Hvordan/når deler dere nyheten med familie og venner?

Jeg vil holde det hemmelig så lenge som mulig, men tror søstera mi har lukta lunta litt. Men det har hun gjort alle andre gangene jeg har vært gravid. Hun har visst det før jeg har visst det selv :wacky:
 
Jeg fortalte svigermor i dag. Jeg hadde forventet at en av guttene skulle spill the beans, men det gjorde de ikke. Vi var innom temaet babyer, så da tok jeg sjansen. Det ble en god opplevelse. :)
 
Her vet noen i min familie det, siden vi ikke bor i samme kommune og vi har vert hjemme hos mine foreldre i påsken. Så måtte jeg nesten bare forklare hvorfor jeg var så dårlig! Kontant kvalm og ble noen turer til toalettet.. men di ble glad for nyheten :happy:
Hans familie bor i samme kommune som oss. Det vil si vi ser di mye oftere en min. Men at di ikke har skjønt noe er jo litt utrolig, spesielt min svigerinne som plukker opp hver minste detalje ! Men siden jeg har en mann som jobber offshore så er jeg mye aleine me di to andre. Så vi ser ikke så mye til di andre akkurat da. Men jeg er veldig spent på deres reaksjon. :nailbiting::facepalm: Siden jeg har ei på 7 og ei på 5 fra før. Jeg har jo hele tiden sagt jeg er ferdig. Så dette komt litt brått på for meg og samboeren . Men hjertelig velkommen.:happy::Heartred
 
Har sagt det til mine og hans foreldre, og bestevenninna mi. Alle andre kan vente i alle fall til etter vi har vært på oul, og det blir vel sikkert 12 ish uker til.. Blir nok ingen stor SoMe annonsering denne gangen som ved første graviditet, selv om det var gøy med "likes"
 
Her har min bestevenninne, søster og noen av mine arbeidskollegaer fått vite det. Kollegaene er kun damer og det var veldig vanskelig å lyve bort den dårlige formen med null energi og kvalme :hilarious:
Min pappa skal få vite det i ca. uke 12. Har kjøpt en kaffekopp det står morfar på som han skal få servert kaffe i når han er på besøk en dag rundt den uken :)
Hans foreldre bor i Sverige, og med stengte grenser og alt som er skal vi prøve å være litt kreative. Svigermor hadde bursdag i slutten av februar og svigerfar i mai. Så vi skal sende en «bursdagspakke» nedover som skal inneholde blant annet to postere, en det står farmor på og en det står farfar på :joyful: Svigermor har snakket om barnebarn de siste tre årene, så håper dette slår godt an :Heartred
 
Ikke mange som vet, men noen få. En bror, far og ei venninde. Vi bygger hus og begynner å nærme oss slutten, så tenkte å innrede det som skulle være gjesterom til babyrom og fortelle ved å vise frem det.:bunny 4 uker igjen til 12u, så skal prøve å holde det hemmelig så lenge. Hvis det ikke går, må jeg vel følge med her å få noen tips;)
 
Delte med familien i påsken, vi sa det bare. Hadde gøyere annonsering i sommer men da endte det i MA. Så gadd ikke gjøre noe ut av det, de ble uansett kjempeglade og det var det viktigste for oss❤️
 
Har bare sagt det til sjefen min og ei venninne foreløpig:joyful:
Livredd for nok en MA, så resten får vite det hvis alt fortsatt står bra til på ultralyden i uke 12:angelic: Kommer ikke til å gjøre noe stort nr ut av det, annet enn å fortelle de nærmeste:happy:
 
Venter til etter ul i uke 10:love7 Tror vi bare sier det. Sjefen min vet det da! Siden jeg har en jobb som gjør at jeg må fortelle det.

Første svangerskap delte jeg det med å pakke inn ultralydbilder. Det var litt gøy for det tok litt tid før de skjønte det. Og værtfall at det var to. Var gravid med eneggede tvillinger. Mistet desverre begge i uke 24:Heartred:Heartred
 
Mamma vet det, da jeg har snakket med henne hele veien om hormonstimulering osv. Svigermor vet også at vi prøver og at neste steg var henvisning til Ivf. Men det trengte vi heldigvis ikke! Men vi har ikke sagt at jeg er gravid til henne.
Vi skal ta Nipt-test og får svar på denne like før uke 12. Så lenge alt er bra da kommer vi til å dele det med 4-åringen som skal få si det til resten av familien. :happy:
 
