hvordan tar dere vare på huden deres?

LykkeligGravid97

Blir kjent med forumet
Hei!

arg. Jeg irriterer meg grønn over all aknen jeg har fått nå de siste ukene, jeg vet dette er vanlig i svangerskapet,men er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt det?:anyone har forøvrig veldig vanskelig for å gå utom dørene på grunn av dette..
 
Fjerner sminke hver kveld og vasker om morgenen, bruker ansiktskrem. Peeler regelmessig, og bruker honning som ansiktsmaske en gang i blant. Normalt sett merker jeg at kosthold er viktig for min hud, spiser jeg dårlig (spesielt sukker) over en periode, bryter det ut. Men nå i svangerskapet har jeg inntrykk av at det svinger mer ukontrollert.

Sverger til esté lauder double wear, setter den med transparent pudder. Dekker urenheter og røde flekker og sånt helt supert :)
 
Hudpleieprodukter som skrubb, peeling, leiremaske, fuktmaske og ansiktskrem.

Bruker lite sminke, mest bare en fargekorrigerende dagkrem som korrigerer rødhet i huden og dekker urenhet.

Ellers vet jeg at jeg får utbrudd av usunt kosthold. Så lite som skal til, utrolig kjedelig.
Den følelsen når man har lyst på et glass cola, men vet at kvisene dukker opp etterpå [emoji14]
 
Jeg bruker environ sin hudproduktserie, byttet til den nå i svangerskapet og har nå plettfri hud i motsetning til acnehuden jeg hadde før :)
 
Fjerner sminke hver kveld og vasker om morgenen, bruker ansiktskrem. Peeler regelmessig, og bruker honning som ansiktsmaske en gang i blant. Normalt sett merker jeg at kosthold er viktig for min hud, spiser jeg dårlig (spesielt sukker) over en periode, bryter det ut. Men nå i svangerskapet har jeg inntrykk av at det svinger mer ukontrollert.

Sverger til esté lauder double wear, setter den med transparent pudder. Dekker urenheter og røde flekker og sånt helt supert :)

Hva ansiktskrem og peel bruker du?
Og honning? Er så masse forskjellig :eek:

Er den foundationen for sensitiv/tørr hud? :D
 
Hudpleieprodukter som skrubb, peeling, leiremaske, fuktmaske og ansiktskrem.

Bruker lite sminke, mest bare en fargekorrigerende dagkrem som korrigerer rødhet i huden og dekker urenhet.

Ellers vet jeg at jeg får utbrudd av usunt kosthold. Så lite som skal til, utrolig kjedelig.
Den følelsen når man har lyst på et glass cola, men vet at kvisene dukker opp etterpå [emoji14]

Vet liksom ikke hvor jeg skal få tak i alt dette :( hvor får jeg råd om hva jeg kan bruke? Som passer til meg?

Kvisene bare popper opp over hele trynet.. frustrerende når man har ekstra lyst på sjokolade i svangerskapet :(
 
Hva ansiktskrem og peel bruker du?
Og honning? Er så masse forskjellig :eek:

Er den foundationen for sensitiv/tørr hud? :D

Jeg bruker vanlig nivea dagkrem som de selger på matbutikker, syns den er lett og god og trekker raskt inn i huden. Bruker ingen spesielle peelinger egentlig, akkurat nå er det en som egentlig er til kroppen men som er så finkornet at jeg liker den bedre til fjeset, noe fra apoteket.

Honning er supert, for det er antibakterielt, så det bruker jeg spesielt ved kviseutbrudd. :) Huden kjennes myk og god ut etterpå. Merk at det kan være lurt å gjøre i badekar, eller at man ligger tilbakelent med et håndkle rundt skuldrene, for den vil smelte på huden og dryppe av. Når jeg gjør det har jeg litt honning i selve badevannet også. :)

Tror den er for vanlig hud, men kan godt hende den finnes i andre varianter. Den er velkjent da, veldig populær, og finnes også i en "light"-versjon som jeg tror dekker litt lettere. Ville gått enten på apotek eller parfymeri og spurt litt, så får du hjelp til å velge noe som passer hudtypen din og som passer hudfarge og slikt. :)
 
Vet liksom ikke hvor jeg skal få tak i alt dette :( hvor får jeg råd om hva jeg kan bruke? Som passer til meg?

Kvisene bare popper opp over hele trynet.. frustrerende når man har ekstra lyst på sjokolade i svangerskapet :(
Du kan kontakte en hudpleier om du kjenner eller vet om noen?
Du får som regel kjøpt en hudpleieserie på et apotek eller lignende.

Jeg tok selv kontakt med ei venninne som er hudpleier, og hun anbefalte meg noen produkter. Hvilke produkter jeg kunne prøve, og hva jeg burde ha. Jeg er distributør nå så kjøper produkter fra der jeg er forhandler.

Men husk at om du er gravid så spiller også hormoner inn. Var du plaget noe før du ble gravid? Er huden din tørr? Med for lite fukt kan man også få kviseutbrudd.
 
Du kan kontakte en hudpleier om du kjenner eller vet om noen?
Du får som regel kjøpt en hudpleieserie på et apotek eller lignende.

