Hvordan planlegger dere middag?

Prøver å ha ukesmeny og ukeshandling.
Hvis vi ikke har satt opp noen meny så bestemmer vi oss bare i butikken :p

Prøver å handle middag for 1 ukes tid av gangen. Noen ganger blir det bare for noen dager hvis vi står fast på hva vi skal ha.

Bestemmer meg ofte samme dag eller bestemmer for 2-3 dager av gangen :)

Lager plan og handler inn en gang i uka.

Handler dessverre hver dag.. Så hodt som hvertfall. Men nå skal jeg bære flink å skrive meny og handleliste :p sp får vi se hvor lenge det varer ;)

Prøver å lage ukesmenyer, gjerne med en dag "fri" sånn at man kan ta rester eller forskyve dagene om det dukker opp andre middager:)

Vi sparer både tid og penger på det, også er det lettere å finne noe variert.. Blir litt mer logistikk nå som jeg er ferdig i permisjon, men rekker som oftest og handle på kveldstid, etter lille har lagt seg!

Lager ukesmeny og ukeshandler :)

Vi lager ukesmeny. Jeg har laget noen "regler" for menyskriving, og så lar jeg ungene velge noen retter hver etter de reglene, og finner på 2-3 selv. Fungerer veldig fint. :)

Vi lager ukesmeny. Vi ukeshandler så veldig greit å lage en middagsliste på forhånd.

Vi er så ufattelig dårlig på å planlegge, vi er heldig viss vi vet hva vi skal ha til middag når middagstidene er der. Både for variasjon og økonomien så burde vi jo ha hatt ukesmeny.
Kanskje det er lov å håpe at vi får det til når babyen kommer og skal spise middag med oss :happy:

Laget liste etter hva jeg har i fryseren. Supplerer med flere middager etter hvert når jeg handler og kommer på ting vi har lyst på til middag

Back
Topp