Hvordan?!! (Oppdatert)

ohBaby! skrev:
nei,men for min del hadde det jo bare vert å være hjemem da,om foreldrene min ikke kunne og heller ingen andre kjente. overlater ikke mini til fremmede for henting og bringing i bhg uansett,allefall ikekfor å selv reise på ferie. så i mitt hode er den turen ikkeeksisterendes,inntil noen kjente,som venner eller familie kan løs det for dere!

håner ikke,og er IKKE misunnelig. her er mini med på alt av ferie,er sånn det skal være,vi er jo en familie,,og ville ikke vert han foruten på våre opplevelser rundt i verden. ville bare gi deg litt perspektiv på ting,så den turen kanskje ikke var sååå viktig lengre. ville heller brukt de man har til b vakt på kveld og helger og funet på noe sammen hjemme

ok da misforstod jeg svaret ditt.. Turen er ikke SÅ viktig, og planlagt har den vært i over 3/4 år.. Så jeg har forsåvidt vært innstilt på at vi ikke finner en løsning, som alle er trygge med. For om jeg skulle hatt kjørefolk, ville jeg blitt kjent med dem først, og kunnet stole på dem. Så det hadde jo blitt en prosess.

Ferie blir det nå uansett, vi tar bare en ekstra uke med Emilie med oss. grunnen til at jeg virkelig har ønsket at den skulle gå i boks, er fordi det hadde vært deilig med en slik tur og å pleie forholdet litt. Ikke det at vi ikke klarer oss, for all del, hehe, men det hadde vært en fin ting, grei måte å innhente seg på.. hente litt krefter..

Så tenkte jo da, at siden det er så mangfold med damer her, kanskje de visste noe jeg ikke hadde tenkt på. Ville være sikker på at jeg hadde sjekket ut  alle muligheter, tenkt på alle løsninger. :)

Jeg skjønner at dere vil på tur, men hadde vært meg hadde jeg bare måtte innse at det ikke blir noe ferie alene på 2 år. Hva med å ta en helg alene? Kanskje moren din kan ta 1 dag ekstra ferie så dere får en lang helg? Trenger vel ikke å dra bort en hel uke?

Jeg syns iallefall det høres umulig ut, og ville ikke sendt datteren min på 1,5 med noen andre enn familie til/fra bhg. Det syns jeg hun er for liten til uansett hvordan det skulle ha fungert!

Jeg synes ikke at det at andre her hverken har mulighet til barnevakt eller mulighet til ferie skal være bestemmende for om ts og mannen skal kunne dra på ferie!
Hjelpes! Folk har forskjellige situasjoner! Vi selv skal på ferie i år etter mange mange år uten å dra annet enn hjem til våre foreldre og jobbesomre og vi er glade for det. At andre ikke får dratt på ferie er faktisk deres sak og det legger ingen demper på min glede om å dra på ferie.

Nei, ts, det er en litt vanskelig situasjon det der. Så nå at dere venter neste i oktober og da er det jo temmelig knapt med tid i forhold til å ta kjærleiksuka litt senere også. Egentlig så ser jeg ikke for meg hvordan dette skal gå jeg heller. Jentungen kan jo ikke akkurat være med de på jobb heller så da har hun ingen plass å gjøre av seg på dagtid. Jeg ville ha ventet med den ferien til alt var avklart jeg, om dere så må vente noen år. Kanskje dere kan ta dere en langhelg på spa eller noe sånt her i landet i stedet?

Det sier seg vel egentlig selv at dere ikke får dratt nå.. 
Dere får nok vente i et par år.

Jeg hadde ikke dratt på ferie uten barnet mitt uansett jeg da.

Du kjenner ikke en bilglad 18 åring da som du kunne betalt for å kjøre morra di på jobb og ungen i bhg. ? :)

Med mindre dere har søsken, tanter, onkler eller lignende som kan stille opp med henting/levering er det vel ikke så mange muligheter. 

Nå begynner det å ligne på det gamle babyverden her også. Når man må forsvare økonomi, familieliv og personlige avgjørelser når man egentlig bare ville ha svar på et enkelt spørsmål. Yes, we are back:D :P

Stine 71 skrev:
Har desverre ingen gode råd. Vil bare si at jeg håper det ordner seg for dere, selv om det høres vanskelig ut å få til i forhold til barnehage.
En flott mulighet dere har fått, og jenta kommer nok til å kose seg sammen med besteforeldre, mens dere kommer hjem med ny energi :-)

Må være rom for å spørre om luksusproblem også her inne, synes jeg :-)

Lykke til

Signerer denne =)

Siden ungen går i barnehage i Au Pair landet (Snarøya ;-) ) ,er det ikke ett foreldrepar som har en pålitelig Au Pair som kunne hatt en ekstrajobb den uken der?

Vi har faktisk hatt en uke barnefri for 6 år siden... Da var eldstemann 12 år og på ferie med en kompis - så kom jo minsten som resultat av det.. Så neste ferie uten barn blir vel om en 6-7 års tid.
Kjærligheten,og det å være mann og kone er noe vi pleier i hverdagen,trenger ikke fri fra ungene for det - heldigvis!

