Hvordan hadde dere først reagert om dere ventet tvillinger?

Jeg hadde aldri sagt "stakkars" til noen som ventet tvillinger. Tenk så spennende, og så givende, å få to stk i én pakke! Ihvertfall for de som ønsker seg barn og prøver å bli gravide.

Selv ønsket jeg meg tvillinger denne gangen, selv om vi da hadde sittet med 3 barn på under 2 år når de hadde blitt født. Det hadde nok vært slitsomt, men det er/kan være slitsomt med bare en også. Jeg vokste opp med søsken som var tvillinger, og jeg vet det går helt fint om man bare jobber for det :) På OUL fikk vi vite at det bare er en inni magen min nå da, og det er også helt greit for meg <3

Jeg hadde nok blitt litt sjokkert først; men ikke overrasket. Det er masse tvillinger i slekta mi, meg inkludert. Så på en måte «forventer» jeg at det blir å skje en gang :p Tror ikke jeg ville sagt «stakkars deg som skal ha tvillinger» til noe, så utrolig kult med tvillinger. Selvfølgelig veldig krevende - men det er jo med en også :joyful:

Vi har jo ikke vært på ultralyd enda, så sånn sett kan det jo hende- men har ingen grunn til å tro det, så er nok bare en (som forhåpentligvis er frisk). Jeg hadde nok blitt mest stressa med tanke på at det da er risikosvangerskap, og tanken på evt langt sykehusopphold, syke premature, kanskje måtte Haukeland vært involvert osv skremmer meg. Vi har to barn fra før så om de blir 3 eller 4 tenker jeg sånn sett ikke er såå forskjellig,selvsagt dobbelt opp av jobb, gleder og bekymringer, men det ville nok gått på et vis.

Hadde blitt kjempeglad! Mamma er tvilling, og det båndet hun har med søsteren sin er veldig fascinerende. Så jeg hadde tenkt mer på det enn om det hadde blitt slitsomt :Heartred

Back
Topp