Hvorfor ha sex hvis man ikke vil?

All tvang er feil. Alle fortjener respekt.

Jeg prøvde egentlig å si at det er mulig å ha sex av andre grunner enn kåthet/lyst, og det mener jeg.
Selvom lysten ikke er der kan man ønske å ha sex for nærhet, for å vise kjærlighet, eller tilogmed fordi det ofte er slik at sex fører til økt lyst.

Nettopp!

For min mann handler sex og intimitet om at han elsker meg og er tiltrukket av meg. For han handler sex like mye om at jeg koser meg, som det handler om at han gjør det. Intimiteten knytter oss enda tettere sammen (selvom vi også har det kjempe fint når det er mindre sex en stund).
Da syns jeg det er verdt det å gjøre et forsøk, selvom jeg der og da ikke er kjempe gira. For jeg fungerer som flere her og får ofte ikke lyst før vi har kommet i gang (jeg må varmes opp og han er veldig flink til det [emoji56]). Det betyr ikke at jeg 'gir etter når han maser', 'har sex mot min vilje' eller 'ikke har respekt for meg selv'. Det betyr at jeg vet at intimitet er bra for forholdet vårt og at jeg etterpå vil være glad for at jeg pushet meg selv litt [emoji846]
 
Last edited:
Nettopp!

For min mann handler sex og intimitet om at han elsker meg og er tiltrukket av meg. For han handler sex like mye om at jeg koser meg, som det handler om at han gjør det. Intimiteten knytter oss enda tettere sammen (selvom vi også har det kjempe fint når det er mindre sex en stund).
Da syns jeg det er verdt det å gjøre et forsøk, selvom jeg der og da ikke er kjempe gira. For jeg fungerer som flere her og får ofte ikke lyst før vi har kommet i gang (jeg må varmes opp og han er veldig flink til det [emoji56]). Det betyr ikke at jeg 'gir etter når han maser', 'har sex mot min vilje' eller 'ikke har respekt for meg selv'. Det betyr at jeg vet at intimitet er bra for forholdet vårt og at jeg etterpå vil være glad for at jeg pushet meg selv litt [emoji846]

Signerer denne ja! Sånn er det her og ::
 
Var sånn før, men ikke nå lenger. Null lyst, så da blir det ikke noe på han. Han har i grunn lagt opp til det selv uten at jeg gidder å gå inn på detaljer.
 
Jeg tenker litt sånn at verden ikke bare dreier seg om meg og mitt, Og ja, jeg har da følelser jeg også, men vi gir og tar, og jeg gir sex, for jeg får det jo tross alt som jeg vil i andre saker. Gi og ta sier jeg bare

Du mener det er greit at kvinner prostituerer seg? Merkelig tankegang
 
Men kjære vene, det er da vel verken prostitusjon eller voldtekt hvis man har sex med partneren sin uten å ha kjempelyst?

Har aldri sagt det er prostitusjon eller voldtekt om man har sex uten å ha kjempelyst, det har jeg også til tider. Samme med meg som andre har skrevet, sex avler sex og når vi først er igang er det dritdigg. Men når personen jeg siterer fremlegger det på en sånn måte at hun må ha sex med mannen sin fordi hun får viljen sin i andre saker da syns jeg det grenser til prostitusjon. «Idag må jeg spre beina for jeg vil ha ny sofa»
Å leve slik kunne iallefall ikke jeg gjort men heldigvis er vi forskjellige.
 
Interessant tråd! Jeg er ikke gravid engang- men i hverdagens kjas og mas er ikke sex det jeg higer mest etter. Mannen har mye større behov enn meg, noe som kan frustrere han til tider.

Jeg orker ikke å ha sex bare for å tilfredsstille han og jeg ikke får så mye ut av det.. har hent jeg har gjort det før, men nå er det uaktuelt. Det er min kropp, og jeg har sex når jeg - og vi begge ønsker det.
 
