Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så spennende da, håper alle gode ting er tre for deg daJeg har fått dobbel dose for stimulering før inseminasjon for å sikre at det ikke blir bomtur
For meg har det ikke endret noe på syklusen min.
Jeg ble gravid allerede på første forsøk, men mistet før uke 5.
Har hatt to forsøk etter dette og mistet på andre forsøket også rett før uke fem.
Siste gangen var nå på lørdag så da er det bare å smøre seg med tålmodighet
Jeg har opplevd noe bivirkninger. Uren hud, brystvorter som blir skikkelig stive med jevne mellomrom og økt eggløsningssmerter.
Skal du settes på det eller?
Krysser fingrene for deg1. Jeg har pcos, og gikk flere måneder uten verken EL eller mensen. Med letrozol får jeg EL på CD15-19.
2. Fikk ikke EL på enkel dose, men blitt gravid på begge doble kurer, mistet dessverre begge. Håper trippel kur og evt. litt andre støttemedisiner gjør slik at evt. spire blir sittende nå![]()
Sykluser som varierte fra ca 46-90 ish dager.1) Hvor lang syklus hadde du fra før, og hvor lang ble den?
2) Hvor mange runder tok det før du ble gravid?
![]()
Uff da, det er kjedelig med kvalme. Det finnes, for min del hvertfall, ikke noe som er så ekkelt som å gå kvalmSå spennende da, håper alle gode ting er tre for deg da
Jeg har begynt på det nå, tar siste tbl imorgen denne syklusen. Merker fint lite annet enn at jeg blir veldig kvalm dersom jeg ikke spiser når jeg tar den. Håper syklusen min blir litt kortere og at jeg faktisk får el denne gang![]()
Wow!! Ja det var jo virkelig forbedringSykluser som varierte fra ca 46-90 ish dager.
Går på enkel dose, på 3 pp nå.
Pp1 - el dag 12
Pp 2 - el dag 9
Pp 3 - el dag 8
Fortsatt ikke gravid men overasket hvor godt enkel dose funka mtp kor lange syklusene var![]()
Nei er forferdelig med kvalme, men går heldigvis greit hvis jeg tar den med matUff da, det er kjedelig med kvalme. Det finnes, for min del hvertfall, ikke noe som er så ekkelt som å gå kvalm
Krysser fingrene for at det fungerer for deg![]()
Da hadde du god effekt på syklusene da, men utrolig kjedelig med kjemiskJeg hadde ikke eggløsning og sykluser på ofte ett år. Tok MANGE runder, hadde noen kjemiske men ingenting som satt. Fikk syklus på rundt 28-31 dager om jeg ikke husker feil de dagene pillene fungerte.

Wow det var en solskinnshistorie!Prøvde ett år på egenhånd uten å lykkes. Hadde 3 kjemiske i løpet av 6 mnd. Hadde sykluser på alt fra 29-49, men stort sett 44 dager +-. Fikk ofte positiv eggløsningstest i hytt og pine fra dag 14-24. Fikk påvist PCOS i september hos privat gynekolog. Tenkte å fortsette å prøve på egenhånd, men leste en del om letrozol her på forumet. Kvinnet meg opp og ringte gynekologen da jeg fikk menstruasjon i november og spurte om å få noe hjelpemiddel. Heldigvis var han ikke vanskelig å be. Begynte på enkel kur med letrozol med en gang og var på ul dag 14 og han så ett egg på 25mm. Var bare å dra hjem til mannen. Nå er jeg til det motsatte er bevist fortsatt gravid. Så om det her går veien funket det som gull for meg. Ingen bivirkninger heller. Så håper for deg også, veldig verdt å prøve!![]()

Særlig nå når vi har fått beskjed om å ha samleie annenhver dag fra dag 10-18 (vanligvis har jeg jo ikke el før langt uti 20-ognoe). Hvorfor skal du ikke teste etter el?Jeg ble frarådet av gynekologen om å tempe og teste, så jeg tror jeg skal klare å kutte tempingen denne gangen, men syns det er vanskelig å legge fra seg el-testeneSærlig nå når vi har fått beskjed om å ha samleie annenhver dag fra dag 10-18 (vanligvis har jeg jo ikke el før langt uti 20-ognoe).
Tar/tok dere el-tester under letrozolkur for å se når el kom?
Jeg fikk også den beskjeden om å ikke teste eller tempe når jeg startet på Femar, siden jeg har EL hver måned så skulle jeg ikke stresse med det. Var litt uvanlig å ikke gjøre det men godt å slippe ogsåJeg ble frarådet av gynekologen om å tempe og teste, så jeg tror jeg skal klare å kutte tempingen denne gangen, men syns det er vanskelig å legge fra seg el-testeneSærlig nå når vi har fått beskjed om å ha samleie annenhver dag fra dag 10-18 (vanligvis har jeg jo ikke el før langt uti 20-ognoe).
Tar/tok dere el-tester under letrozolkur for å se når el kom?
Legen mente det ga unødvendig stress, men jeg tror jeg slapper mer av hvis jeg vet mer om når el er. Jeg tror forøvrig at temping fører til mer stress for min del, da jeg jobber turnus og mye netter med mye svingninger i temperaturen.Hvorfor skal du ikke teste etter el?
Det gjorde jeg.. det fikk jeg og beskjed om å gjøre for å kunne komme til klinikken i rett tid..
Om noen hadde sagt til meg at jeg måtte ha sex annenhver dag så hadde jeg blitt litt stressa.. noen ganger er man jo bare for sliten, men skal man ha plikt sex fordi det kanskje kan hende at man har eggløsning?
Det gir vel neppe mersmak.. hvertfall for min del hadde det vært som å si ikke tenk på den rosa elefanten...
Kan se for meg at det må være deilig å slippe jaJeg fikk også den beskjeden om å ikke teste eller tempe når jeg startet på Femar, siden jeg har EL hver måned så skulle jeg ikke stresse med det. Var litt uvanlig å ikke gjøre det men godt å slippe ogsåAksjelegging annenhver dag fra 10-18. Men nå har jeg til vanlig EL rundt disse dagene. Hadde kanskje vært litt stresset hvis jeg til vanlig hadde EL mye senere og ikke skulle teste, og bare legge inn aksjer før jeg bruker å ha EL.
Har EL av meg selv så fikk Femar som en boost. EL kom til ca samme tid som ellers. Enkeldose nå i forrige pp. Denne pp skal jeg ta dobbeldose og skal teste etter EL fordi jeg skal sette EL sprøyte når testen blir positiv. Går det ikke denne gangen heller så blir det oppfølging med UL rundt EL tider.