Hvordan/når deler dere nyheten med familie og venner?

Fru.86

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Novemberbarna 2021
Har dere noen tanker om når og hvordan dere vil dele nyheten?
 
Her tenker vi å si det i påsken til mannen sin familie. Vi har veldig nær relasjon til de.
Så blir det nok min familie etter påske. Begge mine foreldre har gått bort, men vet søsknene mine kommer til å bli glad.

Vi mistet jo forrige gang, og det ble oppdaget rett etter vi hadde fortalt store deler av familien. Men kjente egentlig på at der var litt godt å ha den støtten når man først mistet.

Så tenker vi sier det til nærmeste familie og venner rundt påske, men kanskje venter en stund med resten.

Forrige gang (når vi mistet) hadde jeg laget storesøster t-skjorte til jenta vår. Så føler for å gjøre noe annet nå. Skal på ultralyd før påske, så lurer på å gi et påskeegg med ultralydbilde oppi.
 
Akkurat samme her. Laget storebror t-shirt og viste til familien. Veldig mange viste det, så mistet vi. Trur di fleste "forventer" at det skal skje på nytt siden vi sa vi skulle prøve på nytt, så føler ikke det blir det samme.. Mulig vi bare sier det
 
Siden vi hadde mistet så mange ganger før (uke 6, 8 og 13), valgte vi i forrige svangerskap å dele det i uke 14.

Denne gangen tar vi en råsjans på å dele det mellom uke 10-12.

Skal ha TUL i uke 6 og 8 dette svangerskapet, så kanskje jeg føler det er ok å dele i uke 10 hvis alt ser bra ut.
 
Jeg har fortalt mine søstre og mine venninner :) Er barn nummer 4 så føler ikke det er like spesielt. Men har laget storebror body vi skal ha på minstemann når vi besøker familien han og min. Så skal vi kle på en genser som det står «jeg skal bli storesøster 2021» på når mannen sin jentunge skal hjem til mora etter samvær. Vi gjør det enkelt denne gangen :hilarious:
 
Jeg har bare fortalt det til to venninner så langt. Kommer nok til å røpe det for moren min i alle fall snart. Fortalte det med en gang sist, og da ble hun jo nesten like skuffa som meg da jeg mista :( så prøver å vente litt, men vet jeg ikke klarer å holde så mye skjult for henne.

Øvrig familie samt storesøster får ikke vite det enda. Kanskje etter UL i uke 8-9 at familien kan få vite. Storesøster er en plaprete unge, så hun kommer nok til å si det til alle hun møter. Derfor lurt å avvente litt med henne ;)
 
Akkurat samme her. Laget storebror t-shirt og viste til familien. Veldig mange viste det, så mistet vi. Trur di fleste "forventer" at det skal skje på nytt siden vi sa vi skulle prøve på nytt, så føler ikke det blir det samme.. Mulig vi bare sier det

Ja, føler mange går og venter på det her også. Så tror ikke de kommer til å bli så overrasket. Men kanskje ekstra glade siden vi mistet sist.
Så her er det nok bare familien til mannen som får det som et slags overraskelsesmoment når vi er sammen med dem. Til resten vet jeg ikke helt hva vi gjør enda.
 
Veldig godt spørsmål:rolleyes:
Vi vil runde 12 uker. Kanskje se med ul i uke 15 først. Sist var jeg 19 uker på vei. Da ga vi bestemor et påskeegg med ultralydbilde og et par små sokker.
 
Jeg skal prøve å vente ihvertfall til uke 12. Gjerne lenger, hvis kropp og form tillater det. :dance008
 
Storebror har bursdag i april og når vi skal invitere til bursdag så tenker vi å skrive " ønsker å invitere dere til kommende storebrors bursdag den... " Så lenge spira holder seg der inne :Heartred

Har lagd 2 like bodyer i med forskjellig tekst til et vennepar som har termin et par mnd før oss. og skrevet due in "dems termin" og våres på den andre :)

Blir rundt uke 12-14.
 
Storebror har bursdag i april og når vi skal invitere til bursdag så tenker vi å skrive " ønsker å invitere dere til kommende storebrors bursdag den... " Så lenge spira holder seg der inne :Heartred

Har lagd 2 like bodyer i med forskjellig tekst til et vennepar som har termin et par mnd før oss. og skrevet due in "dems termin" og våres på den andre :)

Blir rundt uke 12-14.

Så koselig måte å si det til familien på!

Driver du med vinyl, siden du har lagd bodyer? Det gjør jeg også!
 
Så koselig måte å si det til familien på!

