hvordan tar dere vare på huden deres?

Hehe, jeg ville nok forholdt meg til fagkyndige myndigheter og ikke en ansatt i firmaet som vil selge meg krem :)

Dette var det jeg fann i farten. Jeg har selv vært på foredrag med Esteticha som importerer Environ til Norge. Det ble det forklart hvorfor produktene ikke er skadelige i svangerskapet.
Jeg har handlet mine produkter hos sertifiserte hudterapeuter og føler meg ganske trygg på de anbefalinger og råd jeg har fått. De var fullt klar over min graviditet når jeg startet med Environ.

Environ serien selges kun av sertifiserte fagfolk og der er et eget step up system. De som anskaffer produktene vil selv få hjelp til å velge produkter for seg og sine behov.
 
Dette var det jeg fann i farten. Jeg har selv vært på foredrag med Esteticha som importerer Environ til Norge. Det ble det forklart hvorfor produktene ikke er skadelige i svangerskapet.
Jeg har handlet mine produkter hos sertifiserte hudterapeuter og føler meg ganske trygg på de anbefalinger og råd jeg har fått. De var fullt klar over min graviditet når jeg startet med Environ.

Environ serien selges kun av sertifiserte fagfolk og der er et eget step up system. De som anskaffer produktene vil selv få hjelp til å velge produkter for seg og sine behov.

Man bestemmer selv hvilke sjanser man er komfortabel med å ta :) Jeg forholder meg til gjeldende råd og vitamin A og salisylsyre bør unngås i hudpleie av gravide med hensyn til fosteret. Environ er ikke unntatt disse rådene :) Jeg ville bare tipse TS som kanskje ikke var klar over det, da mange hudpleiere ikke er det selv.
 
Man bestemmer selv hvilke sjanser man er komfortabel med å ta :) Jeg forholder meg til gjeldende råd og vitamin A og salisylsyre bør unngås i hudpleie av gravide med hensyn til fosteret. Environ er ikke unntatt disse rådene :) Jeg ville bare tipse TS som kanskje ikke var klar over det, da mange hudpleiere ikke er det selv.
Jeg bruker Ole Henriksens dagkrem med a-vitamin, visste ikke Agder ikke skal brukes under svangerskapet :eek: Hva er faren med det?
 
Hei!

arg. Jeg irriterer meg grønn over all aknen jeg har fått nå de siste ukene, jeg vet dette er vanlig i svangerskapet,men er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt det?:anyone har forøvrig veldig vanskelig for å gå utom dørene på grunn av dette..
Trøst deg med at de neste 20 årene får du ikke tid til å studere deg selv foran speilet
 
D finnes en reseptbelagt krem mot acne som er trygg å bruke som gravid! Hør med legen din neste gang, den er effektiv og mye billigere enn å prøve seg frem i jungelen av hudpleieprodukter og merker der ute! Pass på at du har en god krem i tillegg bare, eller olje, for den er ganske sterk! :)
 
Jeg bruker Ole Henriksens dagkrem med a-vitamin, visste ikke Agder ikke skal brukes under svangerskapet :eek: Hva er faren med det?

ImageUploadedByBV Forum1481189782.472540.jpg

Skjermbilde fra Legemiddelverket. Er det leselig? :p
Det skal endel mengder til, så jeg ville ikke vært bekymret, men er greit å være obs :) Det er jo bare noen måneder av livet
 
Min erfaring er at det er lite å få gjort med uren hud som kommer av hormoner.. Bruk gode produkter, rens, skrubb og krem og husk at det ikke varer evig.
 
Jeg sliter veldig med kviser i hele ansiktet , på overarmene og litt på brystet.. blir bare verre og verre de siste ukene .. er selv hudpleier , og har fortsatt med produktene jeg har brukt før.. da jeg alltid har hatt litt fet blandingshud med litt småkviser her og der , Mn nå er det helt ekstremt., men er hormonene som styrer , så er ikke så mye å gjøre ;) jeg dobbelrenser morgen og kveld , peeler 2-3 gang i uka , bruker fuktserum og krem , tar også litt sterkere exfoliering en gang i uka :) bruker kun produkter fra dermalogica ;)
 
Hormonelle kviser kan vel ikke fjernes av produkter? Har alltid hatt dårlig hud, men merker stor bedring etter at jeg gikk over til koreansk hudpleie fra klairs.no :)
 
Renser ansiktet morgen og kveld. Men rensebørste i tillegg på kveld. Skrubb et par ganger i uka, samme med ansiktsmaske. Tar også microneedling. Bruker en god nattkrem og bio oil. Mattende dagkrem mot urenheter.
 
Prøv heller å fokusere på å bli trygg i egen kropp/hud, for hormonforandringene kan vedvare etter svangerskapet, og for de fleste endrer kroppen seg på en eller flere måter. :)

Snakk med en hudpleier om hvilke produkter som kan passe for deg, og husk at de fleste kurer og nye produkter krever tid, ofte mange uker for å fungere.
Hvis du har tørr hud, vil det bare gjøre det verre å bruke kremer som skal dempe produksjonen av sebum, og som skal matte huden.
Det er ofte nettopp derfor man får kviser, fordi man tørker ut huden, og kroppen derfor kompenserer med å produsere enda mer fett, som stopper til porene.

Drikk mye vann, spis mørk sjokolade om du får lyst på sjokolade, og prøv å få i deg mye grønnsaker. :)
 
Anbefaler ikke noe produkter eller legemidler siden du er gravid.

Mann deg opp, vit at ingen bryr seg om noen flekker. Værre om nesa din plutselig ble borte.
 
Jeg sliter veldig med kviser i hele ansiktet , på overarmene og litt på brystet.. blir bare verre og verre de siste ukene .. er selv hudpleier , og har fortsatt med produktene jeg har brukt før.. da jeg alltid har hatt litt fet blandingshud med litt småkviser her og der , Mn nå er det helt ekstremt., men er hormonene som styrer , så er ikke så mye å gjøre ;) jeg dobbelrenser morgen og kveld , peeler 2-3 gang i uka , bruker fuktserum og krem , tar også litt sterkere exfoliering en gang i uka :) bruker kun produkter fra dermalogica ;)
Hva med å prøve exuviance?
 
Back
Topp