Har bare fortalt sjefen det, da jeg måtte grunnet vaksine.
Ellers tenker vi å fortelle de nærmete rundt 12 uker, skal på en ultralyd 23/4, og hvis alt står bra til da tenker vi å fortelle det den helgen.
Mamma har bursdag 24/4, så hu fatter nok ikke mistanke når vi kommer med en gave.
Jeg mistet til MA i oktober, og vi hadde da kjøpt inn kopper med diverse logo / tekst som skulle informere om at de var kommende besteforeldre/ oldeforeldre. Disse rakk vi aldri dele ut, og vi har heller ikke fortalt om forrige graviditet og at jeg mistet.
Vi kommer derfor til å bruke disse koppene om alt går bra! Krysser bare fingrene for at alt står bra til på neste UL❤️
 
Jeg har fortalt det til én venn,trengte noen å klage til :troll: men resten får nok vente litt. Vi fortalte det til hans foreldre sist, og uken etter mistet vi. Det var ganske tungt for dem, så denne gangen venter vi en stund til. Skal på tidlig ultralyd rundt uke 12, så da forteller vi det da. Spent på hvor lenge jeg klarer å holde det skjult for min mor, da. Vi treffes ukentlig, men hittil tror jeg det har gått bra (til tross for dårlig form og kvalme). Eldstemann på 5,5 kommer aldri til å holde munn, så han får ikke vite noe enda :angelic: Han tror jeg har corona, siden jeg er så dårlig :dead: :facepalm:

Litt usikker på hvordan vi skal si det. Jeg kunne gjerne tenkt meg å bare si det, men mannen vil være original og kreativ, så vi får se hva han finner på :hilarious:
 
T-skjorte fra ebay/wish, fronten: I have a BIG secret, og på ryggen
Glemte at n far ikke er så god i engelsk ...men han tok den etter hvert (sida je lo).
Skal ha på samme t-skjorta til oldeforeldrenes 80-årsdag på lørdag, med mine foreldre og søsken. Uke 11+0 da
 

Vedlegg

  • 20210326_114734.jpg
    20210326_114734.jpg
    33,1 KB · Visninger: 20
Skal på ultralyd om to uker, vi har tenkt å si det til nærmeste familie etter den. Da er jeg også 12 uker på vei. Vi vurdere å ta et bilde av to store poser med ostepop og en liten, og sende for å se om de tar hintet.
 
Jeg tenker å vente til etter tul i uke 12, og kommer nok bare til å si det
 
Vi har sagt det til foreldrene våre. Grunnen til det er at vi har mistet flere ganger tidligere og hvis det skjer igjen er det deilig å ha noen andre å snakke med det om også :Heartred
Vi venter litt til med venner, søsken og førstefødte (han er 4, så hvis han vet det, vet nok plutselig alle det :laughing002)
 
Vi sa det til våre nærmeste mellom uke 6 og 8. Jeg er der at dersom det ikke skulle ende bra, så kommer jeg til å trenge mye god støtte. De fleste visste uansett hvor kjærkomment dette er, og har bare gått og ventet egentlig.

Til mamma så pakket jeg graviditetstesten inn og gav henne, og sa det er noe hun har ønsket seg lenge. Var en veldig fin opplevelse som endte i tårer på oss begge. De andre har vi rett og slett bare sagt det, dersom samtalen havnet innpå passende tema. Vi begge to har skilte foreldre med nye partnere og familier, så derfor vet ganske så mange det allerede. De alle har sverget å ikke si noe til resten av gjengen enda.

Jeg har en tidlig ultralyd i uke 13, og dersom alt ser fint ut da - så annonserer vi det til "resten av verden".
 
Vi har tenkt til å fortelle det til ‘folk’ etter tul #3 i uke 13 siden dette er nr.6:) Har sagt det til søsteren min hittil bare, og i dag sa jeg det til to venninner som ble veldig glade! :joyful: Snek det inn i samtalen da venninnen min snakket om å reise på jentetur til høsten når alle er vaksinert, og jeg sa jeg ikke kunne ta vaksinen før det siden jeg er gravid:happy: Veldig gøy, for har sagt til alle at vi var ferdige, så ingen som forventer en til:joyful::Heartred
 
3 venninner som vet vi prøver fikk vite det ved positiv test. Min søster fikk vite det igår, da jeg begynte å spy mens vi videochattet :hilarious:
Skal på tul 20. April, og har tenkt å fortelle de kommende besteforeldrene etter det. Siden jeg ikke vet helt når termin er :p
 
Vi har t-shorte til minste storesøstra ‘jeg skal bli storesøster’:Heartred
 
Back
Topp