Stine 71 skrev:
Har desverre ingen gode råd. Vil bare si at jeg håper det ordner seg for dere, selv om det høres vanskelig ut å få til i forhold til barnehage.
En flott mulighet dere har fått, og jenta kommer nok til å kose seg sammen med besteforeldre, mens dere kommer hjem med ny energi :-)

Lykke til

Veldig enig i denne:-) Håper dere finner ut av det.

Blir for dumt av folk å kritisere og være vanskelige fordi det er et luksusproblem:)

Jeg har dessverre ingen forslag som ikke allerede er blitt nevnt her, men ville bare si at jeg håper dere får til dette så dere får reise på turen deres!

(Og drit i alle kjipe kommentarer du får her, det er ikke verdt å bruke energi på. Du har jo ikke sagt eller gjort noe dumt, du har stilt et spm og håpet på noen greie svar. Enkelt og greit.)

Hva med å høre om det er noen av de ansatte i bhg som kjører forbi foreldrene dine, og som kan ta med ungen? Men da er man kanskje også litt avhengig at dine foreldre er litt fleksible med arbeidsdagen...

Frk.MammaMor skrev:
Du kjenner ikke en bilglad 18 åring da som du kunne betalt for å kjøre morra di på jobb og ungen i bhg. ? :)

jo har tenkt noe sånn... Kommer nok til å fortsette å se ann litt i vennekretsen om det er noen som er ledige morgen og kveld, til å være kjørehjelp for mamma og Em.

MICAmor: Og det med at det er mange familier her som har aupair, var et godt forslag. Det kan jo være mulig at noen av de familiene vi kjenner, som har aupair, går ann å få til en ordning med. Vi får se på det og! Var et godt forslag jeg ikke hadde tenkt på.
Klarer heldigvis å pleie ekteskapet i hverdagen også, ellers hadde vi vel gått dukken, Så så ille er det i allefall ikke :D (og siden jeg er gravid allerede, kommer jeg ikke hjem med enda en spire da... Selvom det virker som det er god plass der inne til en til. hihi)

Jaa.. Spør de ansatte i barnehagen om de har muligheten til å kjøre og hente henne den ene dagen det gjelder :) Da sitter hun på med noen hun er trygg på også :) Er jo ikke sikkert du får et positivt svar, men er jo ikke verre enn å spørre.... Gi heller den ansatte i barnehagen bensinpenger og kjøp med en liten gave fra syden, som takk for hjelpen :)

Jeg har selv jobba i barnehage i maaaaange år, og har hentet og levert barn ved forskjellige anledninger, når foreldrene var i knipe! :) Syntes bare det var koselig jeg....

Stine 71 skrev:

Lykke til

Etter mye grubling og "brainstorm" med dere, gikk det jo nettopp opp for meg en løsning! Jeg har pratet med mamma og pappa, og de syns også dette var en topp ide, hvorfor tenkte vi ikke på det før?

Mamma og at pappa flytter hjem til meg og mannen min den uken. Så da ser det ut til at det løser seg da! Mamma syns fortsatt det er tungvindt å levere i bhg siden hun må ta buss til jobb, men herfra er det ikke noe problem, hun sitter jo bare på med nabogutten til barnehagen de 4 dagene :)

Da vil hun også få kortere dager i bhg for han leveres i bhg kl 0730 som Em pleier, men blir hentet 1530. (min mor jobber korte dager, så hun er hjemme slik at Em og kan sitte på med nabogutten hjem)
De låner bilstol av meg, og alt går i boks ser det ut til..

Irriterer meg over meg selv at ikke det har gått opp for meg før at de kan bo hos oss...
Det skal males hos oss når vi reiser på ferie, men det er jo ferdig til den siste uken når mamma og pappa skal ha Em..

:D

Så bra at det ordnet seg! :) Kan tenke meg det blir deilig med en kjæresteferie før neste baby kommer! :) Vi skal også på en kjæresteferie til Barcelona en langhelg i september. Gleder meg! :) God tur!

Elis84 skrev:
Så bra at det ordnet seg! :) Kan tenke meg det blir deilig med en kjæresteferie før neste baby kommer! :) Vi skal også på en kjæresteferie til Barcelona en langhelg i september. Gleder meg! :) God tur!

Tusen hjertlig takk!! :D Ja det blir skikkelig deilig, og jeg er så glad vi har denne muligheten!

SleepingBeauty skrev:
Da KAN de jo faktisk ikke være barnevakt da, sånn er det jo med den saken.. Turen bør vel da utsettes til dre har ordnet barnevakt.. Man kan jo ikke bare plukke opp noen fra gaten for å kjøre barnet til å fra barnehagen på en tur som tar 1,5 timer???

Signerer.. Og hva hvis datteren din skulle skadet seg eller blitt syk den uken dere er på ferie? Da har jo ikke foreldrene dine mulighet til å være hjemme med henne uten å sykemelde seg selv eventuelt.. Dere må ha en back-up-plan uansett i dette tilfellet.. Lykke til!

Back
Topp