Hvordan hadde dere først reagert om dere ventet tvillinger?

Tror nok det hadde vært greit. Sikkert litt kaos, men hadde nok fått det til å fungere. Så måtte vi kjøpt nytt hus og ny bil.

Tvillingmamma fra september 2019 som sniker.
Selvom de fleste har hørt "skrekkhistorier" eller har sett andre som har slitt seg ut på tvillinger trenger det ikke å bety at det skjer dere.
Vi gruet oss hele svangerskapet, men tvillingene er superrolige, fornøyde og gråter meget sjelden (kan gå uker imellom hver gang de gråter).
Rett og slett magisk!! :D

Ville bare fortelle i tilfelle noen faktisk venter tvillinger, at å ha tvillinger ikke nødvendigvis er så fælt som mange sier ;)

Jeg hadde hjertet i halsen bare av å lese denne tråden helt til jeg kom hit. Så herlig.

Men siden mannen er i militæret håper jeg det bare er en inni der altså :happy:

Jeg tenker en del på dette for tiden. Ettersom jeg er 37 år er sjansene større for tvillinger, og jeg er livredd for at det skal være tilfelle. Fælt å si, men jeg tror jeg går rett i bakken om det er to der inne.

I første svangerskap hadde det vært perfekt om alt stod bra til og gikk bra med barna i magen. hadde jeg nå i mitt svangerskap nummer 2 fått den beskjeden hadde jeg nok blitt stresset med tanken på å ha 3 barn i bleier. Og ikke minst kostnadene! Har bare 3 soverom her vi nå bor, og en super liten bil! Så kostnadene på oppgradering av hus og bil hadde gitt meg stunder av bekymring:happy7

Hadde gravd meg ned tror jeg. Det hadde vært helt krise.
Vi har to relativt store barn fra før og lille i magen var absolutt ikke planlagt, vi var enige om at vi er ferdige med småbarn og var veldig klare for å nyte den friheten man får når barna vokser og blir større.
Så det var litt krise når testen var positiv.
Men etter å tenkt, diskutert og planlagt er lille i magen veldig velkommen, men viser det seg å være to blir det nok litt krise igjen, men selvfølgelig vil begge være velkommen. Man må jo bare gjøre det beste ut av det.

Jeg hadde blitt så fantastisk glad :D hadde grått av glede! Hehe.. Jeg går egentlig å håper på 2, da mannen bare vil ha 2 barn og jeg ønsker 3. Så hadde det vært gøy med tvillinger nå så hadde jeg fått 3 barn totalt :) det må være en fantastisk følelse å kjenne på 2 liv inne i magen ❤️

Sniker fra Mai 2020 :)

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 6, fikk konstatert et bankende hjerte, vi valgte da å fortelle barne, familie og venner nyheten pga at jeg var i veldig dårlig form, og vi viste det ikke kom til å bli bedre med det første.. :sick006
Uka etterpå var jeg innom sykehuset hos gyn for å få utskrevet kvalmestillende, tok da ny ultralyd, og sjokket vsr komplett da jeg så det var to bankende hjerter der inne:schocked028 Ble mildt sagt svimmel, holdt på å kaste opp flere ganger, greide ikke tenke klart.... det var KAOS i hodet.

Måtte ringe sambo å fortelle at vi ikke ventet nr 3,men nr 3 OG 4 :smiley-angry017 å ja, tårene mine hagla.....

Mamma jobber heldigvis på sykehuset (på en annen avdeling), så gikk innom henne og fikk sitte på pauserommet der å roet meg...

Nå gleder vi oss stort :drunken_smilie til våre eneggede jenter kommer i slutten av April ♡♡

Vi har flere tvillingpar i familien, og forrige gang som nå tenker vi tanken "hva om det er tvillinger?", for det er jo en viss sjans og jeg har i tillegg fått mage så veldig tidlig.

Men hvordan ville dere reagert om dere fikk vite at dere ventet tvillinger?

For vår del tenker jeg vi hadde blitt både sjokkerte og litt skremt i starten, men samtidig hadde det nok vært dobbel glede og mye kjærlighet. Klarer ikke helt å se for meg hvordan det skulle blitt, men en får det vel til med to små også. Spennende og litt skummel tanke :hilarious: Hehe

Har du funnet ut om det er tvillinger:happy:

Sniker fra oktober.

Jeg hadde blitt overlykkelig, for jeg har alltid ønsket meg tvillinger :Heartred Men jeg var gravid med tvillinger sist (MA) og tror nok sjansen gikk fra meg da.

Sniker fra oktober.

