litt usexye, men på kornet sammenligningen mellom sex og dusjing. Iblant skikkelig pes og tiltak å starte, men når det er gjort er det bare digg og du skjønner ikke hvorfor det ble utsatt :p Stemmer på kornet for meg! Og som småbarnsforeldre er sex i dusjen et supertriks, 2 i 1 :p
 
Vil jeg ikke så vil jeg ikke...samme med han det. Er ikke lysten der eller jeg er veldig sliten så blir det ikke, men det vet han også og da spør han heller ikke. Samme motsatt vei det. Handler om respekt.
Mhm respekt og det er viktig fot meg i et forhold
 
Når man tvinger seg selv til å ha sex fordi mannen har behov så kaller jeg det tvang ja. Mannen fortjener det? Fortjener ikke kvinnen å bli respektert?
All tvang er feil. Alle fortjener respekt.

Jeg prøvde egentlig å si at det er mulig å ha sex av andre grunner enn kåthet/lyst, og det mener jeg.
Selvom lysten ikke er der kan man ønske å ha sex for nærhet, for å vise kjærlighet, eller tilogmed fordi det ofte er slik at sex fører til økt lyst.
 
All tvang er feil. Alle fortjener respekt.

Jeg prøvde egentlig å si at det er mulig å ha sex av andre grunner enn kåthet/lyst, og det mener jeg.
Selvom lysten ikke er der kan man ønske å ha sex for nærhet, for å vise kjærlighet, eller tilogmed fordi det ofte er slik at sex fører til økt lyst.

Nå var mitt svar til ei som mente at mannen sitt behov må tilfredsstille uansett om man vil eller ikke. For meg helt feil, og en tankegang som ikke hører til i 2000. Joda kan være enig at noen ganger så kan man prøve å se om lysten kommer, men jeg er ikke fan av tanken på at kvinner er til for å tilfredsstille det andre kjønn.
Vi er egne individer med egen lyst som bør respekteres.
 
Jeg gikk uten i hele svangerskapet fordi han ikke ville, hvorfor skal jeg gi etter for han da? Jeg er ikke klar, jeg snur ryggen til speilet når jeg er på badet, fordi jeg ikke liker det jeg ser, og har begynt å låse døra slik at han ikke skal se meg naken. Jeg bryr meg faktisk svært lite om at han ikke får sex akkurat nå, det er en svært kort periode av livene våres, sett i det perspektivet at vi har lovet hverandre å holde sammen resten av livet.
Men det er jo tydelig at han liker deg uansett hvordan du ser ut, det skal du jo ta som et stort kompliment!
 
Nei, kjære deg, det MÅ han ikke. Du skylder ikke ham sex. Sex er ikke en del av ekteskapet, det KAN være en del av et forhold der alle involverte parter VIL ha sex.
Jeg tenker litt sånn at verden ikke bare dreier seg om meg og mitt, Og ja, jeg har da følelser jeg også, men vi gir og tar, og jeg gir sex, for jeg får det jo tross alt som jeg vil i andre saker. Gi og ta sier jeg bare
 
Jeg synes oppriktig synd på deg dersom du faktisk mener at din mann har rett på sex bare fordi dere er sammen/han er mann/han har et behov. Da må du ta et oppgjør med din egenverdi, og med hvilke tanker du er bundet av.

Min mann har ikke rett på sex, og det har ikke jeg heller. Hvis jeg hadde hatt lyst til at han skulle presse seg når han ikke har lyst, hadde jeg sporenstreks gått til psykologen min og bedt om hjelp, og vice versa. Da er det noe alvorlig galt, både med forholdet og individene i det.
Mener du at jeg ikke har verdier når det kommer til meg selv? Dere maser jo noe veldig om at mannen skal respektere dere, men skal ikke dere også respektere mannens ønsker innimellom. Alt handler tross alt om å gi og ta her!
 
Mener du at jeg ikke har verdier når det kommer til meg selv? Dere maser jo noe veldig om at mannen skal respektere dere, men skal ikke dere også respektere mannens ønsker innimellom. Alt handler tross alt om å gi og ta her!

Sex handler ikke om å gi og ta, det handler om lyst, kjærlighet og nærhet.
 
Back
Topp