Jeg tok selv kontakt med ei venninne som er hudpleier, og hun anbefalte meg noen produkter. Hvilke produkter jeg kunne prøve, og hva jeg burde ha.

Men husk at om du er gravid så spiller også hormoner inn. Var du plaget noe før du ble gravid? Er huden din tørr? Med for lite fukt kan man også få kviseutbrudd.

Kjenner ingen.. men sikkert en hudpleier her eg bor :)

Ikke veldig plaget, huden er tørr ja pga atopisk eksem...
 
Jeg bruker vanlig nivea dagkrem som de selger på matbutikker, syns den er lett og god og trekker raskt inn i huden. Bruker ingen spesielle peelinger egentlig, akkurat nå er det en som egentlig er til kroppen men som er så finkornet at jeg liker den bedre til fjeset, noe fra apoteket.

Honning er supert, for det er antibakterielt, så det bruker jeg spesielt ved kviseutbrudd. :) Huden kjennes myk og god ut etterpå. Merk at det kan være lurt å gjøre i badekar, eller at man ligger tilbakelent med et håndkle rundt skuldrene, for den vil smelte på huden og dryppe av. Når jeg gjør det har jeg litt honning i selve badevannet også. :)

Tror den er for vanlig hud, men kan godt hende den finnes i andre varianter. Den er velkjent da, veldig populær, og finnes også i en "light"-versjon som jeg tror dekker litt lettere. Ville gått enten på apotek eller parfymeri og spurt litt, så får du hjelp til å velge noe som passer hudtypen din og som passer hudfarge og slikt. :)

Hvaslags honning kjøper du da? ^^

Skal innom både apotek og parfymeri i morgen å snakke med de ^^ takker for masse gode tips :)
 
Hvaslags honning kjøper du da? ^^

Skal innom både apotek og parfymeri i morgen å snakke med de ^^ takker for masse gode tips :)

Den "vanlige" som er på sånn orange metallboks. :) Så tar jeg en skje over i en liten skål, og bruker matpensel til å legge den i fjeset. :D Kan gjerne peele først, eller man kan sikkert lage peeling selv. Finnes masse oppskrifter på slikt, hvor man bruker salt eller sukker eller havregryn og i det hele tatt som peeling. :) Egg er en annen genial ansiktsmaske, den stivner jo også på huden.
 
Tåler lite sminke :/ og det er ikke så pent når det blir sminket over og tørker ut :/

På apoteket har de et merke som heter La Roche-Posay. Det er for sensitiv hud. De har både makeup og hudpleieprodukter. Jeg ville anbefalt deg å ta en tur på apoteket:)
 
Hvor får du kjøpt dette?

Hos hudterapeuter, jeg kjøpte det hos min hudpleier.

Daglig rutine:
Jeg bruker daglig rens morgen og kveld fra Dr. Schrammek, super soft cleanser.
A-vitamin krem AVST1 fra Environ.
Eye gel AVST, Environ.
Sebuspot til å ha på kviser ved behov, Environ.
Dr. Schrammek sin Blemish balm med farge eller et lag med glo minerals pressed base.

Ukentlig:
Revival Masque på natten (ikke daglig) kjent som Facelift på boks også fra Environ.
Bruker Hydrating Exfoliant Masque en til to ganger i uken, Environ.

Innimellom for ekstra pleie:
C-boost, environ.
Super moisturise +, Environ.
Avance dfp312 peptide cream, environ.
Hydrating oil capsules, Environ.

PS: Jeg var heldig og vann en gavepakke nylig, derfor eskalerte min samling fra Environ. Startet med dagkrem, sebuspot og hydrating mask fra Environ. Hadde Dr. schrammek produktene fra før.

Kan også anbefale Dermalogica sin daily microfoliant til daglig rens, den er med korn og har syre som virker godt på acne om man bruker den som maske innimellom.
 
Jeg bruker rens, serum, dag- og nattkrem fra Jan Marini. Øyekrem fra enten Obagi eller Matis. Renser og smører ansiktet morgen og kveld, hver dag, uten unntak. Produktene er ikke akkurat billige, men de er drøye og kjempebra!
 
Rens huden godt hver kveld, påfør nok fukt. La Roche Posay Effaclar Duo(+) er en fantastisk krem fra apoteket til å behandle akne og motvirke rødhet og arrdannelse.
 
Ser noen har tipset om kremer med vitamin A/retinol i. Dette frarådes gravide å bruke. Det samme gjelder salisylsyre som ofte brukes i produkter mot uren hud.
 
Tåler lite sminke :/ og det er ikke så pent når det blir sminket over og tørker ut :/

Da jeg var i tenårene og fikk mye kviser ble jeg anbefalt fra apoteket Avene produkter. En gel ansiktsvask og en fuktighetskrem som ikke blir fet på huden, fordi jeg får skikkelig oljete hud i t-sonen. Har brukt den ansiktsvasken siden. Var og kjøpte ny fuktighetskrem også for litt siden fra samme merket. Og er kjempe fornøyd. Blir plaget innimellom med store byller i ansiktet. Det beste er nok å la vær å plukke så mye på det og egentlig ikke tenke så mye over det så går det over tilslutt. Jeg føler når jeg stresser mer så bare dukker det opp mer.
 
Back
Topp