Driver du med vinyl, siden du har lagd bodyer? Det gjør jeg også!

hehe, nei skulle ønske jeg drev med det! Ser så gøy ut :D Har laget bodyene å spreadshirt :Heartred
 
Jeg skal fortelle det til guttungen på 10 år når jeg er 13-14 uker på vei, så får han fortelle det til resten av familien Han har lenge hatt ett stort ønske om å bli storebror så det blir stas
 
hehe, nei skulle ønske jeg drev med det! Ser så gøy ut :D Har laget bodyene å spreadshirt :Heartred

Ja, er veldig kjekt. Men koster jo litt da. Så på mange måter er det sikkert rimeligere å bestille på nett. Men det er en veldig kjekk hobby!
 
Føler det samme som @spent21 og @Fru.86 , etter MA i sommer så forventer alle at det skal skje. Hadde sagt det til ganske mange da vi var på ferie, jeg følte meg ikke som meg selv så det hadde vært vanskelig å holde det skjult.

Da det gikk galt sa vi bare at neida vi får bare prøve igjen, gikk jo fort første gang så.. Hvor naive var ikke vi. Kanskje de tror vi vil vente til de 12 ukene er gått og at det er derfor de ikke har hørt noe men nå har det jo gått over et halvt år..

Uansett, bor ikke i samme by som familien og det er de som er viktigst for meg å fortelle det til. Møtes nok på påskefjellet og gitt at alt er bra på Tul i forkant så tenkte jeg enten å ha med påskeegg med bilde ELLER, en ide som jeg syns var så morsom.. skjærtorsdag er 1.april.. så da kan jeg bare si god morgen, jeg er gravid:hilarious::hilarious:

En helt jævlig ting å spøke med hadde det ikke vært tilfellet da, men er jo sant:hilarious:
 
Eller kanskje ha påskeeggjakt, der jeg legger en bolle i ovnen og leder dem til den. Vil være 9+0 i midten av påsken forresten.

Har mye tid til å gruble frem en annonsering. Syns det er så gøy å visualisere å si det til dem. Det var noe av det skumleste og gøyeste jeg har gjort noensinne da jeg sa det i sommer. Da hadde jeg kjøpt garn og strikkeoppskrift til mamma og overrasket med nytt prosjekt til henne :)

Har sagt det til et par venninner som har fulgt prosessen. Kommer ikke til å annonsere til resten av verden med insta etc, det er ikke helt meg.
 
Har fortalt det til ei venninne fordi vi begge har vært prøvere og delt alt med hverandre siste 4 mnd ca. Ellers kun mannen som vet om det. Deler nok med mamma om testene stiger fint i styrke den neste uken, og resten av familien etter TUL (rundt uke 7-9 tenker vi) om alt ser bra ut da. Hadde også MA i høst, og da hadde jeg sett bankende hjerte på UL uke 8 og gikk jo galt likevel. Da hadde jeg kun delt det med en søster og mamma, men vi valgte likevel å fortelle det til resten av familien når det gikk galt. Derfor tenker vi nok å dele det med familien før 12 uker nå også. Kommer nok bare til å si det, vi er liksom ikke typen til å gjøre noe store greier ut av det. Kommer heller ikke til å annonsere på sosiale medier før barnet er født, det bare passer oss best :happy: Kanskje jeg legger ut noe babyrelatert på insta uten at det er noe annonsering i den forstand.
 
Vi har nettopp blitt gravide med nr.6, og absolutt ingen vet at vi prøvde:rolleyes: Vi trodde nemlig vi var ferdige etter både nr.4 og nr.5- og jeg startet på cerazette begge gangene, gav bort alt av svangerskapstøy etc og sa til alle vi kjente at nå var vi ferdige:hilarious: Men så ombestemte vi oss både en og to ganger da! Jeg får mage veldig tidlig (har jo vært mer gravid enn ikke siden jeg fikk førstemann for snart 8år siden), så har ikke klart å skjule det lenger enn til max uke 10 noen av gangene, men siden det er corona ser vi jo folk litt mindre enn vanlig.. Planen er iaf å prøve å holde det for oss selv så lenge vi klarer! :happy: Men jeg er utrolig dårlig til å ‘lyve’- er som en åpen bok, så hvis noen av de nærmeste fatter mistanke og spør rett ut klarer jeg nok ikke å protestere;) Litt spennende med en så fin hemmelighet en stund da! Skal på tul i uke 6/7 og i uke 11/12, men vet jo at alt kan skje likevel:nailbiting: Men velger å holde meg positiv og optimistisk! :Heartred
 
Siden vi har vært gjennom ivf så vet nærmeste familie og venner alt:Heartred Ingen stor reveal her, altså:hilarious: Men en stor fin heiagjeng som står ved vår side hver dag! Uansett hvordan det skulle gå:Heartred
 
Vi fortalte svigers i påsken. Endte med påskeegg med snop og ultralydbilde oppi. De ble veldig glad. :Heartred
 
Back
Topp