Jeg hadde blitt overlykkelig, for jeg har alltid ønsket meg tvillinger :Heartred Men jeg var gravid med tvillinger sist (MA) og tror nok sjansen gikk fra meg da.
Sniker igjen.
Jeg mistet 1 tvilling i SA 2017 (fikk bære frem den andre) og fikk tvillinger i 2019. Så det kan jo skje igjen, selvom sjansen kanskje ikke er så høy. Noen får jo flere tvillingpar, for har du fått tvillinger, så er det større sjanse for at du får det igjen. Regner med det gjelder de som har mistet en eller begge på veien også.

Sniker igjen.
Jeg mistet 1 tvilling i SA 2017 (fikk bære frem den andre) og fikk tvillinger i 2019. Så det kan jo skje igjen, selvom sjansen kanskje ikke er så høy. Noen får jo flere tvillingpar, for har du fått tvillinger, så er det større sjanse for at du får det igjen. Regner med det gjelder de som har mistet en eller begge på veien også.

Så morsomt at du fikk tvillinger etterpå :Heartred:Heartred Det er jo alltid en sjanse, men føler jeg ikke får «jackpot» enda en gang :oops:

Vi har på TUL i uke 6 og da var det èn plommesekk. Var på første svangerskapskontroll forrige uke og steike var det ikke to stykker inni der! Vi har ingen tvillinger i nær familie, men jeg har hatt en feeling på dette en stund pga kraftige symptomer og størrelsen på magen.

Jeg ble helt satt ut, sjokkert, ville gråte - men visste om det var positivt eller negativt, var helt skjelven. Det har fortsatt ikke sunket inn, for det er så fjernt at jeg skal gro TO mennesker inni meg - mens vi har en gutt født juli 2018 fra før av.

Vi har på TUL i uke 6 og da var det èn plommesekk. Var på første svangerskapskontroll forrige uke og steike var det ikke to stykker inni der! Vi har ingen tvillinger i nær familie, men jeg har hatt en feeling på dette en stund pga kraftige symptomer og størrelsen på magen.

Jeg ble helt satt ut, sjokkert, ville gråte - men visste om det var positivt eller negativt, var helt skjelven. Det har fortsatt ikke sunket inn, for det er så fjernt at jeg skal gro TO mennesker inni meg - mens vi har en gutt født juli 2018 fra før av.
Oi så spennende og sikkert veldig skummelt. Det blir nok hektisk, men har aldri hørt om noen som ikke syntes det er verdt det:Heartred lykke til:)

Jeg sniker også. Jeg er tvillingmamma til to jenter på snart fem år. Jeg tenker at dersom man hopper i sengen og prøver på å få barn, så må man nesten være forberedt på at det kan komme flere enn en.. Det er direkte trist å lese alle skrekkhistoriene her og stakkars de som venter flerlinger og leser denne tråden. Jeg syns også det er ganske merkelig at det er sosialt akseptert å si til noen som venter tvillinger "åh, stakkar deg", eller "jaggu glad det ikke er meg". Man kan altså si åpenlyst at man ikke vil ha si to friske barn, men det er ikke greit og tydeligvis støtende dersom jeg sier at jeg er for tidlig ultralyd og sjekk, fordi jeg virkelig ikke vil ha et barn med Downs eller annet handicap.
Tvillinger/ flerlinger er slitsomt. Men gud bedre for en opplevelse å få bære frem to barn, og se båndet og samspillet dem i mellom ❤️ Dessuten, det er slitsomt med to, men det er det jaggu med en unge med kolikk, eller andre helseutfordringer også. Lykke til alle sammen

Jeg var på tul i uke 11 for å sjekke at alt sto bra til. Hadde hatt en ma to mnd før jeg ble gravid så var litt stressa. Tenkte ikke tanken på at det kunne være to.... Hun kikka og så at alt sto fint til med den lille. Idet hun nesten var ferdig svingte hun litt ekstra på problem (eller hva det heter), og der var det jammen en som lå å gjemte seg. Jeg gråt og gråt, men klarte ikke å kjenne om det var sorg eller glede. Det første jeg sa var: «nå trenger vi ny bil...»

dette blir barn 3 og 4, og vi gleder oss storveis. Det blir to «attpåklatter» da storesøstrene er 6 og 9 når de to småjentene blir født. Det blir superspennende, men travelt (som det alltid We med spedbarn). Hørte forresten på podcast i helgen at det å få beskjed om at du skulle ha tvillinger føltes som å vinne tre millioner i Lotto samme dag som huset brant ned. Og det stemte på en prikk for oss!!!

Sniker.

Mannen min har tvillinger fra før av, så vi håpte ikke akkurat på tvillinger. :D

Back
Topp