Hvordan kjenners UVI ut?

Ring ned på legevakten og hør kanskje? Si at du skal på sykehuset imorgen og evt kan stikke innom med u.prøve da. Er så kjedelig å dra på legevakta om man egentlig ikke må..
 
Har ikke fått ringt enda,men nå innbiller jeg meg at det var veldig lyserosa på papiret... Er ute og går tur, måtte låne doen på en butikk.. Tørr ikke si noe til mannen, for vi har med en kompis å :/
 
Har ikke fått ringt enda,men nå innbiller jeg meg at det var veldig lyserosa på papiret... Er ute og går tur, måtte låne doen på en butikk.. Tørr ikke si noe til mannen, for vi har med en kompis å :/
Stikk innom legevakt eller legekontor med en urinprøve i morgen. Du får raskt svar, så kommer du sikkert inn til lege som ordner resept på antibiotika. Jeg blir mer og mer sikker på at jeg også har uvi. Tisser oftere og litt uklar urin, så jeg skal innom legekontoret i morgen tidlig.
 
Jeg fikk streng beskjed at om jeg kjente på symptomene igjen måtte jeg komme rett inn, uvi kan fremkalle en SA i verste tilfelle!!
 
Jeg plagdes med mye uvi i forrige svangerskap og de sa da at det burde sjekkes ofte og følges med da det ikke var så lurt å gå med det spesielt hvis man var gravid.. Jeg kjente ingen symptomer, så jeg trodde det var over, men endte med nyrebekkenbetennelse som jo var ganske vondt (var vel uke 24 el no sånt). Måtte behandles på ferie i Tyrkia :p Det ble mye styr siden legen i Tyrkia måtte ringe min lege i Norge osv..
 
Æsj da.. Er det legevakt-sak da? Jeg har jo ikke legekontoret mitt her.. Ellers så skal jeg på en ønh-poliklinikk på sykehuset her i morgen, kan jeg stikke innom kvinneklinikken (hvis de har det her da) og spør om de kan sjekke i den forbindelsen?

Jobber selv på legevakten.
Typiske symptomer på UVI kan være svie ved vannlating, grumsete urin (om du prøver å tisse på en beholder), illeluktende urin, smerter i nedre del av rygg, magesmerter, hyppig vannlating, følelsen av at du ikke får tømt blæra skikkelig når du tisser.

Kan være en blanding av flere av disse, eller bare enkeltsymptomer (evt ingen prikære symptomer). Ringer du legevakta og tar med urinprøve tar det dem ikke lang tid å se om du får utslag på en urinstix for å se om du har UVI.:)
 
Jeg skulle få komme ned med urinprøve, men måtte ringe og bestille time! De hadde bare timebestilling på legevakta her.. Men har ingenting å tisse i :/ testes det positivt hvis det er uvi uansett om det ikke er morgenurin?
 
Jeg skulle få komme ned med urinprøve, men måtte ringe og bestille time! De hadde bare timebestilling på legevakta her.. Men har ingenting å tisse i :/ testes det positivt hvis det er uvi uansett om det ikke er morgenurin?
Kok et syltetøyglass eller noe liknende. Alt av beholdere funker, bare viktig at den er steril.
 
Det var 3+ (blod og protein?) på to av svarene, og 2+ på leu?
Fikk selexid.. Hvor lang tid tar det før det virker? Er dette farlig? Var bare enda mer rosa på papiret nå, og rødt blod tidligere... Er jeg teit om jeg ringer gyn når jeg kommer hjem og ber om en ny undersøkelse? Har panikk for å miste :(
 
Her mistenker jeg også uvi. Tisser OFTE. Vondt i magen, ikke i livmora (vanskelig å forklare). Føler meg i litt shabby form. Ringer legekontoret i morgen tidlig og stikker innom m urinprøve tror jeg.
 
Det var 3+ (blod og protein?) på to av svarene, og 2+ på leu?
Fikk selexid.. Hvor lang tid tar det før det virker? Er dette farlig? Var bare enda mer rosa på papiret nå, og rødt blod tidligere... Er jeg teit om jeg ringer gyn når jeg kommer hjem og ber om en ny undersøkelse? Har panikk for å miste :(

Ville absolutt ringt! Bedre å være på den sikre siden! Når hadde du sist sjekk?
 
Back
Topp