Har aldri sagt det er prostitusjon eller voldtekt om man har sex uten å ha kjempelyst, det har jeg også til tider. Samme med meg som andre har skrevet, sex avler sex og når vi først er igang er det dritdigg. Men når personen jeg siterer fremlegger det på en sånn måte at hun må ha sex med mannen sin fordi hun får viljen sin i andre saker da syns jeg det grenser til prostitusjon. «Idag må jeg spre beina for jeg vil ha ny sofa»
Å leve slik kunne iallefall ikke jeg gjort men heldigvis er vi forskjellige.
Enig med deg. Det kan ødelegge sexlivet og forholdet om en har sex kun for den andres del og ikke sin egen. At mannen ønsker sex med ei som hverken er kåt eller har lyst er også rart..
 
Jeg ønsker ikke å ha sex med noen som ikke vil. Hadde blitt sinnsykt skuffa om jeg fant ut etterpå at vedkommende gjorde et uten å egentlig ha lyst. Så jeg synes man bør si i fra til partner hvis man ikke har lyst.

Og til de mannfolka som synes det er helt greit...vel da er de egoistiske og mangler respekt for sin partner. Mas om sex er ikke greit. (Btw hvis du må mase så vet du for lite om hvordan du gjør partneren din klar)
 
Klart ekteskapet handler om mer en sex. Men sex er faktisk en del av det! Og jeg liker ikke tanken på at mannen skal gå rundt å være kåt hele tiden heller, og ja, jeg synes faktisk at når man har lovet å være sammen resten av livet, så bør faktisk mannen få ordnet behovet sitt på ene eller andre måten.

Hender jeg også har behov, men tar da ansvar for det selv. Det er ingen som «må gi meg litt» bare fordi jeg er kåt. Flott hvis noen vil, men hvis ikke så har jeg selvfølgelig ikke «krav på» eller «fortjent det» eller noe sånt
 
Som fler skriver, sex avler sex. I perioder med manglende lyst, kommer ikke alltid lysten tilbake av seg selv.
Da har den godt av et dytt i den retningen, nemlig å ha sex. :)

Dette er jo helt uavhengig av kjønn.

(Forutsatt at begge elsker og respekterer hverandre, også den andres lyst. Å bli avvist gang på gang, føles ikke bra)
 
Jeg mener vi må skille mellom å tvinge til sex "fordi du skylder meg", og å ikke være så veldig gira men at man får lyst etter hvert i akten. To helt forskjellige ting for meg.
Jeg mener også at man både i og etter svangerskap er i en unntakstilstand både når det gjelder kropp og hode, og det bør respekteres av den andre parten.
 
For det virker veldig enveis kjørt dette. At mannen alltid vil, men kjerringa ikke. Da burde kanskje temaet være retta mot begge parter.

Synes det blir for dumt at det er slik at "mannen har alltid lyst" når det ikke er tilfelle. Det er i alle fall inntrykket man får når man leser kommentarene her inne
 
For det virker veldig enveis kjørt dette. At mannen alltid vil, men kjerringa ikke. Da burde kanskje temaet være retta mot begge parter.

Synes det blir for dumt at det er slik at "mannen har alltid lyst" når det ikke er tilfelle. Det er i alle fall inntrykket man får når man leser kommentarene her inne

Jeg har skrevet her i tråden flere innlegg med motsatt vinkling.

Men siden det er et forum med mest kvinner som svarer og spørsmålet er hvorfor ha sex hvis man ikke vil, så er der vel logisk å svare den veien?

I tillegg er det et forum fullt av (kommende) mødre og det er vel vanlig at man mangler sexlyst ved hormonforandringer i kroppen, bekkenløsning osv. Og slikt er det damene som går igjennom. Så i denne fasen i livet er det kanskje oftere damene som ikke har lyst?

Litt vanskeligere å bli med på å ha sex (samleie) motvillig som mann da, siden det gjerne krever ereksjon. Det spiller jo også inn.
 
Alle har litt «down» perioder der :) det er helt normalt. Presser man seg, kan det jo ha motsatt effekt.. alle har bare ikke like mye lyster hele tiden.. om min hadde mast mye, hadde man vel bare gjort en BJ :p jeg selv merker det bare 3-4 dager i mnd, men om alt er perfekt, blir det jo mere naturlig nok :) et tema mange par sikkert burde snakke litt seriøst om tror jeg :) iallefall prøve.
 
Back
Topp